וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית במלונאות: נחשף הסטארט אפ "ריקו"

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 11:01

הסטארט אפ Reeco נחשף עם גיוס סיד של 10 מיליון דולר לפיתוח פלטפורמת ה-AI לניהול הרכש במלונות. בין לקוחותיהם הגלובליים מלונות תחת המותגים של הילטון, מריוט ואינטרקונטיננטל שמשתמשים כבר בפלטפורמה להזמנות רכש ועוזרות לקניינים וספקים לתקשר ולסחור

עובדי ריקו. קרן רוזנפלד,
הסטארט אפ ריקו. רעיון של שני מלונאים שכבר עובד ברשתות הגדולות בעולם/קרן רוזנפלד

הסטארט אפ Reeco, המפתח פלטפורמה לניהול הרכש במלונות, השלים סבב גיוס סיד של 10 מיליון דולר בהובלת הקרנות Net Capital Ventures של משפחת נפתלי (בעלי השליטה בביג, תלמה תיירות ואפריקה ישראל), ו-Joule ventures ובהשתתפות משקיעים פרטיים בהם לירון פטרושקה, עינת גז, מנכ"לית Papaya Global , עינת נמש צביקה סובל, מייסד וולבורן ונצ'רס, אייל דשא, יו"ר ישראכרט לשעבר, ג'וני הראל-כהן שותף ב-Dynamic Loop Capital לימור בקר מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל ומשקיעים נוספים מתעשיית ההייטק הישראלית.

הפטלפורמה של Reeco מאפשרת למלונות ולגופים מוסדיים נוספים בהם בתי חולים, בתי אבות, שירותי קייטרינג ועוד, להזמין באופן יעיל אלפי מוצרים הדרושים להם, החל ממזון ומשקאות ועד לחומרי ניקוי, תהליך שמתבצע גם כיום במקומות רבים באופן ידני וללא טכנולוגיה.

ריקו - איך זה עובד?. יח"צ,
בינה מלאכותית מבצעת פעולות של הזמנות, סחר ורכש לבתי המלון/יח"צ

האלגוריתם, המבוסס על בינה מלאכותית, בודק התאמה וזמינות של המוצרים ועוזר להפחית את העלויות בצורה משמעותית. הקונים בוחרים את המוצרים שהם צריכים ו - Reeco מוצאת את הספקים האופטימליים על בסיס הסל שהם בנו מתוך מאות ספקים אזוריים וארציים מובילים, על בסיס מחיר, מינימום הזמנה, זמינות ותאריכי אספקה.

ל-Reeco יש את היכולת הייחודית לחלק הזמנה אחת בין מספר ספקים כדי להבטיח זמינות מלאה של מוצרים ולהבטיח את המחירים הנמוכים ביותר, תוך מתן אפשרות לקונים לבצע הכל בהזמנה אחת עם חשבון אחד באמצעות מערכת תשלומים דיגיטלית. התוצאה היא חיסכון של 15% בממוצע להזמנה וצמצום הזמן המושקע בביצוע ההזמנות ב-80%. הפטלפורמה מספקת נתונים ותובנות הן לרוכשים והן לספקים.

ריקו הוקמה ב-2021 על ידי הנריק שמעוני, המשמש מנכ"ל החברה, ועומרי שלו, CTO. הנריק הוא בן למשפחת מלונאים סבא שקיבל מפעל חיים במלונאות משר התיירות. הנריק עבד בעצמו כבר כנער במלונות. לאחר השרות הצבאי הוא השלים לימודי ניהול בתי מלון ותיירות באוניברסיטת בן גוריון והחל בסטאז' במלונות המשפחה, שבמסגרתו עבד בכל אחת מהמחלקות.

כשהגיע למחלקת הרכש הוא הופתע מהדרכים בהן מתנהלת הקניינות של המלונות שקונה בסכומים מאוד גדולים של מיליונים בשנה באופן ידני ותקשורת מיושנת ולא יעילה כמו פקסים או טלפונים. מגפת הקורונה שהשביתה את המלונות פינתה לו זמן לחקור לעומק את הבעיה והפתרונות האפשריים. הוא פנה לעומרי שלו, חברו הטוב מהשירות הצבאי שעבד באותה עת במיקרוסופט במרקטפלייס של Azure וסיפר לו על הבעיה שקיימת במחלקת הרכש במלונות.

אחרי בדיקות מעמיקות התברר שהבעיה הזו קיימת לא רק במלונות בארץ אלא בכל העולם, ואפילו בצורה חמורה יותר כשאין פתרון טכנולוגי יעיל לשוק זה. עומרי הביא את הידע הטכנולוגי והניסיון שלו במרקטפלייס ויחד השניים פיתחו פלטפורמה לשוק המוסדי העוזרת לקניינים וספקים לתקשר ולסחור אחד עם השני בצורה דיגיטלית ויעילה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
היזמים של "ריקו". קרן רוזנפלד,
היזמים: עומרי שלו והנריק שמעוני/קרן רוזנפלד

החברה החלה את פעילותה בשנה שעברה עם התמקדות בתחום המלונאות במיאמי ועובדת מול קבוצות מלונות גדולות, שכוללות מאות מלונות. בין לקוחותיה כיום autograph collection by marriott, Hilton- Even Hotel, מלונות בקבוצת shaner hospitality ועוד. במקביל החברה חתומה ועובדת עם הספקים המוסדיים הגדולים ביותר בארה"ב וספקים מקומיים בפלורידה. החברה מעסיקה 23 עובדים בתל אביב ובמיאמי ומגייסת עובדים בישראל ובארה"ב לטובת צמיחה והתרחבות.

הנריק שמעוני, מייסד משותף ומנכ"ל ריקו: "כמלונאי שעבד בכל תפקיד, מהדלפק ועד לתחזוקה, מחלקת הרכש תמיד זכתה לתשומת הלב הנמוכה ביותר. זה לא הגיוני, בהתחשב שההוצאות הגדולות ביותר של מלון הן בתחום הזה. כשבנינו את Reeco, ההתמקדות שלנו הייתה תמיד במתן השירות הטוב ביותר למי שמנהלים את תחום הרכש ולענות תחילה על הצרכים שלהם. לכן גם בחרנו עובדים בעלי ניסיון בתעשיית האירוח לניהול הקשרים עם לקוחותינו.

הדרך שבה מנוהל כיום הרכש גורמת לכשלים רבים מהפסד כספי בכל הזמנה ועד סחורה שלא מגיעה וצורך בהתעסקות בכיבוי שריפות של מחסור שנוצר. המעבר לפלטפורמה דיגיטלית מייצר דאטה שלא קיים בשוק הזה, שהניתוח שלו יחד עם אלגוריתם קבלת החלטות חכם שפיתחנו מאפשר לקניינים וספקים לנהל מסחר מתקדם עם תקשורת פשוטה ויעילה כמו שאנחנו מכירים מאתרים כמו אמזון, אינסטה קארט וכו' ונוצר מודל של win-win לשני הצדדים."

עומרי שלו, מייסד משותף ומנהל טכנולוגי של Reeco : "בניגוד לחוויית ההזמנה והשהות של אורחי המלונות, שהיא כיום כולה דיגיטלית, כמעט שאין שימוש בטכנולוגיה חדשנית בצד המינהלתי האחורי של בתי המלון. ניהול הרכש, שהוא אחת מהמשימות החשובות והמורכבות ביותר באירוח, נעשה עדיין באופן ידני. בהקמת ריקו רצינו לייצר חוויית הזמנה וקבלה יעילה, להפחית בעיות בשרשרת האספקה ואת בזבוז המזון על ידי שימוש בתובנות מבוססות בינה מלאכותית על הרגלי הרכישה."


"הקורונה הוכיחה שתעשיית האירוח עמידה הרבה יותר ממה שרבים חשבו", אמרה דפנה וינוקור בירן, שותפה מנהלת ב-Joule Ventures. "האתגרים הנוכחיים איתם מתמודדת התעשייה דורשים כלים וטכנולוגיות חדשות שיכולים לסייע למלונות להסתגל לעידן החדש. הנריק ועומרי, עם הניסיון המלונאי והמומחיות הטכנית העמוקה שלהם, הם היזמים המושלמים כדי לחולל מהפכה בענף. אנחנו נרגשים להיות חלק מהמסע שלהם לספק חופש בחירה, הגברת התחרות ושקיפות למלונאים ולספקים כאחד."


"Reeco בנתה פתרון שמשנה את תעשיית האירוח ויוצר התרגשות מדהימה בענף," אמר דן נפתלי, הבעלים של Net Capital Ventures. "הנריק ועומרי יצרו דרך חדשה לגמרי לביצוע הזמנות. בשוק הנוכחי, פתרונות המספקים החזר השקעה מיידי זוכים לביקוש עצום וריקו מספקת ערך גבוה במהירות רבה, יותר כל מה שראיתי בשנים האחרונות".

"אני בעסקי המלונאות הרבה מאוד שנים ומעולם לא נתקלתי במוצר כמו Reeco" אומר ניק מורי, נשיא מזון ומשקאות של קבוצת שיינר שבבעלותה 70 מלונות ברחבי ארה"ב כולל מותגים כמו מריוט, הילטון ואינטרקונטיננטל. "ריקו מעלימה את החוסר יעילות שיש בכל מה שקשור לרכש של מלונות וחוסכת באופן משמעותי גם בזמן וגם בהוצאות. אני מרגיש ביטחון לומר שריקו היא העתיד של הרכש המלונאי ולכן חתמנו איתם הסכם כקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully