וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת ברגרזון תרכוש השליטה בנצבא התנחלות תמורת 160 מיליון דולר

יורם גביזון

4.3.2003 / 7:40

תשלם 24.6 מיליון דולר במזומן; גרנית צפויה לפתוח במאבק משפטי נגד המכירה



דירקטוריון נצבא התנחלות קיבל את המלצת צוות המשא והמתן למכירת השליטה בחברה ובחר בהצעה של קבוצת המשקיעים שמייצג עו"ד ברגרזון. הקבוצה כוללת את פויו זבדלוביץ, לשעבר מבעלי חברת סולתם; יגאל אהובי, איש נדל"ן הפעיל בבריטניה; ועדי עזרא, סגן יו"ר קבוצת המזון נטו (לשעבר מאיר עזרא).



חברי הצוות המליצו להפסיק את המו"מ עם קבוצת גרנית , אף שהערך הכספי של הצעתה גבוה ב-20 מיליון שקל מההצעה של קבוצת ברגרזון. קבוצת ברגרזון תשלם תמורת נצבא התנחלות סכום כולל של 160 מיליון דולר - 24.6 מיליון דולר במזומן והיתרה במשך 18 שנה.



קבוצת גרנית, שמחזיקה 9.8% מנצבא התנחלות, מתנגדת למכירה לקבוצת ברגרזון וצפויה לפתוח במאבק משפטי.



מבנה העסקה המתגבש הוא שקבוצת ברגרזון וקואופרטיב אגד יקימו חברה משותפת שתרכוש את המניות מחברי וגימלאי אגד המחזיקים בנצבא התנחלות. חלקו של אגד בחברה החדשה יהיה 40% וקבוצת ברגרזון תחזיק ב-60%. העסקה כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של נצבא התנחלות ומשרד האוצר, שמסבסד את אגד.



הנכס העיקרי של נצבא התנחלות הוא החזקתה (63%) בחברת נצבא החזקות שנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 199 מיליון שקל. נצבא החזקות היא בעלת 110 נכסים מניבים כולל תחנות אוטובוסים שמושכרות לקואופרטיב אגד.







הקבוצה שתרכוש את נצבא התנחלות תקבל עליה את החוב לבנקים של החברה הבת משגב, בסכום של 217 מיליון שקל. סכום זה שימש את משגב עד כה למימון רכישת מניות נצבא התנחלות מידי הגמלאים שביקשו לפדות אותן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully