וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרס של שטראוס: כך הפכה בקשת סליחה למהלך חדשני

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 9:07

איגוד השיווק הישראלי מכריז מידי רבעון, על הזוכות בפרס החדשנות. שטראוס זכתה בזכות קמפיין שהפגין הומור עצמי. מי עוד בין הזוכות ב"פרס החדשנות" לרבעון הרביעי לשנת 2022?

פסק זמן. יח"צ,
אחרי המשבר, שטראוס-עלית חזרה להוביל את קטגוריית חטיפי וטבלאות השוקולד/יח"צ

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי, מציינת לשבח מדי רבעון את ההשקות המוצלחות במשק, ומעניקה לחברה הזוכה את "פרס החדשנות".

באיגוד השיווק יודעים לספר שמי שעוסק בשיווק יודע להעריך את חשיבותה של השקה חדשנית, מה רבה העבודה מאחרוי הקלעים לקראתה וכמה מאמצים ומשאבים מושקעים בה.

אמש פרסם איגוד השיווק הישראלי את רשימת הזוכות בפרס החדשנות לרבעון האחרון של שנת 2022 מתוך נכונות להעלות על נס את פועלן,ולהביא לידיעת העוסקים בפרסום ושיוווק, החברות המתחרות הגדולות במשק וכן לידיעת הציבור הרחב, מי בלטה והפגינה חדשנות במהלכי השקה ראויים לשבח.

הזוכות המוכתרות לרבעון זה הן: שטראוס, 7eleven ,one zero ומכבי שירותי בריאות.

שוקולד עלית. ShutterStock
זוכרים את הריקול? הציבור התחבר לשקיפות, סלח וחזר לצרוך בדיוק כמו קודם את חטיפי השוקולד של עלית/ShutterStock

שטראוס - המתוקים של עלית כבשו מחדש את לב הצרכנים

המתוקים של עלית חוזרים אל המדפים ואל ליבם של הצרכנים כי מסתבר ש"אין תחליף לאהבה".

בסוף חודש אפריל 2022, הוכרז הריקול הגדול והמורכב ביותר שידעה אי פעם שטראוס, הריקול של מפעל הממתקים עלית. במשך שמונה חודשים, חסרו ממתקי עלית מהמדפים - תקופת זמן מספיק ארוכה, בה יכלו הצרכנים להתנסות במוצרים מתחרים, להכיר טעמים חדשים ולאמץ הרגלים חדשים.

הקאמבק, לאחר תקופה של שמונה חודשי היעדרות, היה מלא הומור עצמי ונעשה תוך "חשיפת" כל ה"פגמים" של המוצרים - הטעם המוזר של טורטית, המרקם היבש של טוויסט, הקובייה הגדולה של הפרה שתמיד רבים עליה ועוד.

האומץ השתלם והקהל התחבר. המסר "אין תחליף לאהבה" נקלט והקהל החזיר אהבה למותגים. זה היה הקמפיין הטוב ביותר של עלית מאז 2016 ובתוך חודש אחד, הצליחה החברה להחזיר את האמון, האהדה והרלוונטיות ולכבוש מחדש את המובילות בקטגוריה.

שטראוס חזרה להוביל את קטגוריית חטיפי וטבלאות השוקולד, כאשר נתח שוק החטיפים הבודדים של עלית צמח ל-51%, בדיוק כפי שהיה באפריל 2022, רגע לפני הריקול.

תחום הטבלאות צמח ל-54% נתח שוק, חמישה אחוזים פחות מכפי שהיה באפריל 2022 (59%) ובתחום הטבלאות זינקה ל-33% בחודש ינואר 2023, חמישה אחוזים פחות מאפריל 2022. בנוסף, עלית שבה להוביל בטבלאות המכר - שלושת המקומות הראשונים בקטגוריית החטיפים (פסק זמן, טעמי וטורטית) וחמשת המקומות הראשונים בקטגוריית טבלאות השוקולד (מוצרים שונים של שוקולד פרה).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סבן אילבן. יח"צ,
7eleven, פתיחת החנות הראשונה בישראל/יח"צ

7eleven - החדירה לישראל עם השקת החנות הראשונה בת"א

ההשקה הזוכה בתואר "החדשנות" שהובילה 7eleven השקת החנות הראשונה בישראל - בדיזינגוף סנטר

eleven7 הוא שחקן OSS (One Stop Shop) ראשון וייחודי מסוגו בישראל הפועל בשיטת Grab&Go ומספק חווית צריכה נוחה, מהירה ומדויקת למרחב החיים הספציפי של כל סניף וסניף.

המותג אמנם מוכר לחלק מן הקהל המקומי מנסיעותיו לחו"ל, אך עם השקתו בארץ נתקלו בבעיה כפולה: הקהל לא מבין את הבידול שלו והצעת הערך הייחודית והרב תחומיות שלו מציבה אותו מול מתחרים רבים ונדרש שינוי התנהגותי אמיתי של הצרכן הישראלי. לפיכך, נדרש לנהל מהלך השקתי חכם בכדי לספר את בשורת המותג לקהל הישראלי, כזה שידייק את מקומו בחיי הצרכן, ויקנה לקהל המקומי את הרגל השימוש תדיר ב-eleven7.

בינואר 2023, הגדירה הרשת מחדש את חנויות הנוחות בישראל. השקת החנות הראשונה בדיזינגוף סנטר שמהווה מוקד משיכה מכל הארץ והגדלת החשיפה לא רק לתל אביבים ותנועת הולכי הרגל שעוברים בחזית של דיזינגוף שלא קיימת באף מקום אחר בארץ. האסטרטגיה הייתה להשיק את הרשת מתוך תל אביב החוצה ולהתחבר להוויה הישראלית ולהרגלי הצריכה המקומיים.

אירוע הפתיחה היה הצלחה מסחררת, כאשר הקהל הישראלי לא נשאר אדיש והגיע בהמוניו לחוות את המותג בעצמו: להשתתף בפעילויות נושאות פרסים, לטעום ממוצרי הרשת ולהיות חלק ממשהו בינלאומי. גם כלי התקשורת לא נותרו אדישים כאשר לצד סיקור הפתיחה כשלעצמה ותחילת פעילות הרשת בישראל, תמונות תורי הענק האייקוניות "גנבו את ההצגה" והפכו לשיחת היום בתקשורת וברשתות החברתיות .

הרשת הצליחה להפוך את ההשקה של סניף מקומי לאירוע לאומי, תחושה שמשהו גדול קורה וכולם רוצים להיות שם, עם ממוצע של 1,300 לקוחות מדי יום, 600% יותר מהיעד שהוצב בתחילת המהלך, 2 מיליון אינטראקציות ברשתות החברתיות, 1.7 מיליון צפיות בתוכן משפיענים והפיכת הרשת לחלק אינטגרלי מהשיח התקשורתי כולל הופעות בתוכניות החדשות, ארץ נהדרת ו"קטורזה וארז".

bank one zero. יח"צ,
לראשונה אחרי 43 שנים, נפתח בנק חדש בישראל, one zero/יח"צ

בנק חדש בישראל, לראשונה אחרי 43 שנים

עד השקת בנק ONE ZERO חוקי המשחק של הקטגוריה היו מאוד ברורים. יש 2 שחקני ענק מובילים, עוד 3 בנקים גדולים ומספר בנקים קטנים.

הבנקים כולם, נותנים את אותם השירותים, בדרך דומה, גובים עמלות דומות, עובדים לפי אותם מודלים מסחריים ובאותה הטכנולוגיה. אין חדש תחת השמש. נושא נוסף שמאפיין את שוק הבנקאות הישראלי אבל לא רק, היא הדיפרנציאציה באופי השירות הבנקאי שהציבור מקבל לפי ממונו, במילים אחרות, רוב הציבור מקבל שירות בנקאי רגיל, רמת הייעוץ שהוא מקבל סבירה ובעיקר הוא זה שצריך לדאוג לניהול הכסף של עצמו.

בנק ONE ZERO קם מתוך חזון לשנות את השיטה - להביא בשורה של בנקאות אחרת למדינת ישראל ומשם לעולם. להשתמש בטכנולוגיה בצורה כזו שתוכל לגביר השוויות ולצמצם הפערים בין האנשים. בין אלה שיש להם המון כסף לאלה שעדיין אין להם המון כסף.

הסיפור של בנק ONE ZERO הוא הסיפור של מותג דיסרפטיבי, מותג חדש שבא לשנות את חוקי המשחק של שוק שמתנהל עשרות שנים באותה הצורה. אולי כדי להבין עוד יותר את המהות של הבנק צריך להבין את האיש מאחורי החזון, היזם, איש העסקים, והפרופסור למתמטיקה ומומחה לבינה מלאכותית אמנון שעשוע, שהביא באמצעות טכנולוגיית ה-AI מהפכה בתחום הרכב בדמות חברת מוביליאיי.

לכל הבנקים יש אפליקציות אבל לא זה מה שעושה אותם דיגיטליים כי הבסיס, המקור שלהם אנלוגי של פעם וכך גם המודל העסקי שעומד בניגוד אינטרסים ללקוחות ולרמת השירות. בנק ONE ZERO, באמצעות טכנולוגיות חדשות ובינה מלאכותית, מביא את הדמוקרטיזציה של הבנקאות הפרטית, מה שפעם היה נחלתם של מתי מעט, היום מתאפשר לכולם.

זהו הבנק היחיד בישראל עם מערכת AI מתקדמת, שגם זמין 24/6, מעניק שירות של בנקאות פרטית גם ללקוחות שהם לא עשירים והיחיד שמושתת כל כולו על מערכת דיגיטלית מהתחלה ועד הסוף.

בנוסף, בנק וואן זירו הוא היחיד ללא סלב, פרזנטור, זמר או שחקן. ההשקה הוכיחה את עצמה עם עליה בכל הפרמטרים - מודעות, תדמית, הערכה והעדפה. כשליש מהציבור הצהירו שישקלו לפתוח חשבון בבנק וואן זירו, כאשר מתוך 41% שמעולם לא עברו בנק, למעלה מחמישית טענו שישקלו לעבור לוואן זירו.

הפרסומות נחלו הצלחה גדולה והפכו לזכורות ואהובות, כמות החיפושים לבנק בגוגל עלתה בצורה דרמטית, עליה דו-ספרתית בפתיחת חשבונות וכמובן - עליה משמעותית בהפקדת פיקדונות בבנק.

מכבי - פקשוט כרטיס חבר דיגיטלי. יח"צ,
מכבי שירותי בריאות - כרטיס החבר הדיגיטלי/יח"צ

המהפכה הדיגיטלית בכרטיסי החבר של מכבי שירותי בריאות

לא רק הסמארטפונים, בשנתיים האחרונות ענקיות הדיגיטל הפכו את הארנקים הדיגיטלים לחלק בלתי נפרד מהצרכן הישראלי ואנחנו כבר לא זוכרים איך נראה הארנק, שלא לדבר על הכרטיסים שנמצאים בו.


הארנק הדיגיטלי הוא כבר מזמן לא בבלעדיות לשימוש כרטיסי האשראי אלא הופך ל-HUB של מועדונים. בארץ כבר ניתן לשלם בתחבורה ציבורית ולהזין מועדוני לקוחות בזמן שבעולם כבר ניתן להזין גם את הרישיון, כרטיסי חברות תעופה ואף את כרטיס הטיסה שלך. אז אם אפילו את כרטיס העלייה למטוס בשדה התעופה אפשר להזין לארנק הדיגיטלי, למה שלא נוכל לנצל את טכנולוגית ה-NFC והפלטפורמה הקיימת לשיפור ניהול הלקוחות הדיגיטלי בקבוצה ולהזין גם את כרטיס החבר של הקבוצה?

כחלק מתהליך החשיבה הפנים ארגוני, זיהו במכבי את מגמת הארנקים הדיגיטליים כמענה לצורך אמיתי להימנע משימוש בכרטיסים המגנטים הישנים. לכן בחרו במכבי לצאת במהלך חדשני ופורץ דרך וליזום שיתוף פעולה יחד עם ענקיות הטכנולוגיה Apple ו-Google. יחד איתן, מכבי פיתחו פיצ'ר חדשני ראשון מסוגו בענף הבריאות העולמי, על בסיס טכנולוגיית ה-NFC, המאפשר להזין אל תוך הארנקים הדיגיטליים של כל אחד מאיתנו את כרטיס החבר המאפשר גישה לכל אחת ממרפאות מכבי למידע האישי וההיסטוריה הרפואית.

המהלך אותו מקדמת מכבי, לא משרת רק את הכאב הצרכני של לשכוח את הכרטיס המגנטי או לחפש אחריו דווקא כשאנחנו בלחץ להגיע לבדיקה רפואית, אלא חלק מראייה הוליסטית של ניהול לקוחות בעידן החדש. הוא מגיע לפתור נושאים חשובים נוספים כמו השימוש המאסיבי שלנו בתור ציבור במוצרי פלסטיק ולעזור לשיפור איכות הסביבה.

בנוסף, קיצור תהליכי הבירוקרטיה המתאפשר ע"י השימוש בארנק הדיגיטלי לטובת הנגשת המידע, מייעל את תהליכי העבודה של הצוותים הרפואיים והופך דקות בודדות של כל מטופל לשעות שלמות בפרספקטיבה של המרפאה אשר ניתן לייעל לטובת כלל לקוחות הקבוצה.

המטרה הראשונית של מכבי הייתה כמובן חשיפה והסבר, אך המטרה העיקרית היא לייצר כמה שיותר הטענות של כרטיסי חבר בארנקים הדיגיטליים. כ-K32 חברים בקבוצה כבר הזינו את הפרטים והחלו להשתמש בטכנולוגיה החדשה. כמו כן, לא מדובר קמפיין כללי ארצי בדומה לשאר המהלכים של הקבוצה לאורך השנה, ולכן גם קהל היעד מצומצם ומאתגר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully