וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מגדילים רווחיהם ממשקי הבית: הריבית על האוברדרפט עלתה ל-15.9% והריבית על הפקדונות ירדה ל-7.5%

ליאור כגן

4.3.2003 / 13:16

השינוי בריביות - למרות שריבית הפריים לא השתנתה מזה 3 חודשים; ההפרש בין הריבית על האשראי לריבית על הפקדונות עלה בינואר ל-4.55%; הריבית בשוק האפור - 28% * הבנקים יפרישו 90 מ' ד' בגין אחזקות בזק אם לא יימכרו עד יולי * המשימות של להמן



בעוד הבנקים ממשיכים לבצע מחיקות ענק בגין הלוואות שנתנו ללווים גדולים, הם ממשיכים להגדיל את רווחיהם ממגזר משקי הבית, כך עולה מנתוני בנק ישראל. הבנקים הקטינו בחודש ינואר את הריבית שהם משלמים על הפקדונות של הציבור, ומנגד העלו את הריבית על האוברדרפט. פעולות אלו הגדילו את המרווח הפיננסי.



בחודש ינואר זינקה הריבית השנתית על האוברדרפט ל-15.89% לעומת 15.38% בחודש דצמבר. מדובר בריבית גבוהה מאוד אותה נאלצים לשאת משקי הבית, זאת על רקע השחיקה בשכר והמיתון הקשה במשק. יש לציין כי ריבית בנק ישראל וריבית הפריים לא השתנו מזה שלושה חודשים.



הריבית הממוצעת על סך האשראי לציבור עמדה בחודש ינואר על 12.06% לעומת 11.88% בחודש דצמבר. מנגד, הריבית על הפקדונות עמדה על רמה ממוצעת של 7.51%, נמוך יותר מחודש דצמבר, אז היא עמדה על 7.62%. פער הריבית (ההפרש בין הריבית על האשראי לריבית על הפקדונות) עלה בעקבות זאת בינואר ל-4.55% לעומת 4.25% בחודש דצמבר.



המרווח הפיננסי של הבנקים, שהוא ההפרש בין תשואת הנכסים לעלות ההתחייבויות, גדל ל-3.62% בינואר לעומת 3.48% בחודש דצמבר.



עם זאת, לווי הבנקים יכולים להתנחם בעובדה שהריבית הממוצעת בשוק האפור עומדת על רמה של 28.1%. הריבית בשוק האפור נקבעת על פי חוק הלוואות חוץ בנקאיות והיא פי שניים ורבע מהעלות הכוללת הממוצעת לאשראי הצמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully