וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים טיול שטח בחול המועד? קבלו טיפים לקמפינג מוצלח וחסכוני

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 15:38

לפני יציאה לקמפינג חשוב לבחור את אזור הטיול והלינה בהתאם לציפיות שלכם, שכן ההכנות לקראת היציאה תלויות בשאלה האם מדובר באתר מסודר עם שירותים ותשתיות או באתר מרוחק שלא מספק את אלו ואתם צריכים לדאוג להכל בעצמכם? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח חופשה בטבע

מנטה קמפינג. ShutterStock
מתכננים טיול בשטח בחול המועד? קבלו טיפים לקמפינג מוצלח וחסכוני/ShutterStock

הכירו את האזור המיועד

כדי להכין אתכם כראוי לטיול בתנאי שטח, דיברנו על ה"טיילן המקצועי", עומרי שגב, מנהל סניף באר שבע ברשת DECATHLON וקיבלנו ממנו טיפים חשובים שכדאי לאמץ במהלך החופשה אך בעיקר לפני היציאה מרגע בחירת היעד, לרשימת "מה לוקחים" ועד הציודים החיוניים והצעות לכאלו במידה ואתם מתכוונים לרכוש - כך תתארגנו נכון לטיול קמפינג.

שגב מציע להתחיל את ההכנות לטיול עם איסוף מידע על האזור בו תטיילו: "כדאי מאד ללמוד קצת על האזור שאתם מתוכננים לבקר בו, מידע על המקום כמו ההיסטוריה שלו, בעלי החיים באזור והיכרות עם מסלולי ההליכה השונים, עשוי לחבר אתכם לחוויה ולמקסם את ההנאה".

לא יזיק בכלל להכיר גם את האטרקציות המצויות באזור הנבחר, למקרה שתרצו לשלב ביקור בהם לפני או אחרי הטיול: פארקים, משחקיות לילדים, שווקים לקניות, עגלות מזון "על הדרך", אתרי מורשת או איזה יקב ששווה לעצור בו.

מנטה קמפינג. ShutterStock
איסוף מידע מקדים על האזור בו תטייל - כך תתארגנו נכון לטיול קמפינג/ShutterStock

הכינו רשימת ציוד מראש

עוד לפני הכנת הרשימה, חשוב להבין כמה מקום יש לכם ברכב וכמה זמן תמשך הנסיעה. קמפינג למשפחה דורש הרבה ציוד, ולכן חשוב לקחת מוצרים ייעודיים שתופסים מעט מקום אך הפונקציונליות שלהם גבוהה וחיונית.

רשימת ציוד חשובה וטובה בהרבה מקרים, גם לפני טיסה לחו"ל ואפילו לפני יציאה לסופר, אבל כשמדובר בקמפינג, לרשימת הציוד חשיבות מכרעת שעשויה להשפיע על החוויה כולה, במיוחד אם אתם נוסעים לאזור מרוחק מחנויות נוחות או מרכזי קניות.

רשימת ציוד טובה ומדויקת, היא כזו שדואגת שלא יחסר לכם כלום אבל גם לא כוללת יותר מידי פריטים שיגרמו לכם לסחוב "חצי בית".

ככל שתכינו את רשימת הציוד מראש ובלי לחץ, כך תוכלו לוודא שהיא מקיפה, שהיא כוללת את כל מה שאתם צריכים ואינה כוללת פריטים מיותרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רשימת משימות. ShutterStock
הכינו רשימת ציוד מראש, מתוך היכרות עם הצרכים האמיתיים שלכם ותנאי השטח/ShutterStock

על מה תוכלו לישון?

מזרוני קמפינג שישמשו אתכם לשינה בלילה ומנוחה ביום, צריכים להיות קלים לנשיאה, פרקטיים ואם הם מיועדים לניפוח ולא מתנפחים מעצמם, כמו זה שהבאנו פה, אז גם חשוב להצטייד במשאבה.

אביזרים לשינה בשטח לדוגמא:

מזרן קמפינג air basic ‏‎70cm - אדם אחד (80 שקל)

מזרן קמפינג מתנפח מעצמו (260 שקל)

שק שינה לתנאי שטח, יכול להתאים לכל מזג אוויר מעל 10 מעלות, בגזרה רחבה ונוחה (115 שקל)

למפונקים קצת יותר ישנה אפשרות לקחת גם מיטת שדה ועליה לשים את המצעים, דגם כזה לדוגמא: מיטת שדה דגם basic‏ | 60cm לאדם אחד (165 שקל)

לטובת השינה. באדיבות יחצ דקטלון,
על מה תוכלו לישון בתנאי שטח? הבאנו מספר דוגמאות, דקטלון/באדיבות יחצ דקטלון

בחרו אוהל קל ועמיד ותמצאו את המקום האידאלי להקים אותו

אוהל הוא ללא ספק אחד הדברים החשובים והנחוצים ביותר בסוג טיולים שכזה, הוא השטח המוגן שלכם, "הבועה" שתגן עליכם מפני התנאים הפחות נוחים ובטוחים של הטבע: אם מפני רוחות וגשמים, סופות חול, שמש קופחת, חרקים, זוחלים ושאר בעלי חיים.

ישנם מספר פרמטרים שעלינו לשקול עם בחירת האוהל המתאים:

האם נשאר במקום אחד או שנעבור ממקום למקום? במקרה כזה נרצה אוהל קל להרכבה ופירוק. חשוב שהאוהל יהיה פשוט להרכבה ופירוק וקל לנשיאה.

דגם שיוכל להתאים למשל הוא אוהל פתיחה מהירה 2 אנשים (740 שח) אוהל המיועד ל-3 אנשים וניתן להקמה תוך שניות ספורות. ניידות מובטחת! חדר 210 x ‏210 ס"מ. גובה שימושי מרבי: 115 ס"מ. משקל: 5.3 ק"ג.

כמה אנשים ילונו באוהל? במקרה שההרכב גדול משניים, סביר שתרצו את הנוחות שמאפשר אוהל גדול ומרווח עם שטח רצפה גדול ככל שניתן.

במקרה כזה יתאים אוהל משפחתי ל- 4-5 נפשות כמו זה: הגובה: 2.15 מ' | שטח רצפה: 6.25 מ"ר | נוח ל-6 אנשים. גובה הדלת: 1.70 מטר. בד הגג מגן מפני שמש בדרגה של UPF 30. בשלוש מהדפנות ישנו פתח המבטיח זרימת אוויר טובה יותר. בכל אחד מהפתחים ישנה רשת הגנה מפני יתושים כדי למנוע כניסת חרקים.

דגם נוסף שיתאים הוא חדר מגורים לקמפינג עם מוטות אוהל כמו הדגם arpenaz base שמיועד ל-6 אנשים (480 שקל)

בהגיעכם לשטח, מצאו מקום אידיאלי להקמתו של האוהל, שטח מיושר יסייע ליציבותו, אזור מוצל יגן מהשמש ואזור נמוך עשוי להגן מפני רוחות.

אוהלי שטח. באדיבות יחצ דקטלון,
בחרו אוהל קל ועמיד ותמצאו את המקום האידאלי להקים אותו/באדיבות יחצ דקטלון

מבשלים? בחרו כלי בישול פרקטיים

כדאי להצטייד בסט כלים לשטח במקום להשתמש בכלים חד פעמיים יקרים ומזיקים לסביבה.

סט כלים שיהיה קל לנשיאה, פשוט, יעיל וחכם לפי מספר הסועדים הצפוי יכול להיות כזה למשל: סט בישול אל-חלד דגם mh 100 + ציפוי בלתי נדבק, מיועד ל- 4 סועדים (235 שקל)

אביזרים נוספים שישרגו את חוויית האכילה תחת השמיים יכולים להיות מנגל חד פעמי, או גזייה עליה תוכלו לבשל, להרתיח מים לקפה או לחמם משהו שהבאתם מהבית.

גזייה קלה לטיולים עם מצת פיאזו דגם trek 500 compact,במשקל 85 גרם עם מצת פיאזו מובנה. קומפקטית מאוד בקיפול. נרתיק נשיאה מצורף. (165 שקל)

אביזרים לאכילה. באדיבות יחצ דקטלון,
בחרו כלי בישול פרקטיים ואל תוותרו על מדורה/באדיבות יחצ דקטלון

ל"אמישראגז" יש פתרונות נוספים שיתאימו לבישול בתנאי שטח:

גריל נייד שמתחבר למכלי גז חד פעמיים, קל ונוח לתפעול, עשוי נירוסטה איכותית ומוכן לשימוש בתוך דקה מרגע ההפעלה. לגריל עוצמת בעירה גבוהה במיוחד, מערכת הצתה אלקטרונית ולהבה מתכווננת.
הוא מגיע עם מגש תחתון לאיסוף הלכלוך אשר נשלף וקל לניקוי (219 שקל)

כירת גז ניידת משופרת - מיועדת למטיילים שלא מתפשרים על ארוחת ערב מקופסת שימורים, הכירה בטיחותית ומתאימה להכנת ארוחות בשטח - משקשוקות מושקעות ועד לקפה של אחרי האוכל, מתחברת למיכל גז 220 גרם שניתן לפירוק בקלות בסיום השימוש, ומגיעה עם תיק נשיאה שמשמש גם כמגן רוח כשמנסים לבשל בשטח פתוח (119 שקל)

גריל נייד אמישראגז. אמישראגז,
גריל נייד שמתחבר למיכל נייד, אמישראגז, המחיר: 219 שקל/אמישראגז

אל תוותרו על מדורה!

למי שמתכנן להקים מדורה, אל תשכחו להצטייד בכל מה שנחוץ להדלקת האש ואם אתם ממש מבינים באוכל שטח, סיר פויקה יקפיץ את החוויה.

הילדים מצידם, לא יוותרו לכם על צליית תפוחי אדמה ומרשמלו על שיפוד לקינוח - אז תשכחו לקחת אתכם בדיוק למקרה הזה, שיפודים ונייר כסף.

כמובן שיש להקפיד על האיסורים בשטח ולהדליק את המדורה רק באזורים מותרים ובהתאם לתנאי מזג האוויר כדי לשמור על מדורה בטוחה - בטיחות היא בסדר עדיפות עליון.

חשוב שתהיה לכם מחצלת לשבת עליה, משטח נקי לאכול עליו ולשחק. גם אם רק עשיתם עצירה קלה בדרך לקפה, מחצלת היא הדבר הראשון שיורד מהרכב. לכן, תמיד כדאי שתהיה אחת בתא המטען.

כזו היא מחצלת הטיולים טארטן, במידות 140 x 170 cm הצד הבא במגע עם הקרקע מבודד בפני מים. מגיעה עם ידית נשיאה ורצועות הידוק, קומפקטית מאוד במצב מקופל במשקל 650 גרם (60 שקל)

ל"ג בעומר מדורה קמפינג. ShutterStock
קחו בחשבון שהילדים מצידם, לא יוותרו על צליית תפוחי אדמה ומרשמלו על שיפוד לקינוח/ShutterStock

איך התכוונתם לאכול?

מה שישמור לכם על השתייה צוננת ועל האוכל שלא יתקלקל מהחום וגם שלא יימעך בתוך שקית שומרת קור, היא צידנית קשיחה שמיועדת בדיוק לצורך הזה. בעת בחירת הצידנית חשוב לשקול את התכולה הרצויה, שתהייה עשויה מחומר עמיד ותהייה קלה ככל שאפשר.

כזו היא למשל, צידנית לקמפינג ולטיולים - compact fresh 35 litres צידנית איזוטרמית השומרת על שומרת על טריות המזון במשך 16 שעות ללא צורך בקרחונים. משקל 1.6 ק"ג. הצידנית רכה ולכן קלת משקל (245 שקל)

עוד אביזרים שאפשר להתפנק עליהם בנוסף למחצלת ואינם חובה הם שולחן אוכל או כסאות, לדוגמא:

שולחן אוכל לקמפינג, מתקפל ומגיע עם 4 כיסאות, מיועד ל-4-6 אנשים, ניתן להתאים את הגובה ולהשתמש בו במצב נמוך או גבוה, הוא קל לנשיאה ומאובזר ב-2 ידיות נשיאה, ישנו מקום לכיסאות מתחת למשטח העליון של השולחן. המשקל: 8.7 ק"ג (295 שקל)

כיסא מתקפל לקמפינג - basic, מצויד במשענת לתמיכה מיטבית. כיסא קל לנשיאה עם רצועה מובנית להקלה על הנשיאה והשינוע, המשקל הכולל: 2.6 ק"ג (70 שקל)
|

אביזרי נוחות לטיולי קמפינג. יח"צ דקטלון,
אביזרי נוחות למפונקים הם לא חובה אבל עשויים לשדרג את התנאים בשטח/יח"צ דקטלון

לא לשכוח להביא משחקים ופעילויות לשטח

אם נוסעים עם ילדים, כדאי להצטייד במשחקים אישיים לרגעים בהם תהיו עסוקים בבישול, הקמת האוכל, עריכת השולחן ועוד ותצטרכו להעסיק את הילדים עם משהו. משחקים לדוגמא:

עפיפון מתקדם 2 ב-1, נועד ללימוד העפת עפיפון מגיל 7. ניתן לעבור מחוט אחד לשניים, כך שהוא מתאים לכל ילד. הופך מעפיפון סטטי (חוט אחד) לעפיפון פעלולים (2 חוטים). עף במהירות של 10 עד 40 קמ"ש (65 שקל), פריסבי (28 שקל), כדורגל first kick מידה 5 לילדים עד גיל 1 (26 שקל) גם כלי נגינה נייד מהבית יכול להוות פתרון יעיל.

אפשר כמובן ואפילו רצוי, להביא גם במשחקים קבוצתיים לזמן איכות משפחתי כמו משחקי קלפים או משחקים זוגיים לזמן איכות של הורה-ילד.

משחקי ילדים. באדיבות יח"צ דקטלון,
משחקים אישיים וקבוצתיים לשעות איכות משפתיות ולהעסקת הילדים/באדיבות יח"צ דקטלון

אמישראגז מבקשת להזכיר כי עצירה, אם קצרה להתרעננות או התמקמות ללילה, לא נחשבת לקמפינג בלי קפה ומציעה ערכה ייעודית, נוחה לנשיאה ורב שימושית.

ערכת קפה פלוס - כוללת תיק גב (תרמיל) נוח לנשיאה ומחולק לשני תאים נפרדים: תא עליון שמשמש כצידנית ותא תחתון מיועד עבור ערכת הקפה איכותית שכוללת: 3 יחידות אחסון לסוכר קפה ותה, 4 כוסות נירוסטה עם בידוד, פינג'אן איכותי וכפית, מיכל הברגה 230 גר ומבער הברגה ספיידר מתקפל ואיכותי (209 שקל)

ערכת קפה פלוס של אמישראגז. אמישראגז,
ערכת קפה פלוס של אמישראגז, המחיר: 209 שקל/אמישראגז

קחו את הצל לדרך

גם רשת ACE, רשת מובילה לעיצוב ושדרוג הבית, משווקת קטגוריה שלמה של מגוון מוצרי קמפינג, ובהם: כסאות קמפינג, עגלת קמפינג, אוהלים, מחצלות, ציליות, שולחנות פיקניק ועוד.

מהרשת נמסר כי אחד המוצרים המבוקשים והפופולריים בקטגוריה הוא גזיבו נפתח בגודל 3*3, שהיתרון שלו הוא יכולתו להתקפל לגודל שיהיה נוח לאחסון וגם ייכנס לכל כלי רכב כך שיהיה נוח לקחת אותו לכל טיול, לקמפינג, לים או לפארק ויש שיאמרו שהוא אף פריט חובה כהגנה מהשמש.

הגזיבו בעל אפשרות כוונון גובה (במצב פתוח הוא מתנשא לגובה 260 ס"מ) עם פתחי אוורור ליציבות מירבית. עשוי מבד פוליאסטר ומותאם למזג האוויר הישראלי. (379 שקל עד 16.4 במקום 449 שקל)

גזיבו מתקפל במחיר מבצע 379 שקל במקום 449 שקל להשיג ברשת אייס. יח"צ,
גזיבו מתקפל במחיר מבצע 379 שקל במקום 449 שקל, להשיג ברשת אייס/יח"צ

אביזרים נוספים לשדרוג חוויית הקמפינג

עוד אביזרים שצריכים להיות ברשימת הציוד החיוני הם: פנס לילה וערכת עזרה ראשונה.

תכשיר נגד יתושים: זו עונת היתושים, הצטיידו בתכשיר נגדם או כזה שיקל במקרה שנעקצתם.

תאורה: פנסי ראש הם נוחים מאד, הם לא כבדים, הם מאירים אלומה רחבה ואינם מצריכים אחיזה כך שתוכלו להשתמש בשתי הידיים לצורך כל דבר שתרצו לעשות, להכין. כזה למשל הוא: פנס ראש לטיולים onnight 100 עם 80 לומן - אלומה רחבה עם טווח מרבי של 25 מ': מתאימה במיוחד לטיולים רגליים ולמחנאות (48 שקל)

תאורה רחבה יותר שאינה אישית ותאיר שטח רחב יותר תספק מנורת הקמפינג - bl40 -‏ 40 לומן, שמתאימה לשימוש בתוך אוהל או בחוץ, תחת כיפת השמיים (34 שקל)

ערכת עזרה ראשונה: כדאי מאוד שתהיה לכם ערכה לעזרה ראשונה שתכיל פריטים בסיסיים לטיפול בפצעים קלים וחבישתם.

הגנה מהשמש ומניעת התייבשות: אל תשכחו גם כובע, קרם הגנה מהשמש ולשתות הרבה מים!

שקיות אשפה: וכמובן, השאירו אחריכם את הטבע נקי. הצטיידו בשקיות זבל וקחו איתכם את האשפה מקום שמיועד לפינויה.

אביזרים משלימים לטיולי קמפינג. באדיבות יח"צ דקטלון,
אביזרים משלימים לקמפינג: פנס ראש, וערכת עזרה ראשונה צריכים להיות ברשימת הציוד החיוני/באדיבות יח"צ דקטלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully