וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.5 מיליארד שקל: עובדות מהדהדות על שוק המטבחים בישראל

29.3.2023 / 13:22

מהם המטבחים הנפוצים, כמה עולה המטבח הכי יקר בארץ, מדוע החלו מקררי היין לפרוח ומה עושים אם המטבח שסופק לכם לא היה מה שחשבתם? כל המידע שאתם צריכים

ניגא שף FOR HOME. אלעד גונן,
שוק שמגלגל מיליארדים ולא בכדי. מטבח של ניגא שף FOR HOME/אלעד גונן

חג הפסח שבפתח, מהווה תקופת מאני טיים לענפים רבים במשק ובכלל זה - לחברות המטבחים וליתר החברות שעוסקות בציוד משלים.

כמה כסף מגלגל שוק המטבחים בשנה? כמה עולה המטבח היקר בישראל? מה הסכום הממוצע אותו מוציא בעל דירה ישראלי על החלפת מטבח ואיך הפך מקרר היין למוצר מבוקש כל כך בקרב הצרכן הישראלי? שוחחנו עם שורה של מומחים, צללנו לנתונים וקראנו מחקרים, וחזרנו עם מספר עובדות מעניינות על ענף המטבחים שמגלגל כאחוז מכלל תקציב המדינה.

מחזור כספי עצום, שזורם בעיקר לכיס של הרשתות הגדולות

שוק המטבחים מגלגל על פי הערכה כ 3.5 מיליארד שקלים בשנה, פי שניים משוק חדרי הרחצה. על פי מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב, שתוצאותיו רלוונטיות גם לנעשה בישראל, כ-78% מהנשאלים, סבורים כי מדובר על תא השטח המהותי בבית. 69% השיבו כי יסכימו לחרוג מהתקציב לשיפוץ המטבח בשיעור של עד 30%, בעוד שביחס לשאר החדרים, נרשמה נכונות קטנה יותר באופן משמעותי.

בו בעת, היקף המחזור הכספי המשמעותי אינה מעיד על יציבותו - מדובר על תחום שעבר בשנים האחרונות לא מעט טלטלות. טרום הקורונה, כ 55% ממנו הוחזק באמצעות נגריות פרטיות, אולם בעקבות הסגרים והקשיים התזרימיים, רבים מהן פשטו את הרגל, ואפשרו לרשתות המטבחים לבסס את מעמדן. כיום, על פי הערכות - 75% מהשוק נשלט על ידן.

אי בחצי מיליון שקלים

הערכות גורסות כי במהלך חמש השנים האחרונות, בחסות העלייה בהיקף מכירת הדירות, נמכרו בממוצע למעלה מחצי מיליון מטבחים, זאת לצד 200 אלף נוספים ששופצו. משיחות עם גורמים מעורים עולה כי הסכום הממוצע ששולם עבור התקנת מטבח חדש עומד על 50 אלף שקלים. לאור ביזורו של השוק, לאיש, כולל הלמ"ס, אין מידע מדויק על התפלגות עלות הרכישה, אולם הערכות הן כי 20% מהמטבחים נרכשו בסכום של עד 30 אלף שקלים , 60% בטווח שבין 31-60 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
למינם ישראל. יחצ,
מטבח עם חיפוי של למינם/יחצ

למעשה, מנתונים השוואתיים ביחס לנעשה לפני חמש שנים, עולה כי חלה התייקרות ממוצעת בשיעור מוערך של 15% במחירי המטבחים. הסיבה לכך אינה רק התייקרות של חומרי הגלם, אלא עליה בסף הדרישות של הציבור. כך למשל טרנד המגירות השקטות, שעלות יחידה בודדת עומדת על 450 שקלים, או ברזים אופנתיים באלפי שקלים, מציינת טל מור, יועצת פיננסית שמלווה זוגות בהליך שיפוצים.

ואם תהיתם, מחירו של המטבח הביתי היקר ביותר שנמכר בארץ, עומד על כ-5 מיליון שקלים. על מה ולמה שולם הסכום הזה? ברזים מזהב, בעלות של 50 אלף שקלים ליחידה, אי מנירוסטה שעלה חצי מיליון שקלים, כיסאות בר מעור, במחיר של 15 אלף שקלים ליחידה ותנור, בסכום מופרע של 850 אלף שקלים.

פריחת ענף מקריי היין

עד לפני כעשור, מקרר יין היווה סמל סטטוס ופריט מותרות, שנרכש בעיקר ע"י המאיון העליון וצפונה מכך. אלא שבמרוצת הזמן, עם העלייה בהיקף צריכת היין בישראל, כל שכן ברכישת בקבוקים יקרים, הפך המוצר למבוקש ביותר, ומהווה כיום, חלק בלתי נפרד ממטבחים רבים בישראל. על פי נתוני פורום היבוא, במהלך העשור האחרון חלה עליה משמעותית בהיקף של 87% במספר מקררי היין שנמכרו בישראל.

מקרר יין. יחצ,
עלייה משמעותית במכירת מקררי יין/יחצ

על פי הנתונים, מדובר על שוק נלווה לשוק המטבחים, שמגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה, כאשר בין החברות הדומיננטיות בה, נמצאת גם חברת EuroCave ישראל נוסדה בשנת 1987 והייתה במשך שנים רבות החברה היחידה שפעלה בתחומה בארץ. יורם ברון, מייסד החברה, שהיה הראשון לייבא מקררי יינות לארץ, מציין כי המחיר של מקררי יין אינטגרלים איכותיים עם אוורור קידמי ומדחס מתחיל ב - 10,000 שקלים ומטפס עד ל - 40,000 שקלים כשמדובר במקררי קיר אינטגרלים: "מכרנו מקרר יין גם ב - 800 אלף שקלים וישנם אפילו יקרים יותר".

תכינו מעטפה עם 10 אלף שקלים

סקר שבוצע לפני כשנה ע"י חברה לשיווק נדל"ן בקרב כ־600 מתעניינים ורוכשי דירות בכ־90 פרויקטים שהחברה משווקת בפריסה ארצית, בדק מהם השינויים הכי פופולריים בקרב הציבור הישראלי. הסקר מצא כי כ־55% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם ביקשו לשדרג את המטבח: הוספת ארונות, החלפת ארונות למגירות, או שינויים עיצוביים אחרים. על פי נתוני סקר נוסף, המחיר הממוצע ששילמו בעלי הדירות על שיפוץ המטבח[ לא החלפתו בחדש], עומד על 10 אלף שקלים. מעצבת הפנים קארין ורשה, מסבירה כי אין תמיד באמת סיבה להיכנס להרפתקה יקרה של החלפת בשלמותו ומקרים רבים, ניתן לדוגמא לחדש את החזיתות, להחליף שיש או כיור, ולקבל תוצאה פנטסטית, בעלויות סבירות בהחלט".

20 אלף שקלים למטר של שיש

עלותו של מטר שיש סטנדרטי נע בין 1,000-3,000 שקלים, סכום לא נמוך, אולם הוא מתגמד אל מול העלות של "שיש" אוניקס- משטח קווארץ המכיל בתוכו גבישים שהתקבעו בו במשך אלפי שנים. השילוב בין הקווארץ ובין הגבישים המוכלים בתוכו יוצר מגוון רחב של עיצובים ודקורציות מגוונות שאינן קיימות בעולם השיש הטבעי. העלות? 6,000 -20,000 שקלים למטר. בישראל נמכרים מידי שנה אלפי מטרים של אוניקס.

ולסיום, תיזהרו מעוקצים

ענף הריהוט והמטבחים הוא אחד הענפים "היציבים" בכמות התלונות המתקבלות במועצה הישראלית לצרכנות. הבעיות הצרכניות השכיחות בגינן מוגשות תלונות: אי התאמה, בעיה במידות/צבעים/חומרים כמו גם איחור באספקה, מוצרים פגומים באיכות ירודה, ועל סירוב לתקן פגם. מספר הפניות בהקשרים אלו בשנת 2022 עמד על 2,689 , נתון שמשקף עליה בשיעור של 4% מהנעשה בשנת 2021. "לפני הקניות לפסח : מומלץ שלא לשלם את כל הסכום מראש בתמורה להנחה", מציינים ברשות ומדגישים כי פעמים רבות, הדבר יכול להעיד על קשיים בהתנהלות העסק, ובמקרה של אי אספקה ייווצר קושי לבטל את העסקה.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully