וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMG העבירה הצעה לרכישת השליטה בפלונטר תמורת כ-400 אלף דולר

צורי דאר

4.3.2003 / 12:05

פעילותה של פלונטר הוקפאה לפני כשבועיים בשל הפסדים של 2.5 מיליון שקל; החברה מנהלת מגעים עם משקיעים נוספים


קבוצת ההשקעות MMG העבירה להנהלת ספקית המחשבים פלונטר, שפעילותה הוקפאה לפני כשבועיים, הצעה לרכישת גרעין השליטה בה תמורת כ-400 אלף דולר. כך נודע ל-TheMarker.

מנכ"ל MMG, איתן רותם, אמר כי חברת ההשקעות תשאף להשאיר בידי מנכ"ל פלונטר, יריב נחשון, אחוזים בחברה כדי להשאירו בתפקידו. לדבריו, במידה וההצעה תתקבל, תצא העסקה אל הפועל תוך 7-10 ימים.

MMG, שהחלה את פעילותה ב-2001, מתמחה בביצוע עסקות תפנית (Turn around) בחברות הנמצאות בקשיים. רותם מסר כי MMG מגובה במשקיעים פרטיים ומוסדיים המסרבים להיחשף, שהתחייבו להשקיע בה כ-5 מיליון דולר. לדברי רותם, MMG ביצעה בשנה שעברה השקעת תפנית בהיקף של 300 אלף דולר בחברה תעשייתית שהיתה על סף סגירה.

יריב נחשון, מנכ"ל פלונטר, אישר כי החברה מנהלת מגעים עם MMG לצד מספר חברות נוספות. בשבוע שעבר התפרסם ב-TheMarker כי פלונטר הקפיאה את פעילותה בשל הפסדים של 2.5 מיליון שקל, ועומדת בפני סגירה. יריב נחשון, מנכ"ל החברה, אמר ל-TheMarker כי ההפסד נגרם בשל העובדה ששולי הרווח נשחקו במהלך 2002 בעקבות התחרות הקשה בענף המחשבים, מ-15% ל-11%. כמו כן, נכשלה החברה בגיוס מתוכנן של 200 אלף דולר לטובת הרחבת פעילותה בארץ ובגרמניה.

בנק הפועלים, הנושה העיקרי של החברה, החליט לסגור לחברה את קו האשראי כשברשותה הזמנות בהיקף של 500-600 אלף שקל, מול מלאי סחורה בשווי 150-200 אלף שקל. כתוצאה מכך הקפיאה הנהלת החברה את פעילותה, וביום חמישי שעבר החלה לנהל מו"מ להכנסת שותף אסטרטגי להצלת פלונטר בדרך של רכישת אחוזים או הלוואה. בין החברות עמן מנוהלים מגעים - ספיריטוס, סקאל ואחרות.

פלונטר הוקמה ב-1995 ע"י יריב נחשון ושגיא שילר, מנכ"ל הד ארצי מולטימדיה. החברה החלה את פעילותה ב-1997 במכירת ציוד מחשוב, ונחשבה לחנות המחשבים המקוונת הגדולה בישראל - הכוללת כ-7,000 מוצרים בתחום המחשוב.

על לקוחותיה הבולטים של פלונטר בישראל נמנו צה"ל, בזק, אינטל, אוניברסיטת תל אביב, רשות הדואר ועוד כ-30 אלף לקוחות ארגוניים ופרטיים. על לקוחותיה הבולטים של פלונטר גרמניה נמנו סימנס, וודאפון, אלקטרולוקס ורשות החלל האירופית. מחזור המכירות של החברה הגיע בשנת 2002 לכ-3.7 מיליון דולר.

בעלי המניות בפלונטר הם נחשון (87%), שילר (7.5%), איירה רוזנצוייג (5%) ואבי מוסקוביץ (1%). החברה העסיקה עד הקפאת פעילותה 12 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully