וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתב תרכוש 23% ממניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת תמורת 70 מיליון דולר

ערן גבאי

4.3.2003 / 17:23

מתב תגיע להחזקה של 49% בחברה הממוזגת ותדלל את דסק"ש ל-19%; גורם בכיר: דסק"ש מסכימה להסדר; העסקה משקפת לחברה הממוזגת שווי אחרי חוב של 300 מ' ד'



מתב צפויה לרכוש 23% נוספים ממניות חברת הכבלים הממוזגת תמורת 70 מיליון דולר. בכך היא תגיע להחזקה של 49% מחברת הכבלים הממוזגת ותדלל את דסק"ש להחזקה של 19% ממנה - כך טוען גורם בכיר בחברות הכבלים.



אותו גורם מציין כי דסק"ש נתנה את הסכמתה להסדר המתגבש וכי ההחזקה של ערוצי זהב לא צפויה להשתנות.



נאמן תבל, צבי יוכמן, הציע כבר לפני מספר חודשים למכור עד 20% ממניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת כחלק מהליך הבראת החברה, אך מאז שונה ההסדר המימוני הכולל פעמים רבות, וגם כעת טוענים גורמים כי עדיין רחוקה הדרך לסיכום.



לפני מספר שבועות דיווחנו שתוכנית המימון של חברת הכבלים הממוזגת תכלול רכישת חוב של תבל על ידי מתב. ההערכות אז דיברו על רכישה של כ-9% מהמניות, כך שייווצר איזון בין שלוש החברות.



השווי על פיו עשויה מתב לרכוש את 23% הנוספים ממניות תבל בחברה הממוזגת משקף לה שווי של כ-300 מיליון דולר אחרי חוב, ויתבצע על פי שווי מנוי של כ-1,400 דולר.



השיחות בין בנק ישראל לבנקים נמשכות, לאחר שבנק ישראל החליט שהבנקים יוכלו לחרוג מאשראי ללווה בודד, אך בתמורה יהיה עליהם להגדיל את ההפרשות. הבנקים, שלטענת אותו בכיר מסכימים לתנאי ההסכם המתגבש, מתנגדים בינתיים לתנאים המלאים של בנק ישראל.



בנק ישראל שלל את האפשרות שבעלי המניות בכבלים יוכלו למשוך כסף מחברת הכבלים הממוזגת ועל כן מתב אמורה כעת לקבל מניות כדי להשוות את חובותיה לאלה של ערוצי זהב ותבל, ולא לקבל את ההפרש במזומן.



נודע כי הבנקים הקטנים שהלוו כסף למתב - איגוד והמזרחי - עומדים עדיין בהתנגדותם להסדר התאמת החובות, שפוגע באשראי שלהם כמי שאחראים לחוב נמוך של מתב שצפוי להתערבב עם חוב גבוה בהרבה של ערוצי זהב ותבל.



לכאורה, עד סוף מארס אמור להסתיים מיזוג הכבלים והסדר הנושים של תבל. באפריל צפוי הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לבחון מחדש את אישור המיזוג של חברות הכבלים, שנה מהיום בו הוענק.



כמו כן, נודע כי הכוונה היא להגיע למכירה בהקדם של נכסי תבל בחברות נטוויז'ן וגלובקול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully