וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגני צהרים: נחסמה הכניסה לממגורות דגון

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 14:54

מעלים הילוך במאבק: עובדי דגון ממגורות בחיפה מתכננים לחסום את המפעל. עובדי המפעל שאחראי על 75% מהתבואה המיובאת לישראל, חוששים להמשיך בעבודתם עקב תנאי בטיחות ירודים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "לא נאפשר יותר את הסחבת שמסכנת את בריאותם של העובדים"

העובדים חוסמים את כביש הכניסה לממגורות דגון/דוברות ההסתדרות

לפני זמן נחסמו עובדי דגון ממגורות בחיפה את הכניסה למפעל במחאה על תנאי בטיחות ירודים בסביבת העבודה שלהם. העובדים נדרשים לסכן את עצמם במתחם שכולל שיטות עבודה לא בטוחות, ותנאים פיזיים קשים שעלולים להביא לפגיעה בשלומם ובריאותם.

נזכיר כי קיים סכסוך עבודה פתוח בנושא וכבר לפני כחודש הפגינו העובדים מול ביתו של עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל (חנ"י). מאז, כל הפניות של ועד העובדים ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות להנהלת חנ"י ולמפעיל החדש הושבו ריקם.

דגון ממגורות פועלת כשבעה עשורים, ואחראית על פריקת אוניות ועל אחסון של כ-75% מכלל התבואה המיובאת לישראל, בתוכה: גרעיני חיטה, שעורה, תירס, סויה ועוד.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין, מסר הבוקר: "הנהלת חנ"י ממשיכה לגרור רגליים וממאנת להגיע להסכמות שנועדו לשפר את סביבת העבודה, את הבטיחות ואת ביטחונם התעסוקתי של עובדי ממגורות דגון.

לא ניתן לרפות את ידי העובדים ולא נאפשר יותר את הסחבת שמסכנת את בריאותם ושלומם של העובדים. אני קורא להנהלה להתעשת ומתריע בפניהם טרם החרפת הצעדים. עובדים שיוצאים לעבודה חייבים לדעת שיוכלו לחזור הביתה בשלום. אני רואה בכך אחריות אישית להמשיך ולהיאבק על בטיחות העובדים. ההסתדרות ואיגוד עובדי התחבורה יפעלו בכל הערוצים כדי להביא בשורה בנושא".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד ניר אייזנברג: "ישבנו עם המפעיל החדש, העברנו מסרים לחנ"י, אבל עד כה אין התייחסות רצינית מאף אחד מהגורמים שאמונים על בטיחות העובדים במפעל. להיפך, האחריות שהפגינו עובדי המפעל נוצלה על ידי ההנהלה כדי למשוך עוד זמן. לא ניתן לסכן את העובדים ולא נאפשר להם להמשיך לעבוד בתנאים אלו".

ממגורות דגון בנמל חיפה. חברת נמלי ישראל,
ממגורות דגון בנמל חיפה. ליקויים שמסכנים את חיי העובדים?/חברת נמלי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully