וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסמוטריץ' "מנותקים מהמציאות"? מכתב הכלכלנים הבכירים

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 12:16

בפורום הכלכלנים החתומים על מכתב הכלכלנים, ראו את תגובת ראש הממשלה ושר האוצר לדירוג מודי'ס ונדהמו: "התגובה לדו"ח החמור של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מדאיגה ביותר בניתוקה מהמציאות"

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"תגובה מדאיגה"? ראש הממשלה ושר האוצר/פלאש 90, יונתן זינדל

פורום הכלכלנים החתומים על "מכתב הכלכלנים", המסמך שפרסמו כלכלנים בכירים בישראל ובו התריעו מפני ההשלכות שעלולות להיות למהפכה המשפטית על כלכלת ישראל, צפו בתגובת ראש הממשלה ושר האוצר לדירוג מודי'ס ונדהמו: "התגובה לדו"ח החמור של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מדאיגה ביותר בניתוקה מהמציאות". כך כתבו

הכלכלנים הוסיפו: "היא מתפארת בהישגי הממשלה הקודמת, כגון צמצום הגירעון והעברה של רפורמות חשובות, מוסיפה על התפארות זו הבטחות חסרות כיסוי החוזרות ומושמעות כבר שנים ארוכות, ומעל לכל היא מתעלמת מתוכן האזהרה.

התשבחות שנרשמו בדו"ח על חוסן הדמוקרטיה הישראלית התייחסו במפורש לעוצמת ההתנגדות של החברה האזרחית לצעדים המסוכנים של הקואליציה, ומוזר שגם בכך בחרו סמוטריץ' ונתניהו להתגאות. נקודות החיוב בדו"ח נגעו ביכולת החברה הישראלית להתנגד לצעדי הממשלה, כל נקודות השלילה נגעו בתוכניות הממשלה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב, 15 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מתנגדי המהפכה המשפטית צועדים לאיילון. "מוזר שגם בכך בחרו סמוטריץ' ונתניהו להתגאות" כותבים הכלכלנים/ראובן קסטרו

עוד נכתב בפרסום מטעם פורום הכלכלנים: "לצערנו הרב, הסכנות עליהן התרענו באזהרותינו הברורות מתממשות אחת לאחת. השווקים, הכלכלנים בישראל ובעולם, וכעת גם סוכנויות דירוג אשראי אינם שותפים לאמונה של סמוטריץ' ונתניהו כי המנהיגות הכלכלית של ישראל היא 'נכונה ואחראית' ומצטיינת ב-'ניהול נבון', והם אומרים זאת באופן שאינו משתמע לשני פנים.

כפי שניתן לראות משני התרשימים המצורפים, מאז הוקמה הממשלה, מפגינים שוק המניות בישראל ביצועי חסר משמעותיים בהשוואה לשווקי המניות בארה"ב, וחוסר האמון בממשלת ישראל הביא לעלייה חדה בפרמיית הסיכון על החוב של מדינת ישראל, כפי שמשתקף מהמחיר של חוזי ה-CDS של ישראל (חוזים המשמשים כביטוח מחדלות פירעון)".

הכלכלנים חותמים את מכתבם: "במקום לחבל, אנו מצפים מהנהגת המדינה לגנוז את תוכניתה הכושלת ולחזור אל קרקע המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully