וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג קופות הגמל: מיטב מככבת במגוון מסלולי השקעה

בשיתוף מיטב

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 11:14

קופות הגמל מאפשרות ניהול דינמי של החיסכון באמצעות מגוון מסלולי השקעה המקנים שליטה מלאה ברמת הסיכון. מהן קופות הגמל המובילות של מיטב - ומהן התשואות שהשיגו ב-3 וב-5 השנים האחרונות?

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
למיטב יש ארבעה מסלולים מעניינים בהתמחויות חשובות/ShutterStock

אי הוודאות בשוק ההון והשינויים המהירים בסביבת הריבית במשק הישראלי, גורמים לחוסכים רבים לבחון באילו מכשירי חיסכון כדאי להם לשים את כספם. בהקשר זה, קופות הגמל מספקות פתרון מעולה הן לשונאי סיכון בטווח הקצר והן לאלו שמבקשים למקסם תשואות לטווח הארוך. אבל, אילו קופות גמל התבלטו במיוחד ביחס לקופות אחרות?

עוד לפני שנשיב על השאלה, חשוב להדגיש: קופות הגמל מציעות מגוון רחב של מסלולי השקעה בשוק ההון - וזה יתרון שראוי להתעכב עליו, בעיקר בריצות לטווחים בינוניים וארוכים. בגדול, קופות הגמל מציעות מסלולי השקעה סולידיים ללא מניות, מסלולים בחשיפה בינונית למניות ומסלולים בחשיפה גבוהה למניות. אתם יכולים לבחור ברמת הסיכון הרצויה לכם ולבצע שינויים בכל עת, ללא אירוע מס במעבר בין מסלולים.

2022 לא הייתה שנה מוצלחת למשקיעים: מדדS&P 500 איבד כמעט 20%, בעוד מדד מניות הטכנולוגיה הנאסד"ק צלל כ-33%. עם זאת, בחינת קופות הגמל, מעצם היותן מכשיר חיסכון לטווח הבינוני-ארוך, אמורה להתמקד בפרקי זמן ארוכים יותר, כמו תשואה ממוצעת ב-3 וב-5 שנים אחרונות.

לפי הנתונים (ראו פירוט בטבלאות), למיטב יש ארבעה מסלולים מעניינים בהתמחויות חשובות: אג"ח ללא מניות, גמל לבני 50-60, גמל לבני 60 ומעלה וגמל עד 25% מניות. מה הן מציעות?

אדם יושב ליד מחשב עם מטבעות ומחשבון. ShutterStock
חשוב שכל חוסך יבדוק את התשואות האישיות שלו ויבחן את הצורך בלרענן את התיק הפנסיוני/ShutterStock

מיטב גמל לבני 50 עד 60 (מספר קופה: 103)

קופת הגמל מדורגת במקום הראשון בתשואה הממוצעת לחמש שנים ובמדד שארפ, המודד עודף תשואה ליחידת סיכון על נכסי השקעה (למעט קופות מפעליות שאינן פתוחות לציבור הרחב) .

מבחינת תמהיל ההשקעות, הקופה מפזרת את השקעותיה בין מניות, אג"ח קונצרני ואג"ח ממשלתי, לפי שיקול דעתם של מנהלי החיסכון וברמת סיכון בינונית. שיעור החשיפה למניות מסך נכסי המסלול: לא פחות מ-25% ולא יותר מ-50%.

מיטב. יח"צ,
מיטב גמל לבני 50 עד 60/יח"צ

מיטב גמל עד 25% מניות (874)

עוד קופה מצוינת, המובילה את השוק עם תשואה ממוצעת שנתית של 3.65% בשלוש השנים האחרונות וגם עם תשואה ממוצעת שנתית 3.56% בחמש השנים האחרונות. הקופה מתאימה מאוד לתקופה הנוכחית, עם חשיפה בינונית-נמוכה למניות ועם חשיפה משמעותית לנכסים לא סחירים.

מבחינת תמהיל ההשקעות, שיעור ההשקעה במניות, כמוצהר בשם הקופה, לא יעלה על 25%.

מיטב. יח"צ,
מיטב גמל עד 25% מניות/יח"צ

מיטב גמל לבני 60 ומעלה (551)

קופה מצוינת ביחס למתחרים, המדורגת ראשונה בתשואה הממוצעת בחמש שנים אחרונות (3.77%) ובמדד שארפ (0.50). הקופה מתאימה מאוד למשקיעים שמבקשים להימנע מסיכון גבוה, תוך התמקדות בתשואה מצוינת באג"ח עם תיבול מנייתי.

החשיפה למניות בקופה זו לא תעלה על 15% מנכסי המסלול.

מיטב. יח"צ,
מיטב גמל לבני 60 ומעלה/יח"צ

מיטב גמל אג"ח ללא מניות (223)

קופה שנהנית מתשואות ללא מתחרים! מדורגת במקום הראשון בכל פרמטר: שנה אחרונה, שלוש שנים, חמש שנים ומדד שארפ. הקופה, שמבצעת בעיקר השקעות בסיכון נמוך, מחויבת להשקיע לפחות 75% מנכסי המסלול במכשירי חוב.

מיטב. יח"צ,
מיטב גמל אג"ח ללא מניות/יח"צ

סיכום

אחד השיקולים העיקריים בבחירת קופת הגמל הינה היכולת של מנהל ההשקעות להשיג תשואות גבוהות לאורך זמן וביחס לאלטרנטיבות המקבילות, ברמת סיכון דומה. חשוב שכל חוסך יבדוק את התשואות האישיות שלו ויבחן את הצורך בלרענן את התיק הפנסיוני. כל הבדל של 1% בתשואה השנתית, על פני תקופת חיסכון ממושכת, יכול להביא לפער עצום ביתרת החיסכון המצטברת בסוף תקופת החיסכון. חשוב לציין כי, התשואה הינה לפני ניכוי דמי ניהול, וכי אין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שתושגנה בעתיד.

בשיתוף מיטב
  • עוד באותו נושא:
  • מיטב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully