וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז סמירה היא האוצרת החדשה של מוז"א מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

16.4.2023 / 14:29

סמירה תחליף את סמנכ"לית המוזיאון והאוצרת הראשית הקודמת ד"ר דבי הרשמן, ששימשה בתפקיד בשש השנים האחרונות

רז סמירה. מיכל הרדוף,
רז סמירה/מיכל הרדוף

מוז"א שמח להודיע על בחירתה של סמנכ"לית ואוצרת ראשית חדשה, הגברת רז סמירה. סמירה (53), בעלת תואר שני בתולדות האמנות מאוניברסיטאות שיקאגו, ארה"ב, ומאוניברסיטת תל אביב, כמו כן בעלת תואר שני בפילוסופיה, מדע ותרבות דיגיטלית, מאוניברסיטת תל אביב (2019). בשש השנים האחרונות היתה אוצרת לצילום במוזיאון תל אביב לאמנות. לפני כן שימשה בתפקיד האוצרת לאמנות מודרנית במוזיאון. בשנים האחרונות אצרה באופן עצמאי למעלה מ-40 תערוכות. בשנתיים האחרונות סמירה היא גם יושבת ראש איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל.

רז סמירה מסרה היום: "זאת זכות גדולה ורגע מרגש עבורי לאייש תפקיד כה מרכזי בשדה התרבות בישראל. מוזיאון ארץ ישראל נמצא ברגע חשוב, המאתגר את אופיו, תפקידו ויעדיו בתקופה סוערת, על רקע תמורות תרבותיות, חברתיות וטכנולוגיות, ואני נלהבת להיות שותפה לכך. המוזיאון אוצר בתוכו אוצרות יקרי-ערך מבחינה אמנותית והיסטורית, שיש להרבות להציגם לקהל בארץ ובעולם, לצד אצירה של תערוכות עכשוויות, גם בינלאומיות, המשקפות את רוח הזמן. במסגרת תפקידי אפעל להציב את המוזיאון במרכז השיח התרבותי-אמנותי וכבמה מרכזית, מקומית ובינלאומית, למחקר ולתערוכות, תוך טיפוח אנשי צוות המוזיאון וקהל מבקרים רחב. אני מודה לעמי כ"ץ, מנכ"ל המוזיאון על האמון שנתן בי ותודה לחברי ועדת האיתור".

סמירה תחליף את סמנכ"לית המוזיאון והאוצרת הראשית הקודמת ד"ר דבי הרשמן, ששימשה בתפקיד בשש השנים האחרונות, ותרמה תרומה משמעותית ואיכותית לתנופת הצמיחה של מוז"א בכל תחומי התוכן והעשייה האמנותית. בשנים אלה הובילה הרשמן יחד עם הנהלת המוזיאון, תהליך מוצלח של בניית זהות אמנותית תרבותית של מוז"א, שאחד משיאיו הוא הביאנלה לאומנויות ולעיצוב.

עמי כץ. שני ספיבק,
עמי כ"ץ/שני ספיבק

עמי כ"ץ מנכ"ל מוז"א מסר היום: "אנחנו מצפים להצטרפותה של רז סמירה שתהיה חלק מהצוות המנהל המוביל של מוז"א. רז נבחרה מתוך עשרות מועמדים שבקשו את התפקיד. המוזיאון נמצא בעיצומה של תנופת צמיחה והתחדשות חסרות תקדים: במסגרת זו יפתח בקיץ הקרוב הבוסתן של מוז"א ובנוסף אנו מקימים מבנה ליבה למוזיאון שיוסיף למעלה מ-3,000 מ"ר לשטחי התצוגות. אנחנו משוכנעים כי רז סמירה תדע להכין את המוזיאון לאתגר הגדול הזה ותסייע להצעיד אותנו אל עולם המוזיאליה של המאה ה-21. אנו מאחלים לרז הצלחה רבה!"

רז סמירה תתחיל את עבודתה במוזיאון באמצע חודש מאי.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully