וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10%-15% מתנועת השיחות הבינלאומיות בארץ לא חוקית - נזק של כ-200 מיליון שקל בשנה לבזק בינלאומי, ברק וקווי זהב

ערן גבאי

4.3.2003 / 14:09

כך קובע פורום להונאות במשרד התקשורת במסמך שהגיע ל-TheMarker; לפני כשנה חשף "הארץ" את התופעה אך דבר לא נעשה; הנזק מגולם בתעריפי הצרכן



"יש הונאות מתמשכות בהעברת תנועת שיחות בינלאומיות בטכנולוגיית VOIP העוקפת את המרכזיות הבינלאומיות של המפעילות ושוחקת את האיתנות הפיננסית של המפעילים ואת יכולתם לקיים ולפתח את התשתית שלהם. הנזק הכלכלי שבהונאה - כ-10%-15% מהכנסות החברות - מגולם בסופו של דבר בתעריפים המושתים על הצרכן. יש בפעילות סיכון לאיתנות ענף התקשורת", כך נקבע במסמך רשמי של משרד התקשורת שהגיע ל-TheMarker.



משרד התקשורת כינס לפני כשלושה שבועות את הפורום לטיפול בהונאות בתקשורת הבינלאומית לדיון בהתגברות הפעילות של גורמים בלתי מורשים בהעברת שיחות בינלאומיות על גבי תשתית האינטרנט בטכנולוגיית VOIP שעוקפת את רישיון המפעילים הבינלאומיים המורשים.



לפני שנה חשף העיתון "הארץ" את התופעה, והיום, שנה אחרי, עדיין דבר לא נעשה. הפורום שהתכנס דן בהיקף התופעה, בדרכי הפעולה האפשריות לטיפול בהונאה בענף ובדרכים לצמצום או להפסקת התופעה של תעבורת קול בלתי חוקית לארץ על גבי רשת האינטרנט והפצתה ברשתות חברת בזק והמפעילים הסלולרים.



על פי אומדן של משרד התקשורת, היקף התנועה הבלתי חוקית נאמד בכ-10%-15% מכלל התנועה הבינלאומית לישראל וממנה - כ-200 מיליון שקל בשנה.



במשרד התקשורת מתריעים שיש לגלות עניין לשימוש שעושים לקוחות ספקי אינטרנט ואחרים לקווים ולתמסורת שהם שוכרים לשימושם.



נציג חברת ברק טען כי השוק הישראלי פרוץ והוא כר ליזמים בלתי חוקיים הפועלים בו בלא הפרעה. הנציג של בזק בינלאומי העריך שתופעת ההונאה נאמדת בכ-100 מיליון דקות בשנה.



נציג פלאפון אמר כי קשה יהיה להתמודד עם הפצת תנועה לא חוקית ברשתות הסלולר, ונציג בזק ציין כי העברת התנועה הלא חוקית לארץ על גבי האינטרנט איננה פוגעת בבזק באופן ישיר.



משטרת ישראל עוסקת בנושא הונאות בתקשורת רק בשולי פעילותה, על פי סדרי עדיפות משלה לעוצמת הפגיעה המשקית, נזקיה וחומרת העבירה. במשטרת ישראל אמרו כי אם תוגש למשטרה תלונה מבוססת, עם תשתית ראייתית, לא מן הנמנע שהמשטרה תפתח בחקירה.



במשרד התקשורת מתכוונים להקים צוות שימפה את סוגי ההונאה ואת דרכי הפעולה לבניית התשתית הראייתית שתאפשר לחסום את הגורמים הפיראטיים.



בדיון נקבע כי המפעילים נדרשים להעביר למשרד סקירה של סוגי ההונאות המרכזיות בתחום פעילותם בשנת 2002 והפורום ישוב להתכנס כבר ברבעון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully