וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: מצב התעסוקה הקשה בארץ הנו בגדר "ידיעה שיפוטית"

אמיר הלמר

4.3.2003 / 15:19

אדם הטוען שאינו מצליח למצוא עבודה בארץ לא חייב בהצגת ראיות לטענתו; ההחלטה ניתנה בבקשת עורכת דין להסרת צו עיכוב יציאה מהארץ כדי שתוכל לעבוד בארה"ב



שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב יונתן עדיאל קבע לאחרונה בפס"ד בנושא עיכוב יציאה מהארץ כי אין מקום לדחות טענה של מעוכב בנוגע לאי יכולתו למצוא עבודה בישראל, שכן "מצב התעסוקה הקשה בארץ הנו בגדר 'ידיעה שיפוטית'". המשמעות היא שלמעשה אין צורך להביא ראיות לכך שלא ניתן למצוא עבודה בארץ.



קביעתו של עדיאל נגעה לבקשתה של עו"ד חן קופלמן לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא כנגדה במסגרת הליכי הוצאה לפועל שנקט כנגדה בנק דיסקונט בעקבות חוב של כ-202 אלף שקל.



בנק דיסקונט פנה לאחרונה לראש ההוצל"פ בבקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד קופלמן בטענה כי נודע לו שבכוונת קופלמן לצאת מהארץ לצמיתות והדבר עלול לאפשר לה לחמוק מביצוע פסק הדין שניתן נגדה. ראש ההוצל"פ נעתר לבקשת הבנק ודחה את בקשת קופלמן לבטל את הצו. קופלמן הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי.



בערעור טענה קופלמן כי היא אכן מתכוונת לצאת מהארץ לפרק זמן ארוך, על מנת לעבוד בארה"ב וכי פתחה לשם כך בהליכים לקבלת אשרת שהייה ועבודה בארה"ב וכן עברה קורס הכנה לקראת בחינות הסמכה כעו"ד בארה"ב.



קופלמן טענה כי לאחר שלא הצליחה למצוא עבודה בארץ במשך למעלה משלוש שנים, החליטה לנסות את מזלה בארה"ב. קופלמן טענה עוד כי רצונה לצאת מהארץ הינו כדי להתפרנס ולפרוע את חובה לבנק. קופלמן טענה כי יציאתה מישראל לא תסכל את ביצוע פסק הדין, שכן ממילא נוכח מצבה הפיננסי ואי יכולתה לעבוד בארץ, ספק הדין לא ניתן לביצוע.



כאמור, קבע השופט עדיאל כי לא היה מקום לדחות את טענתה של קופלמן שאינה יכולה למצוא עבודה בארץ עקב העובדה שלא הביאה ראיות תומכות בטענה וקבע כי מצב התעסוקה הקשה הינו בבחינת "ידיעה שיפוטית".



עם זאת, לא מצא עדיאל מקום להתערב במסקנה של ראש ההוצל"פ כי יציאתה של קופלמן מהארץ תיצור חשש לסיכול ביצוע פסק הדין וקבע כי הצו יוסר אך במידה וקופלמן תפקיד ערובה להבטחת התשלומים החודשיים שהיא משלמת, בסך 500 שקל לחודש, לתקופה של 10 שנים, ובסכום כולל של 100 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully