וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החששות ממלחמה בעיראק הפילו את הדולר סמוך לשפל של 4 שנים מול היורו

דפנה מאור

4.3.2003 / 15:38

היורו עלה היום ל-1.0934 דולר; מול הין נפל הדולר ל-117.55 ין בעקבות הביקורת של ארה"ב על השמדת הטילים



היורו התקרב לשיא של ארבע שנים במהלך המסחר הבוקר, על רקע החששות ממלחמה בעיראק. המטבע האחיד עלה ל-1.0934 דולר לעומת 1.0891 דולר אמש, אך התמתן ל-1.0918 דולר מאוחר יותר. מול הין נחלש הדולר ל-117.54 ין, לעומת 117.63 ין אמש. לחולשת הדולר תרמו גם נתונים מאכזבים על פעילות מגזר הייצור, אשר פורסמו אתמול.



מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בארה"ב צמח בחודש פברואר בקצב האיטי ביותר בשלושת החודשים האחרונים. המדד ירד לרמה של 50.5, לעומת 53.9 בינואר. הכלכלנים חזו שרמתו של המדד תרד ל-52. מנגד, נרשמה היום עלייה בלתי צפויה במדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בגוש היורו, לראשונה זה שישה חודשים, וזו תמכה במטבע האחיד.



ארה"ב סירבה לקבל את צעדי השמדת הטילים של עיראק כהיענות לדרישותיה. אולם המכשולים העומדים בפני ארה"ב בדרכה למתקפה בעיראק הולכים וגדלים. ארה"ב עשויה לוותר על החזית הצפונית במערכה נגד עיראק, נוכח התנגדות טורקיה להצבת חיילים אמריקאים בשטחה. חברי קונגרס אמריקאים היו בוטים, והעריכו שאין סיכוי לשנות את עמדת ממשלת אנקרה. גורמים בממשל אמרו אתמול כי גם בלי שיתוף הפעולה הטורקי יכולה ארה"ב לכבוש את עיראק, אלא שאז התוכנית תהיה מסובכת יותר ותייקר את עלות המלחמה.



שלטונות עיראק החלו להשמיד טילי אל-סומוד בתגובה לדרישת האו"ם. ההערכות הן כי כתוצאה מכך תתקשה ארה"ב עוד יותר בגיוס תמיכה למתקפה. שגריר מכסיקו, אחת מ-15 חברות מועצת הביטחון, לאו"ם אמר כי השמדת הטילים היא "חדשה טובה מאוד".



הדולר נחלש מול הפרנק השווייצי ל-1.3373 פרנק לדולר, לעומת 1.3382 פרנק לדולר אמש. הליש"ט התחזקה אף היא מול הדולר, לשער של 1.5822 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully