וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפגיעה במיגון: קבלת פנים זועמת לסמוטריץ' בצפון?

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 10:08

לאחר הביקור ביישובי עוטף עזה, יסייר היום שר האוצר גם בגבול הצפון, אבל לא כולם שמחים שם לקראתו, אחרי הקיצוץ הדרמטי בכספים שיועדו למיגון היישובים. הקיצוץ הוא חלק מתקציב המדינה שבהעברתו התגאה השר

חשד ליירוט על ידי כיפת ברזל בצפון/דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

שר האוצר יפגש הבוקר עם ראשי הרשויות בצפון, אבל לפחות לפי מה שאומר חלקם, מצפה לו קבלת פנים זועמת.

"אנחנו מקווים מאוד, שכמו ששר האוצר הכריז אתמול על תכנית מיגון מוסדרת ל'עוטף ישראל' - כך הוא הגדיר את עוטף עזה,כך גם ישובי קו העימות מצפים לתכנית שתסדיר בראש ובראשונה את נושא ההגנה על התושבים", אומר משה דוידוביץ', יו"ר פורום ישובי קו העימות.

דוידוביץ' מוסיף: "אין שום סיבה שהחלטת הממשלה לתכנית מיגון הצפון לא תיושם במלואה ויועברו 500 מיליון השקלים להשלמתה במהלך השנים נקובות - ולא כפי שמופיע בחוק ההסדרים, רק 100 מיליון שקלים".

בוידאו: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לצד ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ' וראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן/שלומי גבאי

דוידוביץ' מוסיף גם איום: "והיה והתקציב לא יועבר במלואו לאלתא, נצא למאבק עד לקבלת השקל האחרון".

יש לציין כי בקרב ראשי רשויות רבים בצפון, ביניהם גם כאלה שמזוהים עם הליכוד, שוררת התמרמרות רבה לאחר שח"כ בני גנץ סייר באזור בחג, כהזדהות עם תושבי הצפון לאחר מטח הטילים שנורה עליהם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "העניש" אותם, לתחושתם - לא ענה לפניותיהם בנושאי מיגון ואף מידר אותם כשהחליט לבקר בעצמו בצפון למחרת.

כפי שהסבירו לוואלה, רבים מהם מרגישים שהם מוזנחים גם כאשר מדובר בתקציבי מיגון שעשויים להתברר כחיוניים, רק בשל שיקולים פוליטיים שנועדו לסדר לראש הממשלה קהל אוהד. כאמור, הזעםפ בנושא מופנה לנתניהו, אבל גם שר האוצר יידרש היום לתשובות על רקע התקציב שעבר בכנסת לפני החג וכלל קיצוץ חד בתקציבי המיגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully