וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלה של אמון, שהתשובה עליה שווה 550 מיליארד אירו

אסף רגב, משנה למנכ"ל Visa בישראל

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 8:07

מחקר שערכה Visa מצא פוטנציאל של 550 מיליארד אירו עד 2025 בכלכלה הדיגיטלית הפתוחה. יש בה תועלת לצרכנים, לבתי העסק וגם למוסדות הפיננסיים. מה יכול לבנות או להרוס אותה? היסוד שעליו מושתתת כל מערכת יחסים, מבין אישיים ועד קשר בין פירמה ולקוח

דיגיטל. ShutterStock
כלכלה דיגיטלית: פוטנציאל מדהים של 550 מיליארד אירו עד 2025/ShutterStock

ממברשות שיניים חכמות ועד משלוחי מזון, טכנולוגיות דיגיטליות תופסות חלק נכבד יותר בכלכלה והן מספקות יתרונות כמעט בכל היבט של חיינו.

ממחקר להעצמת צרכנים שערכה Visa בשנת 2022 ברחבי העולם עולה כי 77% מהצרכנים רוצים לקחת או לקבל יותר שליטה ישירה על הפרטים האישיים שלהם. הגורם החשוב ביותר המשפיע על החלטתם של צרכנים לשתף את הנתונים האישיים שלהם הוא צורך להבין כיצד אחרים ישתמשו בהם, והאם יש בקרה על ההרשאה שנתנו.

הסקר של Visa מצא שהצרכנים מסרבים יותר ויותר לשתף את פרטיהם ולכן, עולה הצורך של עסקים למצוא דרכים לענות על צרכי הצרכנים ובכך גם לייצר איזון עם היעדים המסחריים שלהם.

בלב ליבה של הכלכלה הדיגיטלית נמצאת הצמיחה האקספוננציאלית של מידע ומודיעין עסקי. אלה, מספקים לבתי העסק והמסחר נתונים ותמונה כוללת, מהם ניתן לייצר חוויות מותאמות ורלוונטיות יותר לצרכנים".

אחרי הכל מדובר באמון. אמון עומד בבסיס כל מה שאנחנו עושים. לכן אנחנו מחויבים לשימוש אתי בנתונים, דואגים לממשל תאגידי חזק ולניהול פרטיות הנתונים, ומשתמשים בנתונים בדרך מאובטחת מאיומי סייבר שתגן על צרכנים מפני הונאה. אלה העקרונות שמנחים את התעשיה גם בבחינת כל הזדמנות לשיתוף פעולה או להטמעת חדשנות.

אסף רגב, משנה למנכ"ל Visa ישראל. סטודיו טרסי,
הכותב, אסף רגב, משנה למנכ"ל Visa ישראל/סטודיו טרסי

אז איך עושים את זה? הנה כמה דוגמאות:

להציע מידע פשוט, ברור ועקבי, לייצר שקיפות לגבי איזה נתונים נאספים ועם מי הם משותפים, לאפשר לצרכן לשלוט בשימוש בנתונים לשימושים שונים, להגביל זמן על השימוש בנתונים ולתת יכולת לבטל הרשאות בכל עת.

ההערכה היא שלכלכלת הנתונים הפתוחה יש פוטנציאל של 550 מיליארד אירו באירופה עד 2025, על פני מגוון רחב של מגזרים - מתחבורה, בריאות, חינוך ועד שירותים פיננסיים.

התחום מעורר עניין הולך וגובר בממשלות באירופה בעיקר בעולמות השירותים הפיננסיים, שבהם תנועת הנתונים הפתוחים משחקת באופן בולט.

באמצעות בנקאות פתוחה, הדמוקרטיזציה של הנתונים יכולה להפוך את השירותים הפיננסיים לתחרותיים יותר, ולהפחית חסמי כניסה עבור שחקנים חדשים.

גם לצרכנים יש בכך תועלת, עבורם הבנקאות הפתוחה יכולה לשפר את אפשרויות הבחירה שלהם ולאפשר להם לנהל את כספם בנגישות גבוהה יותר.

מכל מה שבדקנו ראינו שהצרכנים צריכים להיות מוסמכים לנהל את הנתונים שלהם בדרך הגיונית וגם ליהנות מחידושים "מונעי נתונים". ולכן עלינו להגן עליהם ולכבד את פרטיותם.

מעבר לאבטחה צריך לדאוג לספק הסברים פשוטים לגבי אופן השימוש בנתונים ולהעצים את חוויית המשתמשים באמצעות תהליכים קלים לניהול הנתונים. השימוש אמור להיות קל ונוח ולהועיל לאנשים, עסקים וכלכלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully