וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ל-4.844 שקלים לקראת פדיון הגלבוע ביום שישי

ליאור כגן

4.3.2003 / 17:28

היורו התחזק ב-1.2% ל-5.2855 שקלים; דיסקונט: הסתברות גבוהה לעלייה מהירה בשער החליפין במהלך מארס עם המתקפה בעיראק


יום המסחר בשוק המט"ח נפתח במגמה של התחזקות שער הדולר עד לרמה של 4.85 שקלים - מגמה שהתמתנה בהמשך היום. שערו היציג של הדולר נקבע בעלייה של 0.2% על 4.844 שקלים. נפח המסחר היה נמוך ועיקר המסחר התבצע בין הבנקים ופעילים מקומיים. היורו התחזק ב-1.2% ל-5.2855 שקלים.

הפעילים בשוק המט"ח מציינים כי נתוני הגירעון של חודש פברואר שהצביעו על תוואי גירעון כפול מהיעד מעלים את החשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל. הסוחרים מציינים כי בשוק המט"ח ממתינים למהלכים ראשונים של שר האוצר הנכנס, בנימין נתניהו, ולכן הדולר שומר עדיין על רמה גבוהה.

גורם נוסף שתומך בדולר הוא פדיון אג"ח צמוד לדולר מסוג גלבוע לפי השער היציג שייקבע ביום שישי. מדובר בסדרה גדולה מאוד בהיקף של כ-3.6 מיליארד שקל שלא תוחלף על ידי סדרה חדשה. למחזיקים באג"ח, בהם גופים מוסדיים ובנקים, יש אינטרס לשער דולר יציג גבוה ביום שישי. כמו כן, ביקושים לאפיקים דולריים בעקבות פדיון הגלבוע עשויים לגרום להיחלשות השקל.

רמי אמיר, הכלכלן הראשי של בנק דיסקונט מעריך כי עדיין קיימת הסתברות גבוהה לעלייה מהירה בשער החליפין במהלך חודש מארס עם תחילת המתקפה האמריקאית בעיראק. להערכתו, צפוי המשך פיחות במהלך השנה, מאחר ופרט לפער הריביות הגבוה הנוכחי כנגד חו"ל כל הגורמים האחרים הרלוונטיים לשוק המט"ח צפויים להמשיך ולפעול כנגד השקל: ההיקף הנמוך של ההשקעות הזרות בישראל, החשש מפני הורדת דירוג האשראי, אי הוודאות הנמשכת לגבי ההתפתחויות במישור הביטחוני והגידול הנמשך ברכיב המט"חי בתיק ההשקעות של הציבור.

אמיר מציין כי קבלת הערבויות מארה"ב תוזיל אומנם את הגיוס הממשלתי המתוכנן בחו"ל, ואולם היא לא תשפיע במישרין על שוק השקל-מט"ח ולא תוכל לבדה להבטיח את אי הורדת דירוג האשראי של המשק. להערכתו, רק מהלך כולל אפקטיווי ומהיר לחידוש הצמיחה במשק בשיתוף הממשלה החדשה ובנק ישראל עשויים לשנות את המגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully