וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של כ-5% במניית ג'נרל מוטורס גוררת את דאו ג'ונס לירידות

רן דוידוב

4.3.2003 / 20:35

דויטשה בנק הוריד המלצתו לג'נרל מוטורס ולפורד; דיסני יורדת בכ-3% בשל חשש שתפרסם אזהרת רווח; פיגוע טרור בפיליפינים הגביר חשש המשקיעים מטרור בינלאומי



אי הוודאות ביחס למתרחש בעיראק גוררת את המדדים לירידות שערים. פיגוע תופת בנמל תעופה בפיליפינים שב וליבה חשש מפני טרור בינלאומי ותרם להחרפת הירידות. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.6% על רקע הורדת המלצה לג'נרל מוטורס, שמפילה את מנייתה. הנאסד"ק נסחר סמוך לשער הפתיחה.



לפחות 19 איש נהרגו ולמעלה מ-140 נפצעו בפיליפינים, בעקבות פיגוע בחדר המתנה מחוץ למסוף הנוסעים הנכנסים בנמל התעופה הבינלאמי בדבאו, העיר השנייה בגודלה במדינה. התקרית החרידה את המשקיעים, שב-5 השבועות האחרונים הותירו את תנועת המדדים בתוך רצועה צרה של כ-200 נק' על רקע ההמתנה למלחמה בעיראק.



המשקיע המיליארדר וורן באפט אמר אמש כי כמעט כל המניות עדיין יקרות מדי גם אחרי שלוש שנים של ירידות בשווקים, וכי אין בכוונתו לרכוש עוד מניות של חברות שבהן הוא כבר מושקע באמצעות ברקשייר האתוויי (סימול BRKA), חברת ההחזקות שבבעלותו.



אקוסטאר (סימול DISH), חברת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה הפסד נקי של 175.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי. הגידול בהפסד נבע מתשלום חד פעמי של 690 מיליון דולר ליוז אלקטרוניקס, כפיצוי על ביטול המיזוג ביניהן. ההפסד היה נמוך מהתחזיות וההכנסות היו גבוהות מהן. מנייתה עולה בכ-7%.



חברת הסלולר נקסטל (סימול NXTL) יורדת ב-1.9% לאחר שמוטורולה הודיעה כי מכרה 108 מיליון מניות של נקסטל. שווי נתח זה הוא 1.4 מיליארד דולר נכון לסגירה אמש. המכירה נועדה לממש רווח שרשמה מוטורולה על השקעתה.



יצרנית הרכב פורד יורדת ב-3.7% לאחר שדויטשה בנק הוריד את הדירוג שלה ושל מתחרתה ג'נרל מוטורס מ"החזק" ל"מכירה". מניית GM נופלת בכ-5%, לאחר שדיווחה אתמול על נפילה של 19% במכירות חודש פברואר ונאלצה לתקן כלפי מטה את תחזית המכירות לרבעון הראשון.



מניית דיסני יורדת ב-3.3% לאחר שהברוקר וויט סאונדוויו אמר למשקיעיו כי הוא סבור שהחברה עתידה לפרסם אזהרת רווח בשל ירידה במספר הביקורים בפארקי השעשועים שבהפעלתה. הברוקר האשים את החשש מטרור ואת מזג האוויר הקר בפלורידה וחתך את תחזית הרווח למניה ל-2003 מ-71 סנט ל-67 סנט.



חברת מרתה סטיוארט (סימול MSO) עברה להפסד נקי של 2 מיליון דולר בעקבות פרשיית אימקלון, בה הסתבכה מנכ"לית ומייסדת החברה, מרתה סטיוארט. בנוסף הודיעה כי תצמצם את פעילות המסחר המקוון שלה ואת המסחר בקטלוגים, והורידה את תחזיותיה. מנייתה יורדת בכ-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully