וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריסטות שלובשות רק ביקיני יפוצו ע"י העירייה בחצי מיליון דולר

10.4.2023 / 0:07

מאבק משפטי על קוד לבוש שנמשך כבר שש שנים ע"י בריסטות בדוכני קפה שמבקשות ללבוש ביקיני והלבשה תחתונה הסתיים - לאחר שעיר בוושינגטון הסכימה לשלם 500,000 דולר לבעלים ולעובדות שתבעו אותה

בית קפה של בריסטות בביקיני/Bikini Beans Espresso

בריסטות שמכינות ומגישות קפה כשהן לבושות רק בביקיני או הלבשה תחתונה השיגו ניצחון משפטי במדינת וושינגטון לאחר מאבק ארוך על מה נחשב "לבוש ראוי".

בניו יורק פוסט דווח שמועצת העיר אוורט, שנמצאת צפונית לסיאטל, הצביעה השבוע בעד ההסדר שהושג על סך של 500,000 דולר (מעל ל-1.8 מיליון שקלים) עם בעלת העסק המקומי ג'ובנה אדג' ועובדתיה ב"דוכן הקפה של של ההילבילי הלוהטות" (Hillbilly Hotties coffee).

אדג' והעובדות שלה דאז, נטלי בז'רק, מטסון הרננדז, ליאה האמפרי, אמיליה פאוול וליברטי זיסקה הגישו תלונה משפטית לפיה תקנות העירייה המחייבות עובדים במזללות, בתי קפה ודוכני שירות מהיר ללבוש לפחות גופייה ומכנסיים קצרים מפרות את זכויותיהן לפי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב.

מופעי מין וזנות או נשים שלובשות מה שבא להן?

עמוד הפייסבוק שלHillbilly Espresso. Facebook, צילום מסך
ככה נראה עמוד הפייסבוק של בית הקפה - עם תמונה של כל בריסטה בביקיני ובאיזה שעות היא עובדת/צילום מסך, Facebook

הקרב בין העירייה לבריסטות החל כבר בשנת 2009 כאשר המשטרה המקומית התמודדה עם שלל תלונות מתושבים שטענו שמספר דוכני קפה שונים בעיר הפכו למקומות בהם מתקיימת התנהלות לא הולמת כולל "מופעי מין" וזנות. ארבעה אנשים נעצרו בעקבות החקירות ורשויות אכיפת החוק סברו שהבעיה נפתרה. אבל עד 2013 עדיין בוצעו מעצרים באשמת זנות וניצול קטינים.

העירייה ניסתה למנוע את הניצול המיני של העובדות על ידי הצגת חוק ב-2017 הדורש לבישת גופיה ומכנסיים בזמן עבודה בבית קפה. עובדות בית הקפה החליטו לתבוע ודרשו יותר מ-3 מיליון דולר פיצויים ושכר טרחת עורך דין. "יש מדינות שגורמות לך ללבוש הרבה בגדים בגלל אמונה דתית", כתבה הרננדז, "אבל אמריקה שונה - כי אתה יכול ללבוש מה שאתה רוצה ללבוש. אני לובשת מה שנוח לי ואחרים יכולים ללבוש את מה שנוח להם".

עוד בנושא

ככה נראים חיי בריסטה שמכינה קפה בביקיני

לכתבה המלאה

התביעה שלהן עברה מספר פסיקות שונות בבתי המשפט, עד שבאוקטובר שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב קבע כי פקודת קוד הלבוש אינה חוקתית - כלומר שהיא מונגדת לתיקון הראשון בחוקת ארה"ב.

בעירייה החליטו לוותר על המשך המאבק המשפטי (שכבר עלה לקופת העיר כחצי מיליון דולר - לפני תשלום הפיצויים) והחליטו לשנות את החוק. על פי התיקון החדש לחוק, בריסטות יורשו להמשיך לעבוד בלבוש מינימלי, אך הן יהיו כפופות לחוקים האוסרים זימה של העירייה ואם מקום עבודה יעבור על החוקים הללו פעמיים או יותר - יהיה ניתן לסגור אותו.

עוד בנושא
בריסטה שמכינה קפה בביקיני מספרת על ההטרדות המיניות שהיא חווה: "לקוחות רוצים שארק להם בקפה"

"המטרה שלנו תמיד הייתה הגנה על האינטרס של הקהילה שלנו ומניעת ניצול מיני", אמרה ראש העיר קאסי פרנקלין, "התיקונים לחוק שאנו מסכימים לחוקק יספקו לנו כלי חדש לטיפול בבעיות בדוכנים בודדים תוך מתן תמיכה לעובדות שהלבוש נכפה עליהן או שהן מנוצלות בכל דרך שהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully