וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חדשה: סיוע לעולים יוצאי אתיופיה לרכוש בית ראשון

29.3.2023 / 16:27

משרד העלייה והקליטה ועוגן יוצאים בפרויקט חדש ומיוחד שיסייע לכ-2,000 משפחות עולים יוצאי אתיופיה השוהים במרכזי קליטה לרכוש את ביתם הראשון במולדת. שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, אמר: "נושא הדיור לעולים הוא דבר קריטי לקליטה מיטבית"

בתמונה מימין לשמאל: יואל קופלנד מנהל עוגן לבית מקבוצת עוגן, יוסי קיצברג מנהל תחום הדיור בעוגן לבית, שי פלבר סמנכ"ל ומנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית, שחר מולה מנהל הפרויקט מטעם קבוצת עוגן, שגיא בלשה מנכ"ל קבוצת עוגן, אולגה דדון סמנכ"לית דיור במשרד העלייה והקליטה, מאיר יחיאלי מנהל מחוז חיפה והצפון במשרד העלייה והקליטה. דוברות משרד העלייה והקליטה,
בתמונה מימין לשמאל: יואל קופלנד מנהל עוגן לבית מקבוצת עוגן, יוסי קיצברג מנהל תחום הדיור בעוגן לבית, שי פלבר סמנכ"ל ומנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית, שחר מולה מנהל הפרויקט מטעם קבוצת עוגן, שגיא בלשה מנכ"ל קבוצת עוגן, אולגה דדון סמנכ"לית דיור במשרד/דוברות משרד העלייה והקליטה

בעידן של יוקר המחייה, ובו מחירי שוק הדיור רק עולים וקיים קושי ברכישת דירות, הקושי רב אף יותר למשפחות עולים חדשים בכלל ולעולים יוצאי אתיופיה בפרט. זה שנים שמשרד העלייה והקליטה מתמודד עם שלל בעיות שעימן יוצאי אתיופיה מתמודדים בבואם לרכוש דירה לאחר עלייתם, כדוגמת מאכערים רבים בתחומי התיווך והמשכנתאות אשר רואים בהם טרף קל.

התוכנית נולדה כמענה לתלונות שהתקבלו מעולים על גביית אחוזי תיווך גבוהים מהמקובל, דירות שאינן תואמות את ציפיות העולים, קושי שפתי בתקשורת עם מתווכים ועוד.

על מנת להסדיר את העניין ואף כדי שהעולים יזכו לליווי צמוד בתחום הפיננסים, יזם משרד העלייה והקליטה, בשיתוף עם עוגן, קבוצה פיננסית-חברתית ללא כוונת רווח, מיזם לליווי עולי אתיופיה בתהליך יציאה ממרכזי הקליטה אל עבר רכישת בית ראשון.

המיזם נועד לתת מענה לבעיה של עולי אתיופיה רבים, המגיעים למרכזי הקליטה כמגורים זמניים ומוצאים עצמם חיים שם במשך שנים. יציאה ממרכזי הקליטה ורכישת בית בישראל יקלו על העולים את השתלבותם בקהילה. המיזם, בהיקף של שלושה מיליון שקל, צפוי להתפרס על פני שלוש שנים ולתת מענה ל-2,000 משפחות עולי אתיופיה השוהות במרכזי הקליטה ברחבי הארץ.

"מודעים למורכבות והקשיים"

מצבם הפיננסי של משפחות העולים מקבע את מיקומם במרכזי הקליטה, ועל כן את המשפחות ילוו מומחים לכלכלת משפחה ונדל"ן מטעם קבוצת עוגן. חלק מהמומחים שתעמיד עוגן הם דוברי אמהרית, זאת על מנת להקל את התהליך על משפחות העולים. משתתפי המיזם יקבלו את השירות ללא תשלום והוא יימשך כחצי שנה באמצעות ליווי פרטני מותאם אישית.

הליווי יכלול ניתוח וגיבוש תמונת מצב המשקפת את היכולת הפיננסית של המשפחה, בדיקת יכולת המשפחה לעמוד בתשלומי החזר המשכנתה וההלוואה להון העצמי, סיוע בתהליך בחירת ובדיקת הנכס המבוקש, סיוע בתהליך לקיחת משכנתה בפועל ואף במקרי הצורך - ליווי בעת חתימה על חוזה רכישה.

שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר: "דווקא בחודש בו בני ישראל יוצאים לחירות, אני שמח לברך על מיזם חשוב אשר יאפשר לעולים יוצאי אתיופיה לרכוש דירה ראשונה ולעבור ממרכזי הקליטה לדיור בתוך הקהילה, דבר שיסייע בהשתלבות טובה יותר בחברה, בעצמאות ובצמצום פערים. נושא הדיור לעולים הוא דבר קריטי לקליטה מיטבית והפרויקט המשותף בין משרד העלייה והקליטה ל'עוגן' מהווה בשורה חשובה לסיוע בדיור לעולים חדשים. בעזרת ה' נמשיך לעשות עוד פעולות אשר יסייעו לכלל העולים במדינת ישראל."

מנכ"ל המשרד, עו"ד אביחי כהנא: "אני רואה במיזם זה כחלק מהמאמץ של משרד העלייה והקליטה לקלוט את יוצאי אתיופיה בצורה המיטבית ביותר. אני מודע למורכבות והקשיים שקיימים בהליך הקליטה במדינת ישראל, אנו מתחייבים שזו רק יריית הפתיחה לעוד תכניות למען שיפור תהליך קליטת העולים."

מנכ"ל קבוצת עוגן שגיא בלשה: "אנו מודים למשרד העלייה והקליטה ובראשו לשר אופיר סופר ולשרה לשעבר פנינה תמנו שטה שיזמה את המיזם על שיתוף הפעולה למען עולי אתיופיה. קבוצת עוגן פועלת על מנת לחולל שינוי כלכלי-חברתי וזאת, בין היתר, על ידי הנגשת מיומנויות ניהול וידע פיננסי. הובלת המיזם על ידי עוגן תסייע לעולים לא רק להגיע לדירה ראשונה, אלא גם תסייע לצמצם את אי השוויון בחברה הישראלית, מטרה אשר חרטה עוגן על דגלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully