וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש:"נטלת מעורך דין את שמו - נטלת ממנו את כלי העבודה החשוב מכל"

אמיר הלמר

4.3.2003 / 17:08

השלום חייב את המקומון הירושלמי "כל העיר" לשלם 100 אלף שקל לתובע העירוני הראשי של עיריית ירושלים בגין לשון הרע



ביהמ"ש השלום בירושלים פסק לאחרונה כי המקומון "כל העיר" השייך לרשת שוקן ישלם 100 אלף שקל פיצויים לעו"ד דני ליברמן, המשמש כתובע העירוני הראשי של עיריית ירושלים, בגין שתי כתבות שפורסמו במקומון לגביהן פסק ביהמ"ש כי היוו פרסום לשון הרע.



שתי הכתבות המדוברות פורסמו במקומון בשנת 1999. כותרתה של הראשונה היתה "התובע העירוני הראשי הטעה את ביהמ"ש בשביל עבריין בנייה", ונטען בה כי "התובע העירוני הראשי, עו"ד דני ליברמן, הטעה את בית המשפט לעניינים מקומיים כשביקש לדחות ביצוע הריסה של בנייה לא חוקית ברח' דור דור ודורשיו. ליברמן טען בפני בית המשפט שמהנדס העיר ממליץ לאשר אותה".

בהמשך אותו חודש פורסמה כתבה נוספת שאיזכרה את הכתבה הראשונה וקבעה כי "כשהתושבים מצליחים לכפות על העירייה נקיטת צעדים משפטיים, הם מגלים שהתובע העירוני סובל מסימפטיה לאותם פירטים". ליברמן הגיש תביעתו באמצעות עו"ד ארנולד שפאר וטען כי מדובר בלשון הרע.



באוגוסט 2000 קבע שופט ביהמ"ש השלום, רפי שטראוס, כי למרות שרוב הדברים שצויינו בכתבה היו דברי אמת הרי שני קטעים בכתבות (הכותרת ומשפט נוסף) לא יכולים לחסות תחת הגנת החוק וקבע כי העיתון אכן הוציא את דיבתו של ליברמן.



אתמול, כאמור, קבע השופט כי העיתון ישלם לליברמן בגין הפגיעה בשמו הטוב 100 אלף שקל - 50 אלף שקל בגין כל כתבה.



בפסק הדין קובע השופט כי אמירות מהן משתמע כי התובע, כעורך דין המופקד על התביעה ועומד בחזית המאבק בעברייני הבנייה, נוטה להם חסד ומסייע להם שלא לקיים את צווי בית המשפט - כמוהן כקביעה שהתובע מועל בתפקידו והן פגיעה קשה וחמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully