וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו טייס במטס: איך עמד הגריל החדש WEBER במבחן הכי מחייב בשנה?

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 14:31

גריל הגז של WEBER לא קיבל מאתנו הנחות, במילים אחרות, טבילת האש הראשונה שלו, תרתי משמע, הייתה במנגל הכי חשוב של השנה, זה של יום העצמאות. מדובר באתגר לא פשוט, אבל ספוילר: הוא עמד בו כאילו היה טייס בחיל האוויר, שחג מעל לראשינו במטס ראווה לכבוד החג

גריל מדגם spirit e 320 של weber. וואלה! כסף, מערכת וואלה!
כמו טייס במטס: אתגרנו את הגריל החדש של WEBER ביום העצמאות/מערכת וואלה!, וואלה! כסף

הפעם הראשונה הייתה לקראת יום העצמאות, או בשם שדבק בו עם השנים "חג המנגלים", יצאנו לבדוק את גריל הגז החדש של המותג WEBER, דגם Spirit II E-320.

על פי נתונים ראשוניים שלו והמפרט הטכני שקראנו בקפידה, עשה רושם שהוא עומד בדרישות המקדימות ומדויק לצרכים שלנו - נותר רק לבדוק ולגלות מה הוא יודע לעשות.

בשונה מסיפור המותג שהתחיל אי שם בשנות ה-50 בשיקגו, עם בחור צעיר וסקרן שנהג לשרוף סטייקים כתחביב כשהזמין חברים לארוחות ברביקיו, העמדנו 'מאסטר' על עמדת הבשר וחיכינו לתוצרים (הקולינריים, אם מדברים על המזון הנא שהונח עליו והסיכום, אם מדברים על יכולות הביצוע שלו).

גריל הגז Spirit II E-320 הוא בעל שלושה מבערים והוא מציע אזור צלייה רחב וכירת צד. הוא מצויד במערכת צלייה חזקה לטובת מקסום רמת הצלייה ומתלים לכלים לטובת נוחות העבודה.

על פי דברי היצרן מדובר בהבטחה: "E-320, הוא הדור החדש של דגמי ה-SPIRIT - עם יותר עוצמה, יותר איכות ויותר אחריות".

הגרילים בסדרת Spirit המסורתית של המותג, מותאמים לשימוש בחצר, על הגג או במרפסת, הם ידועים ביכולות גבוהות לפיזור חום באופן אחיד והובטח כי הדגם החדש מציג שיפורים בהשוואה לדגמים טובים קודמים.

גריל מדגם spirit e 320 של weber:. יח"צ,
במקום בחור צעיר ששורף סטייקים כתחביב, העמדנו מאסטר שיודע לטפל בהם היטב, WEBER/יח"צ

פרטים טכניים

בעל 3 מבערי נירוסטה

מערכת הצתה אלקטרונית אמינה

בנוי מגוף ומכסה מאלומיניום יצוק צבוע בתנור

שני מדפי צד - אחד מהם מתקפל

רשת הצלייה יצוקה ומצופה אמייל פורצלן

כולל מגש לאיסוף שומנים

מד חום מותקן במכסה הגריל

3 מבערי נירוסטה - 30,000 BTU

כירת צד לטיגון 10,000 BTU

הגוף (אמבטיה) עשוי יציקת אלומיניום

רשת עליונה לשמירה על חום המזון

העגלה הפתוחה מספקת מקום נוסף לאחסון

10 שנות אחריות של יבואן רשמי


המידות:

משקל - 59 ק"ג

פני משטח צלייה - 61X45 ס"מ

גודל רשת חימום עליונה - 61X12 ס"מ

עומק - 69 ס"מ

רוחב - 132 ס"מ

גובה (כשהמכסה פתוח) - 145 ס"מ

גובה (כשהמכסה סגור) - 113 ס"מ

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
spirit e320 (1) - WEBER. יח"צ,
מצויד בכירת צד, מדפים ושטחי אחסון, גריל הגז Spirit II E-320 של WEBER/יח"צ

סרטון הדגמה לגריל גז WEBER - SPIRIT II E320

מהלך הבדיקה

Spirit II E-320 מצריך הכנה מקדימה לשימוש, דרושה התקנה בטיחותית מוקפדת וחיבור לבלון גז (שלא מגיע עם המוצר) או לחילופין, ניתן לחבר אותו לנקודת גז ביתית, אם יש.

הגריל מגיע כעגלה במידה קומפקטית. מידותיו ומדפי הצד המתקפלים מותאמים לשימוש נוח גם בשטחים קטנים ושולחן הצד המתקפל התגלה כפרקטי במהלך העבודה.

הגריל החדש הגיע עם חוברת הוראות ברורה בעברית, הכוללת גם טיפים לצליית בשר מקצועית ומקבץ של מתכונים. ישנה אפשרות להתחבר לאפליקציית I-GRILL - המאפשרת שליטה בטמפרטורת הבשר.

משטח הצלייה של Spirit II E-320, עשוי ברזל יצוק מה שעוזר לחום להתפזר באופן אופטימלי ולהעניק טעם משובח לבשר בזמן הצלייה, וכן מערכת איסוף השומן שממוקמת מתחת לרשת הצלייה, נועדה לעשות שימוש בשומן שמטפטף מהבשר בצורת אידוי, חזרה אל הבשר, במטרה להוסיף לו עסיסיות וארומה.

גז WEBER SPIRIT II E320. וואלה! כסף, מערכת וואלה!
מאתגרים את גריל הגז SPIRIT II E320 של WEBER עם בדיקה ב"יום המנגלים"/מערכת וואלה!, וואלה! כסף

סיכום של מאסטר:

את הבדיקה ביצע ניר קיפניס, שידוע באהבתו לבשר משובח ולא פחות ביכולות הכנת מטעמים מכל הסוגים, ברמה שאינה מביישת שפים מדופלמים - וכך הוא מסכם:

"גריל הגז של וובר WEBER SPIRIT II E32, לא קיבל מאתנו שום הנחות, או במילים אחרות, טבילת האש הראשונה שלו, תרתי משמע, הייתה ישר במנגל הכי חשוב של השנה, זה של יום העצמאות. מדובר באתגר לא פשוט, אבל ספוילר: וובר עמד בו כאילו היה טייס בחיל האוויר, שמטוסיו חגו מעל לראשינו במטס החגיגי לכבוד החג.

האירוע הפגיש כ-30 מוזמנים, עם העדפות קולינריות שונות, לא רק כאלה שמעדיפים סטיק אנטרקוט לעומת מי שמבכרים על פניהם שיפודי פרגיות, אלא גם טבעונים, צמחוניים ושאר ירקות, שזו בדיוק הפואנטה הראשונה בסקירה הזאת.

בעוד כולם נאספים בחצר ומחמיאים לגריל החדש (ואני לרגע דמיינתי שהקריאות "איזה חתיך" כוונו למנגליסט!), הצתנו אותו (ההדלקה קלה ומיידית, כמו של כירת גז ביתית) ושמנו בפנים: בצלים, פרוסות חציל בלאדי, פרחי כרובית, פלפלים חריפים, שומר חתוך לרבעים ופטריות). את אלו שנראו קלויים כהלכה, העלינו למדף העליון (כך עשיתי בהמשך גם עם הבשרים) ואף סגרנו מדי פעם את המכסה, עד שמד החום שעליו סימן מעל ל-200 מעלות.

על הירקות בזקתי מעט מלח ושמן זית - ולקראת ההגשה, נגיעה קטנה של חומץ בלסאמי. מה אומר? מעולם לא ראיתי טבעוניים מתמוגגים ככה מ"על האש".

המשכנו הלאה אל הבשרים - לא היה צורך אפילו בטקס המריחה של הבצל בשמן על הגריל - כל בשר שהונח אל הרשת גם הוסק ממנה בקלות לצורך הפיכה - ונחסך ממנו הריח של שמן שרוף, כפי שקורה לעיתים בצלייה של בשר אחרי שהרשת טופלה בשמן. על הקומה העליונה הנחתי פלפלים חריפים, בצלים ועגבניות, אפילו רק כדי שישמשו תפאורה למגשי הבשרים שהחלו לצאת מהמנגל לכיוון האורחים.

הצלייה הייתה מושלמת - מנתחים עדינים יחסית כמו פרגיות, דרך בשרים טחונים בדמות קבבים והמבורגרים, שיפודי בשר מרלן (נתח מספר 5, שכונה פעם בשיפודיות בשם הפשוט "אדום"), שיפודי "איירון" ודנבר - כולם כמובן על שיפודי מתכת שטוחים, כי אצל מקצוענים אין פשרות...

אפילו נתחי סלמון בטריאקי שהונחו על הרשת לא נדבקו אליה - וחסכו ממני את הטריק הקבוע של להניח את שיפודי הדג על פרוסות לימון, כדי שלא ידבקו.

אבל את המחמאה הגדולה ליכולת כגריל-מן, קיבלתי דווקא בשלב שבו עברנו לאנטריקוט. צליה מהירה ועם זו מושלמת, על חום מדויק, הביאה לכך שכאשר נפרס הבשר על מגשי העץ, הוא נראה כמו במסעדות הבשרים המובחרות: מעטפת כהה סביב טבעת ורדרדה שהולכת ומאדימה ככל שמתקרבים למרכז. לא "חי" ומדמם, אבל עסיסי, נתח בשר מושלם שלא זקוק לתוספת של שום רוטב, אלא רק נגיעה של מלח ופלפל גרוסים.

מכירים את זה שכולם מגיעים רעבים לעל האש, ומתמלאים מהקבב והנקניקיות "של הילדים"? (או חמור מזה, רק מפיתות וסלטים?) אז לא הפעם - הפעם לא רק שהגענו לשלב הסטייקים אלא גם עמדנו בו בכבוד".

לא הסתפקנו במבחן אחד - והוספנו לו עוד אחד קשוח במיוחד בשבת של גמר הגביע האנגלי, עם כ-20 אוהדי מנצ'סטר יונייטד שהחליפו ישיבה ביציעי וומבלי בהתכנסות בחצר של בית ישראלי. מה נאמר? לא חזרנו בנו מאף מילה: הגריל הזה הוסיף לתעודת ההערכה שלו רק עוד שורה אחת: שימוש נבון בגז, כאשר מיכל (בלון) של 5 ליטר, הספיק גם לשעות של יום העצמאות וגם לאלה שקדמו למשחק הכדורגל - ונותר בו עוד מספיק גז גם למשימות הבאות.

אמנם על הדשא, כצפוי, הקבוצה שלנו אכזבה, אבל לפחות בכל הקשור לסטייקים, הדגים והשיפודים שאכלנו, אין לנו שום תלונה.

גז WEBER SPIRIT II E320. וואלה! כסף, מערכת וואלה!
"הפרארי שלקח אותי כל הדרך אל הפודיום והפך אותי לגריל-מן טוב יותר", ניר קיפניס/מערכת וואלה!, וואלה! כסף

מה נסגר?

לשורות התחתונות, שמר ושיתף קיפניס סיפור מהחיים, שמיטיב לתאר את חווית השימוש וסיכום הבדיקה:

"חבר, מומחה גדול למרוצי פורמולה 1, אמר לי פעם שעם כל הכבוד ליכולתם המופלאה של הנהגים, מי שמבין באמת יודע שהתואר החשוב ביותר הוא זה של היצרנים. למה? כי בסופו של דבר, עם כל הכבוד לגורם האנושי, נהג טוב עם רכב פחות טוב, יתקשה לזכות במרוצים. אז אם תרצו, הוובר הזה התגלה כפרארי שלקח אותי כל הדרך אל הפודיום והפך אותי לגריל-מן טוב יותר, לתפארת מדינת ישראל...!"

המחיר של דגם הגריל Spirit II E-320 של במותג WEBER שבדקנו הוא: 4,490 שקל ניתן להשיג באולמות התצוגה של המשווקים המורשים של המותג ברחבי הארץ. לפרטים נוספים כנסו לאתר של היבואן הרשמי

גז WEBER SPIRIT II E320. וואלה!כסף, מערכת וואלה!
"מעולם לא ראיתי טבעונים מתמוגגים ככה מ'על האש'", ניר קיפניס בודק את Spirit II E-320/מערכת וואלה!, וואלה!כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully