וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירושלים לרבאט: התלמידה שזכתה בהוקרה במרוקו

29.3.2023 / 13:43

עבודתה של תלמידת תיכון מבית חנינא זכתה לציון לשבח בכנס FEE הבינלאומי שנערך במרוקו, עסקה בכתבה על סוגיות סביבתיות הנוגעות לבעלי חיים משוטטים

נור נבולסי. אקואושן,
נור נבולסי/אקואושן

בתחילת החודש נערך ברבאט - בירת מרוקו, כנס התכניות החינוכיות של הקרן לחינוך סביבתי FEE (Foundation for Environmental Education)הבינלאומית. הכנס עסק בגישה הוליסטית לחינוך לפיתוח בר קיימא בהשתתפות נציגים מכ- 50 מדינות מכל רחבי העולם, תוך התמקדות בתכוניות החינוכיות של הקרן שעמהן נמנית התכנית 'כתבי סביבה צעירים' - תוכנית חינוכית לנוער למנהיגות סביבתית הפועלת בישראל כעשור אשר אותה מייצגת עמותת "אקואושן".

במהלך הכנס הוצגה עבודתה של נור נבולסי, תלמידת תיכון לבנות מבית חנינא שבמזרח ירושלים אשר לוקחת חלק בתוכנית. העבודה הוגשה בשנה שעברה לתחרות וכעת זכתה לציון לשבח לאור ההשפעה הרחבה שהיא יצרה. עבודתה הייתה למעשה מאמר אותו כתבה אשר נגע לסוגיות סביבתיות סביב בעלי חיים משוטטים בערים. את העבודה הגישה מתוך הבנה שסוגית בעלי החיים המשוטטים היא סוגיה סביבתית שלא מרבים לעסוק בה והיא מתקשרת למגוון מינים ובעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה וכן לפסולת במרחב הציבורי.

תכנית 'כתבי סביבה צעירים' היא תכנית המהווה רשת בינלאומית של בני נוער העוסקים בעיתונות אקטיביסטית ובחינוך סביבתי ומטרתה, להקנות לבני הנוער כלי עבודה וניסיון מעשי בחשיבה ביקורתית והעברת מסרים, להעלאת מודעות והשפעה על הקהילה המקומית והגלובלית. התלמידים במהלך התכנית חוקרים סוגיות סביבתיות, מנסים למצוא פתרון ומפיצים את הממצאים באמצעות כלים עיתונאיים: כתבה, סרטון או תמונה.

הכנס הפגיש את רכזי התכניות החינוכיות במדינות בהן התוכנית פועלת ועסק בלמידה משותפת וקידום שיתופי פעולה בינלאומיים בתחום החינוך ובעיקר, בשלושת הנושאים האסטרטגיים שהקרן בחרה לעסוק בשנים הקרובות: משבר האקלים, הגנה על המגוון הביולוגי הימי והפחתת זיהום הסביבה.
בישראל מייצגת את הקרן בשלוש תכניות עמותת "אקואושן" הפועלת לשימור הסביבה הימית של ישראל, הן כוללות את פרוייקט הדגל הכחול - תכנית המעניקה תו איכות סביבתי לחופי רחצה ומרינות, המפתח ירוק - תו איכות לניהול מקיים של אתרי תיירות ונופש וכן כאמור תוכנית כתבי סביבה צעירים בה עסק הכנס.

השבוע הסתיים שלב הגשות התלמידים לתחרות לשנה זו ובעמותת אקואושן מקווים שהעבודות הטובות מישראל ייצגו אותנו בכבוד בתחרות הבינלאומית גם בכנס הבא.

תמר טננבאום, מנהלת מחלקת החינוך עמותת "אקואושן": "אנחנו גאים להוביל את תכנית 'כתבי סביבה צעירים בישראל' ולהיות חלק מרשת בינלאומית של נוער שמוביל שינוי ומגלה מנהיגות סביבתית תוך חקר של הסביבה המקומית. לשמחתנו, התכנית מצליחה לחבר בין בני נוער מכל גווני האוכלוסייה בישראל ולהוציא עבודות שזוכות לשבחים גם ברמה הבינלאומית. שמחנו לייצג את ישראל בכנס של התכנית במרוקו לפגוש עמיתים ולקדם שיתופי פעולה בינלאומיים, ואני מקווה שנוכל להטמיע עוד תכנית סביבתיות חינוכיות בישראל."

  • עוד באותו נושא:
  • פרסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully