וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חום השמש: יותר ממיליארד שקל להקמת מתקנים סולריים

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 10:24

דוראל מודיעה על סגירה פיננסית בסך של למעלה ממיליארד שקל עם בנק מזרחי וגופים מוסדיים נוספים. הסכם המימון כולל גיוס חוב בכיר של כ-575 מיליון שקל, מסגרת גישור מתגלגלת בסך 300 מיליון שקל ומסגרות נוספות של כ-175 מיליון שקל, להקמה של מתקנים סולריים משולבי אגירה

פרויקט חולית, דוראל. באדיבות דוראל,
פרויקט חולית של דוראל. החברה גייסה יותר ממילארד שקל לטובת פרויקטים חדשים של מתקנים סולריים משולבי אגירה/באדיבות דוראל

קבוצת דוראל מדווחת היום על סגירה פיננסית למימון מקבץ פרויקטים סולאריים משולבי אגירה, שעלות הקמתם מוערכת בכ-675 מיליון שקל. קונסורציום המלווים, בהובלת בנק מזרחי, כולל גם חברות ביטוח, שיעמידו יחד מימון בסך כולל של למעלה מ-1 מיליארד שקל.

הסכם המימון כולל גיוס חוב בכיר בסך של כ-575 מיליון שקל, מסגרת גישור מתגלגלת לחוב בכיר בסך של עד 300 מיליון שקל, וכן מסגרות נוספות בסך מצטבר של כ-175 מיליון שקל (לרבות מסגרת גישור להון עצמי וערבויות).

להערכת החברה, ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית במימון פורטפוליו הפרויקטים הסולאריים משולבי האגירה של החברה בישראל: בשלב הראשון, ישמש ההסכם למימון פרויקטים המיועדים למכור חשמל בתעריפי הזכייה המובטחים בהליכים התחרותיים, ובשלב השני, צפוי לשמש ההסכם כבסיס להסכם מימון נוסף, עבור פרויקטים המיועדים להשתלב באסדרת השוק.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל. טל שחר,
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל/טל שחר

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "הסכם המימון הייחודי והתקדימי שנחתם עם בנק מזרחי וחברות ביטוח, מחזק את מעמדה של דוראל כחברה מובילה בשוק האנרגיה הסולארית בכלל, ופורצת דרך בתחום הסולאר בשילוב אגירה בישראל בפרט.

הוא יאפשר לחברה להמשיך לפעול במרץ להקמת צבר הפרויקטים שלה ולחיבורם לרשת החשמל, בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של החברה. דוראל צפויה להציג צמיחה משמעותית במדדים כבר משנת 2024, כאשר סך ההכנסות השנתיות מהפרויקטים הבשלים של החברה, אשר צפויים להתחבר לרשת עד ובמהלך שנת 2024, צפוי לעמוד על כ-675 מיליון שקל, וכ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2025".

דוראל היא חברה יזמית גלובלית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה לני"ע בת"א. צבר הפרויקטים של החברה עומד כיום על כ-18.6 גיגה-וואט (DC) בשילוב 13.1 גיגה-וואט שעה (GWh) של אגירה, מתוכו כ-15 גיגה-וואט(DC) בשילוב 8.2 גיגה-וואט שעה (GWh) של אגירה בארה"ב, והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק).

לצד פעילותה בעולם, הכוללת בין היתר את הקמת הפרויקט הסולארי הגדול ביותר בארה"ב, דוראל מחזיקה במאות מתקנים מניבים ומקימה את צבר הפרויקטים הגדול ביותר בישראל של אנרגיה סולרית בשילוב אגירת אנרגיה. החברה תייצר ותספק את כמות החשמל הירוק הגדולה ביותר לצרכנים משמעותיים במשק הישראלי ממתקני האנרגיה המתחדשת שלה ברחבי הארץ, באמצעות מספק החשמל הירוק שהקימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully