וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן לידידות תשלם את חשבון החשמל לשורדי שואה נתמכים

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:46

מסקר צרכים שנערך בקרב שורדי שואה נתמכים, נראה כי 22% מהם נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים שנחוצים להם, גם באחזקת הבית. החל מהחודש הקרוב תתמוך הקרן לידידות בקרן לרווחת נפגעי השואה ותתרום 100,000 דולר לטובת סבסוד חשבונות חשמל לכ-300 שורדי שואה

אילוסטרציה. ShutterStock
22% משורדי השואה נאלצים לוותר על שירותים נחוצים, מה שעלול לסכן את חייהם/ShutterStock

מסתמכים על קצבת זקנה

בישראל 2023 חיים כ-150,000 ניצולי שואה, כשעל פי הערכות שונות, כשליש מהם חיים בעוני. ניצולים אלה מסתמכים בעיקר על קצבת זקנה שמעניק הביטוח הלאומי ומענק שנתי, חד פעמי, מטעם המדינה המסתכם בכ-6500 שקל.

על פי סקר הצרכים שערכה הקרן לרווחת נפגעי השואה, עולה כי 22% מהניצולים הנתמכים, נאלצו לוותר על מוצרים ושירותים הנחוצים להם. בין השירותים השונים נמנים גם השימוש במכשירי חשמל, ציוד רפואי, בדיקות רפואיות, ביגוד, מוצרי ספיגה ושירות ומוצרים נוספים.

מתוך הבנת מצוקה זו של ניצולי השואה, החליטה הקרן לידידות לסייע במאמצי הקרן לרווחת נפגעי השואה ולתרום 100,000 דולר לטובת סבסוד חשבונות חשמל לכ-300 שורדי שואה לטובת כיסוי הוצאות החשמל שלהם.

מרואיינת לכתבה לקראת פסח על עוני. ראובן קסטרו
כשליש משורדי השואה החיים בישראלים סובלים מעוני/ראובן קסטרו

הניצולים לא יידרשו לשלם את חשבון החשמל

הקרן לרווחת נפגעי השואה, התומכת מדי שנה ב-81,000 ניצולים, יצרה מסלול ייחודי, העונה בצורה יעילה ביותר לצורך של השורדים. תוך שיתוף פעולה עם חברת החשמל, אשר נרתמה למהלך, תשלום חשבון החשמל ישולם מבעוד מועד, והניצול לא יידרש לשלם על חשבון החשמל.

ורה קופילוב, ניצולת שואה מבאר שבע, בשנות ה-80 לחייה מספרת כי היא גרה בגפה, אין לה קר ובי משפחה, בנה היחיד נפטר לפני כמה שנים, ומאז היא מתקשה לשלם חשבונות חשמל ומים, קונה רק את מה שהכרחי בסופר, וחיה בצמצום רב באופן כללי.

"החיים מאוד לא פשוטים עבורי, במיוחד בגיל מתקדם שכזה, כשאני כבר לא מסוגלת לעבוד ולהרוויח משכורת, אבל חייבים להסתדר איכשהו. אני חושבת פעמיים לפני שמדליקה מזגן, או מפעילה מכשירי חשמל אחרים. אני מודה מקרב לב על העזרה שאני וניצולי שואה אחרים מקבלים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אילוסטרציה. ShutterStock
לא יידרשו לשלם את חשבון החשמל: הקרן לידידות תשלם מבעוד מועד/ShutterStock

ויתור על שירותים נחוצים עלול לסכן את חייהם

אתי פרחי, מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה, מספרת כי ניצולים רבים מתקשים לשלם את חשבונות החשמל, כיוון שהכנוסתיהם אינן מאפשרות מימון של כלל צרכיהם בהם, הטיפולים הרפואיים, המזון, וגם את תשלום חשבון החשמל, ולכן הניצולים נאלצים לוותר על השימוש בו, כפי שראינו בגלי קור האחרונים, מצב שמסכן לעיתים את בריאותם, בעיקר כשמדובר בשימוש בעזרי חימום או קירור בקיץ ובחורף הישראליים.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "לאחר שהתמודדו עם זוועות המלחמה, נאלצים ניצולי השואה לבחור בין קניית מזון, קניית תרופות או חימום וקירור הבית. לצערנו אנו עדים לא אחת למצב שבו הם מוותרים על חימום או קירור ביתם כי לא נשאר להם מספיק כסף.

בהעדר פתרון לבעיה, החלטנו השנה לתמוך באופן ישיר באותם ניצולי שואה הזקוקים לכך ואנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לאפשר להם להמשיך לחיות בכבוד וברווחה. אנחנו לא רק זוכרים, אלא גם פועלים לשנות מציאות".

התמיכה בשורדי השואה הנה בליבת העשייה של הקרן לידידות שתומכת בכ-9,500 שורדי שואה במהלך כל השנה במסגרת תכנית "בכבוד ובידידות" ובעוד עשרות אלפי שורדי שואה נוספים דרך התמיכה השוטפת בקרן לרווחת ניצולי שואה ובתוכניות משרד הרווחה. השנה, לראשונה, תמכה הקרן גם במשתתפי "זיכרון בסלון" שקיבלו מארזי שי לחג הפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully