וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירד מהפסים": האם שר האוצר מאיים לתבוע את ההסתדרות?

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:00

על פי גורם בכיר, הנחה בצלאל סמוטריץ' את מנכ"ל המשרד להכין תביעת ענק נגד ההסתדרות, בגין נזקי השביתה בשבוע שעבר. בהתאם לכך התבקשו ראשי האגפים לנסות ולאמוד את הנזקים למשק. "הוא השתולל, ירד מהפסים" אמר הגורם. תגובת האוצר: "מי שאמר את זה, שקרן"

בצלאל סמוטריץ' ושלומי הייזלר מנכ"ל משרד האוצר בכנס נדל"ן. 22 במרץ 2023. ניב אהרונסון
השתולל? שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "מי שאמר את זה, שקרן"/ניב אהרונסון

האם שר האוצר מאיים בתביעה כנגד ההסתדרות? על פי גורם בכיר: "שר האוצר השתולל ואמר: 'אני אסגור את ההסתדרות' " אותו גורם הוסיף כי בסיום דבריו ביקש השר סמוטריץ' ממנכ"ל משרדו, שלומי הייזלר, לבדוק אפשרות להגשת תביעה נגד ההסתדרות בגין נזקי השביתה.

אותו גורם הוסיף כי הנוכחים היו בהלם נוכח מה שהגדיר "התנהגות ילדותית". לדבריו, בהמשך להנחחית השר ביקש הייזלר מראשי האגפים לנוסות ולאמוד את הנשקים שנגרמו למשק בגין השביתה. הגורם הוסיף: "ברור שאי אפשר לאמוד נזקים כאלה, ככל שהיו. מעולם לא הגיש המשרד תביעה נגד ההסתדרות בגלל שביתה".

"נדמה ששר האוצר מאבד את זה, המסר שלו ברור: מי שלא יתיישר יבולע לו. עובדי מדינה, מילואמיניקים או ראשי ההסתדרות".

גורם בכיר אחר הוסיף: "הדרך היחידה של שר האוצר לנקום בהסתדרות היא קידום חקיקה שתגביל את זכות השביתה".

מטעם שר האוצר נמסר: "אם מישהו אמר לך ששר האוצר התפרץ ואמר את הדברים הוא שקרן. במהלך הישיבה דנו בהשלכות הכלכליות של השביתה ואיך נקיים אכיפה של החוק".

בהסתדרות מסרו בתגובה: "ההסתדרות תמשיך לפעול לחיבור החברה הישראלית המשוסעת, נפעל לאיחוד השורות. אנו מאחלים לכל בית ישראל חג שמח"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, משיקים את הסכם השכר במכזר הציבורי. עודד קרני לע"מ,
יו"ר ההסתדרות ושר האוצר בימים שלווים יותר/עודד קרני לע"מ

אחרי ההכחשה הגורפת, הגיע ההסבר לתקשורת

למרות שבתחילה נטען שהמידע שמסר לוואלה אותו גורם בכיר הוא שקר מוחלט, בהמשך הגיעה תגובה שמלמדת שככל הנראה, יש דברים בגו, אם כי התביעה נגד ההסתדרות עדיין מוכחשת. הנה לשון ההודעה:

במענה לשאלות כתבים נמסר מלשכת שר האוצר:

"בשבוע שעבר התקיימה כידוע שביתה פוליטית פראית ובלתי חוקית. החוק קובע כי מלבד אי תשלום שכר לעובד ששבת, שביתה בלתי חוקית היא שביתה לא מוגנת ועל מי שיזם או היה חלק ממנה לשאת בתוצאותיה ולשלם את הנזקים שנגרמו בגינה.

השביתה גרמה נזק לאזרחים רבים, אלא שהם צריכים לתבוע את נזקיהם באופן ישיר ולא ניתן לעשות זאת על ידי המדינה, ואני קורא להם לעשות זאת.

אולם השביתה גרמה לנזקים כבדים גם למדינה, ומשום כך הנחה אכן שר האוצר על אכיפת אי תשלום שכר לעובדים ששבתו, שיוכלו בתורם לתבוע זאת מקרן השביתה של ההסתדרות, ועל ביצוע עבודת מטה לכימות הנזקים שנגרמו למדינה הניתנים להוכחה בחלוקה לראשי נזק לשם היערכות לתביעתם מיוזמי השביתה האחראים להם.

אזרחי ישראל לא צריכים ולא ישלמו את נזקי השביתה חסרת האחריות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully