וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואה שלנו: שורדי שואה צילמו את סיפורם לפרויקט זיכרון

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 12:36

"סיפור השואה שלנו" הוא מיזם דיגיטלי שמציג עדויות מצולמות של ניצולי שואה מרחבי העולם עם בני משפחותיהם מהדור השני והשלישי. הם משתפים בסיפור ההישרדות האישי והבלתי נתפס שלהם

עודד ושרגא מילשטיין, בסיפור עדות על השואה

סיפור השואה שלנו: סיפורי עדות של שורדי שואה ובני משפחותיהם/ועידת התביעות

"סיפור השואה שלנו" הוא קמפיין דיגיטלי שכולל סרטונים קצרים של ניצולי שואה ובני משפחה החולקים עדויות אישיות של רדיפה והישרדות. בני המשפחה מתחייבים "לעולם לא לשכוח", ומבטיחים שהסיפורים הללו יסופרו גם בעתיד.

הקמפיין עולה על רקע עלייה מגמתית ומדאיגה ברמת האנטישמיות בכל העולם כאשר רק בינואר האחרון הוצג בסקר מדאיג שערכה ועידת התביעות בהולנד ש-12% מכלל הנשאלים סבורים שהשואה היא מיתוס או הגזמה ו-53% לא ידעו שהשואה התרחשה גם בהולנד.

בימים אלה, בהם שורדי השואה שעודם בחיים הם מעטים עם ממוצע תמותה של 40 שורדי שואה ביום בישראל, הסיפורים ממקור ראשון הפכו למשאב נדיר והכרחי במלחמה במגמת האנטישמיות הגואה.

לטובת הקמפיין התגייסו מאות שורדי שואה מרחבי העולם, ביניהם שורדי שואה החיים היום בישראל, וביחד עם נכדיהם סיפרו למצלמה את סיפור השואה שלהם והתחייבו יחד להמשיך ולהפיץ את הסיפור המשפחתי בכל העולם ולדורות הבאים:

עליזה ואדם לנדאו. יח"צ,
עליזה ואדם לנדאו/יח"צ

"לקחי השואה לא יישכחו"

גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות: "לכל שורד שואה יש סיפור הישרדות חזק וייחודי. בהעברת הסיפורים הללו הלאה בקרב משפחתם, הם מוודאים שהסיפור שלהם יסופר ושלקחי השואה לא יישכחו. ביחד, כל הסיפורים הללו מספרים את תולדות השואה, ההיסטוריה שעלינו לשמר ולחלוק. רק אז נוכל לומר באמת 'לעולם לא עוד'".

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות, אמר, "כשאנחנו רואים שורד שואה עם בני משפחתו, אנו מקבלים מסר חזק - הם לא רק שרדו את השואה, הם המשיכו לחיות, לבנות משפחה, משפחה שלא הייתה קיימת אם לא היו שורדים. לכל שורד שואה יש השפעה עמוקה על העולם, ובאחריותנו להעביר את הלפיד של עדותם. כולנו צריכים להתחייב לזכור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איה ושרגא קלוש. יח"צ,
איה ושרגא קלוש/יח"צ

הקמפיין מדגים את החשיבות של העברת עדויות של ניצולי שואה. לשורדי שואה רבים אין ילדים ואפילו למי שכן, סוחב את המשקל האדיר של נשיאת עדות. הסרטונים של מהקמפיין מגיעים אל מעבר לשורדים ומשפחותיהם והם הכלי שמבטיח שהדורות הבאים יכירו את הסיפורים האישיים ומהם יפיקו את לקחי השואה הכה חשובים.

שרגא מילשטיין, ניצול שואה מפולין המתגורר בישראל, שיתף את סיפורו ואמר: "בשנת 1943 נסגר הגטו בפיוטרקוב, עיר הולדתי, והועברנו למחנה בוכנוולד. ב-1945 כששוחררתי ממחנה ברגן בלזן הייתי בן 12. ההורים שלי נספו".

יהודה, ג'ורג' ורוברט לינדנבלט, שלושה אחים ניצולי שואה מהונגריה המתגוררים כולם בניו יורק, הגיעו יחד עם משפחותיהם כדי ליצור סרטון לקמפיין. בסרטון שלהם, יהודה מספר על האחריות שלו לשתף את הסיפור לצד הקושי לספר אותו, ואומר, "שרדתי את השואה ואני צריך לספר את הסיפור שוב ושוב... הייתי כל כך רעב. אם מעולם לא חווית רעב, אתה לא יכול להסביר לאף אחד מה זה."

עודד ושרגא מילשטיין. יח"צ,
עודד ושרגא מילשטיין/יח"צ

הקמפיין הינו ביוזמת ועידת התביעות ונתמך על ידי יותר מ-50 מוסדות ומוזיאונים מרחבי העולם.

הוועידה לתביעות יהודיות חומריות כנגד גרמניה (ועידת התביעות), הוא ארגון ללא מטרות רווח, עם משרדים בניו יורק, ישראל וגרמניה, פועל לקבלת פיצוי חומרי עבור ניצולי שואה ברחבי העולם.

הארגון, אשר הוקם בשנת 1951 על ידי נציגים של 23 ארגונים יהודיים בינלאומיים, מנהל משאים ומתנים ומחלק כספים לפרטים ולארגונים, ופועל להשבת רכוש יהודי שנגזל במהלך השואה.

בעקבות המשא ומתן עם ועידת התביעות בשנת 1952, ממשלת גרמניה שילמה מאז פיצויים אישיים בסך מעל ל- 90 מיליארד דולרים לניצולים בגין סבל והפסדים שנגרמו להם כתוצאה מרדיפת הנאצים. בשנת 2022 תחלק ועידת התביעות קרוב ל- 700 מיליון דולר כפיצויים אישיים ליותר מ- 210,000 ניצולים ב- 83 מדינות ותקצה כ- 720 מיליון דולר לטובת מענקים ליותר מ- 300 ארגוני סיוע ברחבי העולם, אשר מעניקים שירותים חיוניים לניצולי שואה, כגון סיעוד ביתי, מזון ותרופות. למידע נוסף, אנא בקרו באתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully