וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות המדינה ממסים בירידה, הכלכלה הישראלית מתכווצת

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 16:07

בצל הוויכוח על משמעות הפחתת תחזית דירוג האשראי של המשק, מפרסם האוצר את נתוני הכנסות המדינה ממסים, שירדו בחדות. בגלל החקיקה או לא, המשק הישראלי מתכווץ ועכשיו זה גם רשמי

ב-2023 כולם יכולים לעשות כסף באינטרנט. השאלה רק כמה.. ShutterStock
הפעילות הכלכלית מתכווצת והכנסות המדינה ממסים בירידה/ShutterStock

עכשיו זו כבר לא שאלה של תחזית או פרשנות. המשק הישראלי בבעיה - וזו ניכרת דווקא מנתון רשמי שמפרסם משרד האוצר, ממנו עולה כי בחודש מרץ 2023 הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ב-34.8 מיליארד שקל.

בשיעורי מס אחידים, ירדו הכנסות המדינה ממסים במרץ 2023, במונחים ריאליים, ב-10% לעומת מרץ 2022. הגביה ממסים ישירים ירדה ב-8% לעומת אשתקד, הגביה ממסים עקיפים ירדה ב- 12% והגביה מאגרות עלתה ב-7%. הירידה בהכנסות ממסים ישירים הינה בכל סעיפי המס.

בחודשים ינואר-מרץ 2023 הסתכמו ההכנסות ב-113.7 מיליארד שקל לעומת 119.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשיעורי מס אחידים, ירדו ההכנסות ממסים ב 9%. הכנסות ממסים ישירים ירדו ב-11% וההכנסות ממסים עקיפים ירדו ב-6% לעומת ינואר-מרץ 2022.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דירוג האשראי הוא אולי נושא לוויכוח, אבל ירידה בהכנסות המדינה תגרור גם ירידה בהוצאות. נתניהו וסמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

כזכור, רק אתמול ניסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', להפחית מחשיבות הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל. השניים טענו כי המשק הישראלי איתן וכי אין השפעה למהפכה המשפטית על הפעילות הכלכלית.

אפשר שהצדק איתם, אלא שירידה בהכנסה מגביית מסים אינה נתון פרשני שעמו ניתן להתווכח, אלא נתון אמפירי ומוחשי שיש להתאים אליו את הוצאות המדינה (או להגדיל את הגירעון, דבר שיפגע בדירוג האשראי של ישראל).

כך או כך, אחרי תקופת שגשוג ארוכה, נראה שגם המשק הישראלי שהציג עד לאחרונה נתוני מאקרו מעולים, נכנס למצב של האטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully