וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתקדם תוך כדי תנועה: חזון וטכנולוגיה נפגשים בצומת

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 11:31

מתי אנחנו מייחלים למציאת פיתרון לעומסי התנועה? לרוב כשאנו תקועים בפקק. אלא שהרעיון לסטרט אפ שמבטיח לשנות את עתיד התחבורה, התחיל דווקא בעצירה מיותרת ברמזור על כביש שומם באמצע הלילה. הכירו את "נוטראפיק"

מייסדי נוטראפיק. הדר דולן,
מייסדי "נוטראפיק". טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע/הדר דולן

פקקי חג הפסח, בדרך או חזרה מהעבודה או עבודות בכביש, הם רק חלק מחוסר היעילות התחבורתית הנחווית ברחבי העולם ומובילה, לעיתים קרובות מדי, לתאונות דרכים שחלקן גובות חיי אדם, לצד עלות כוללת של מאות מיליארדי דולרים בנזקי גוף ורכוש.

אך הבשורה התחבורתית עשויה לבוא דווקא מכיוון הכביש הריק, זאת לאחר שמהנדס תוכנה ישראלי מצא עצמו ב-2 לפנות בוקר עוצר בצומת לדקות ארוכות בשל רמזור אדום, זאת כאשר בסיבה לא נראה כלל רכב או אפילו נפש חיה.

ההמתנה, עם זאת, לא הייתה לחינם, והניעה ליזם העתידי את גלגלי המחשבה ליצירת פתרון שייעל את זרימת התנועה, ויחד עם עוד שני יזמים ישראלים, הוא ייסד את "נוטראפיק", חברה לפיתוח מערכות תנועה חכמות, ששמה לה למטרה להפוך ל'טסלה' של מערכות ניהול התנועה. איך? על ידי הכנסה של דיגיטציה שתייעל את התנועה ובכך תפחית תאונות וזיהום אוויר.

נוטראפיק מסך. הדר דולן,
נתונים מהצמתים מתחברים דרך הענן/הדר דולן

שש שנים לאחר הקמתה NoTraffic כבר הפכה לפנים בינלאומיות של ניהול תנועה חכמה ונבחרה על ידי מגזין TIME לאחת מ-100 החברות המשפיעות בעולם לשנת 2022. הפלטפורמה שלה מצליחה לחבר סידרה של צמתים לענן בתוך פחות משעה, ומאפשרת להם לפעול בצורה אוטונומית על בסיס הגדרות מדיניות שניתנות לביצוע בלחיצת כפתור.

הפלטפורמה מתעדפת סוגים שונים של משתמשי דרך, לרבות תחבורה ציבורית, הולכי רגל ועוד, מפחיתה עומס בכבישים תוך הגברת הבטיחות, ומצמצמת פליטות מזהמים. בנוסף היא מקרבת את עתיד הרכב האוטונומי על ידי אפשרות תקשורת בין התשתית לכלי הרכב (V2X) כבר כיום.

הטכנולוגיה אולי מצטיירת כעתידנית, אבל היא משרתת מיליוני כלי רכב בארה"ב, והחברה מציינת כי בפריסה מלאה של הפלטפורמה, היא תוכל להפחית זמני המתנה לרכבים, ששווים בעלותם ל-70 מיליון חביות נפט בשנה, בערך כ-1% מצריכת הנפט של ארה"ב.

שוק מערכות התנועה החכמות (Intelligent Transportation Systems) מוגדר כאחת התעשיות הטכנולוגיות שחוות את הצמיחה המהירה ביותר, והוערך בשווי של 29.3 מיליארד דולר נכון לשנת 2020, כאשר הצפי הוא שיעמוד על כ-84.8 מיליארד דולר עד שנת 2027.

צמיחתו המהירה מונעת ידי מספר גורמים, ביניהם הצורך הגובר בהפחתת עומסי התנועה, ביקוש הולך וגובר לבטיחות בדרכים ואיכות הסביבה. כן מתבססת הצמיחה גם על יוזמות ממשלתיות להטמעת מערכות ניהול תנועה מתקדמות, עקב עלייה ממוצעת של כ-10% בעומסי התנועה מדי שנה.

שיעור ההרוגים עולה כמעט בהתאמה (כלומר בממוצע של כ-10% דמי שנה), ואם לא די בכך, אזי אי היעילות התחבורתית תורמת כ-25% מהפליטות שכלל התחבורה מייצרת בכבישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נוטראפיק סנסור. הדר דולן,
נתונים שמועברים על ידי חיישנים, נאגרים ומנותחים בזמן אמת/הדר דולן

נוטראפיק (NoTraffic), תעודת זהות

תחום פעילות: מערכות תנועה חכמות (Intelligent Transportation Systems)

שנת הקמה: 2017

מייסדים: טל קרייזלר (36) המשמש כמנכ"ל החברה, אוריאל כץ (33) כמנהל טכנולוגיה ראשי, ואור סלע (34) מנהל אבטחת המידע.

חזון: לשפר את יעילות התנועה ברחבי העולם ובכך להגביר את בטיחות הנוסעים והולכי הרגל ולהפחית את זיהום האוויר שנוצר כתוצאה מחוסר יעילות התנועה.

עובדים: כ-75, מתוכם כ-50 במרכז הפיתוח ומטה החברה בישראל לצד 25 נוספים בארצות הברית.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 35 מיליון דולר

בין המשקיעים: חברת הביטוח מנורה מבטחים, גרוב ונ'צרס, נקסט גיר ונצ'רס, לול ונצ'רס, Vektor Partners, 2XN, ונוספים.

בין לקוחות החברה: כמה מהמדינות הגדולות בארה"ב כדוגמת קליפרוניה, טקסס ופנסילבניה, לצד שותפות אסטרטגית עם כמה מחברות הטכנולוגיה/תשתית הגדולות בעולם, בניהן: AT&T, Qualcomm, ו-Rogers communications -NVIDIA

חברות נוספות הפועלות בתחום: בעיקר חברות מסורתיות כמו SIMENS, SWARCO, לצד מספר מצומצם של חברות טכנולוגיה כמו החברה הקנדית Miovision

דבר המנכ"ל: "הייחודיות של נוטראפיק היא לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בלמידת והבנת צרכי האנושות שהובילו אותנו ליצור פתרונות המשפיעים על החברה.

כמובילים בתעשייה שלנו, אנחנו כל הזמן מאתגרים את עצמנו לחשוב מחוץ לקופסה ולדחוף את גבולות האפשר, ומייצרים תרבות של חדשנות שמניעה אותנו קדימה. אנו גאים להיות חברה ישראלית הנמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית, ולהוביל את שוק ניהול התנועה ברמה העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully