וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור בעיניים: הסיבה המדהימה לעלייה החדה בצריכת גרעינים

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 8:06

עליה חריגה נרשמה בחודשים האחרונים בצריכה של גרעיני חמניה (גרעינים שחורים). לאחד מבתי הקלייה הגדולים בישראל, יש הסבר מפתיע לתופעה המוזרה

גרעינים שחורים. מור אביטן, דוברות הכנסת
גרעינים שחורים במכונת הקליה של רשת החמניה. המספרים מטורפים, אבל מה הקשר לבליץ החקיקה?/דוברות הכנסת, מור אביטן

קפיצה בצריכה של מוצר כלשהו מוסברת לרוב בגידול מהיר בביקוש, בתחום מוצרי המזון המקור יכול להיות למשל בידיעה לפיה אותו מאכל התגלה כטוב במיוחד לבריאות.

סיבה אחרת עשויה להיות מבצע מטורף באחת הרשתות, ירידה חדה במחיר ועוד. אלא שאת התופעה הצרכנית הבאה קצת קשה לנו להסביר: עלייה חדה, ברמה של עשרות טונות, בצריכה של גרעיני חמניה.

מי שחשף את התופעה המוזרה, הוא אביחי בניסטי, מנהל רשת "החמניה": "לאחרונה הוצאנו נתונים של הרבעון הראשון של 2023 על כלל הסגמנטים של מוצרי הרשת. אחת מהקפיצות החריגות ביותר היתה בקטגורייה של גרעיני החמניה. מבדיקה יותר ייסודית שעשינו שמנו לב שמחודש ינואר ועד אפריל, היתה קפיצה לא מוסברת של עשרות אחוזים מחודש לחודש ומאות אחוזים בהשוואה לנתונים משנים קודמות".

דוח מכר גרעינים שחורים רשת החמניה. יח"צ,
מתוך דוחות המכר הרבעוניים של רשת החמניה/יח"צ

בניסטי הנדהם הוסיף: "מחודש לחודש. ישנה צמיחה באופן כללי בכל סניפי הרשת אבל בכל הקשור לגרעיני החמניה הגידול כאן חריג בכל קנה מידה. עשינו השוואות לחודשים המקבילים בשנים עברו ולא ראינו את הקפיצה כמו שאנו חווים כעת".

שימו לב למספרים:

בשבועיים הראשונים של אפריל נמכרו ברשת 69 טון גרעיני חמניה, זאת בהשוואה ל-25 טון בכל חודש אפריל 2021 ו- 28 טון ב-2022.

גם כאשר מתייחסים לנתונים של השנה, מגלים זינוק הדרגתי אך מדהים: בינואר 2023 מכרה הרשת 29 טון גרעיני חמניה ובחודשים פברואר ומרץ 2023 - 43 ו-53 טון (בהתאמה). זאת כאמור לעומת 69 טון בשבועיים הראשונים של אפריל השנה!


גם כאשר מנכים מהנתונים את מכירות חג הפסח, מדובר במספרים כמעט לא הגיוניים, הרי החג חל בכל שנה באחד החודשים מרץ או אפריל.

ביקשנו מבניסטי לנסות ולחשוב על הסבר הגיוני לתופעה, בהינתן שלא נודע לפתע שצריכה מוגברת של גרעיני חמניה התבררה כסגולה לחיי נצח וגם מאחר שלא חל שינוי במחיר (להפך, מחיר חומר הגלם עלה מאחר שאוקראינה, הנתנוה במלחמה, היא אחת היצואניות הגדולות של גרעיני חמניה).

"ההסבר ההגיוני אליו הגענו ברשת הוא עלייה במפלס הלחץ והחרדה של אזרחי המדינה ופיצוח גרעינים מהווה סוג של תרפיה מסויימת ומרגיעה. אין ספק כשמפלס העצבים עולה אנשים חייבים לפרוק אותם. אנו תמיד נעדיף שהציבור הישראלי יעדיף לעשות כך בדרך הטבעית הזאת ולא חלילה בדרכים פחות מקובלות".

לא מוכרחים כמובן לקבל את ההסבר הזה כסיבה ההגיונית היחידה לתופעה, אבל לכל הפחות כרגע הוא ההסבר היחיד לנתון המפתיע. אז אולי יש בכל זאת עסקים שהחקיקה המשפטית דווקא עושה להם טוב...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully