וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה אישר בקשת עובדי רשף טכנולוגיות לעיין בדו"חות הכספיים של החברה

עינב בן יהודה

2.4.2003 / 17:07

השופט הביע הסתייגותו מכך שההנהלה בחרה להודיע לעובדים על פיטוריהם על ידי סגירת שערי המפעל: "מעביד הנוהג כך בעובדיו בוחר לפגוע בכבודם כבני אדם"



בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בראשות השופט אילן סופר, נענה לבקשת עובדי רשף טכנולוגיות והסתדרות העובדים הכללית החדשה - מרחב הנגב, לעיין בדו"חותיה הכספיים של החברה ב-5 השנים האחרונות, אך דחה בקשתם לחייב הנהלת החברה להחזירם לעבודה.



לאחרונה החליטה הנהלת החברה על הפסקת פעילותה בשדרות ופיטוריהם של 40 עובדי המפעל. המבקשים ביקשו סעד ארעי המצהיר כי פיטורי העובדים ממפעל החברה בשדרות לא נכנסו לתוקף. המבקשים אף ביקשו צו המחייב את את החברה לחשוף בפניהם את כל המידע הרלוונטי, כולל דו"חות כספיים, שיש בהם כדי ללמד על מצבה האמיתי הכלכלי של החברה בחמש השנים האחרונות.



הם טענו כי בכוונת הנהלת החברה לפתוח מחדש את המפעל, אך הפעם כמפעל לא מאורגן ותוך צמצום מספר העובדים. עוד טענו המבקשים כי החברה הפרה את חובתה לנהל מו"מ עם נציגות העובדים טרם סגירתו, זאת כאשר יחסי הצדדים מוסדרים בהסכם קיבוצי. עוד ציינו העובדים כי את עובדת פיטוריהם גילו ביום סגירת המפעל כאשר נתקלו בשערים סגורים, ומאחוריהם נציגי חברת שמירה. העובדים טענו כי כאשר ניסו להכנס למפעל הופעלו נגדם זרנוקי מים וגז מדמיע.



הנהלת החברה טענה כי הסיבה היחידה לסגירת המפעל היא חוסר האפשרות לספק לעובדים עבודה. לטענתה, אין בכוונתה להחליף העובדים שפוטרו בעובדים אחרים. הנהלת החברה טענה כי לנוכח היעדר הזמנות ומצבה הכספי הקשה, לא היתה לה דרך אחרת אלא לפטר את כל העובדים, וגם לא היה טעם לנהל מו"מ עם המבקשים לגבי סגירת המפעל.



השופט דחה בקשתם של העובדים לבטל מכתבי הפיטורים וקובע כי בהעדר הזמנות ובהתחשב בעלות הגבוהה הכרוכה בהמשך העסקתם של העובדים אין מקום להחזיר עובדים למפעל בו אין עבודה. השופט נענה לבקשתם של העובדים והורה להנהלת החברה לאפשר למבקשים לעיין בדו"חות הכספיים של החברה ב-5 השנים האחרונות. כמו כן הביע השופט הסתייגותו מהתנהגות המשיבה בדרך בה הודיעה לעובדים על פיטוריהם "לא זו הדרך בה צריכים עובדים להתבשר על סגירת מקום עבודתם. מעביד הנוהג כך בעובדיו בוחר לפגוע בכבודם כבני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully