וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עלה לנו פסח, על מה הוצאנו בחג השנה וכמה שילמנו?

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 9:23

נתוני ישראכרט להוצאות שלנו במהלך חג פסח האחרון, מלמדים על גידול של 14% בהוצאה הכוללת בהשוואה לפסח 2022. גידול משמעותי (27%) ניכר גם בהיקף העסקאות מול בתי עסק בחו"ל, הן עבור חופשות והן עבור קניות בחנויות הפיזיות ובאונליין

אדם יושב מול המחשב עם כרטיס אשראי. ShutterStock
גידול של 14% בהוצאות הישראלים בפסח 2023 בהשוואה לפסח 2022/ShutterStock

נתוני ישראכרט לגבי הוצאות הישראלים בתקופת חג הפסח השנה (2023), מצביעים על עלייה משמעותית בסך ההוצאות הכולל בהשוואה לאותה תקופה אשתקד.

הנתונים מתבססים על דו"ח הצרכנות שסיכמה חברת האשראי ובו היא חושפת פרטים מעניינים על הרגלי הצריכה של הישראלים לאורך השנה ובפרט לפני עונות החגים.

בראש ובראשונה, נבדקה תקופת הזמן שהחלה שבוע לפני חג הפסח והסתיימה בסוף חול המועד, לפיה ניתן לראות גידול של 14% במחזור ההוצאות הכולל בהשוואה לפסח הקודם.

עוד נראה כי הישראלים בילו השנה יותר בחו"ל וגם מי שלא טס, רכש ככל הניראה יותר באתרים מחו"ל מאשר בתקופת שיגרה ועל כך מצביע גידול של 27% במחזור ההוצאות בבתי עסק בחו"ל (הן החנויות פיזיות והן באתרי האונליין), מה שבא לידי ביטוי גם בעליה של 25% במספר העסקאות בבתי עסק בחו"ל.

איך מתיישב הנתון הזה עם התכווצות הפעילות במשק, כפי שהיא משתקפת בהכנסות המדינה ממיסים? קשה להעריך עדיין - ראשית מפני שחלק מהעסקאות שנערכו לקראת הפסח עדיין לא דווחו לרשויות. שנית מפני שהמס הוא על הרווח לאחר הוצאות מוכרות - וסביר להניח שהוצאות העסקים עלו אף הן, כך שהגידול בהכנסות לא הניב רווחים גדולים יותר החייבים במס - ושלישית, עיקר הגידול נמצא בסעיף הוצאות הישראלים בחו"ל, עקב ריבוי נופשים (החג השנה יצר הזדמנות לגשרים נוחים) ועסקים אלה משלמים מס במדינתם.

קניות אונליין במחשב. ShutterStock
גידול של 27% על רכישות מבתי עסק בחו"ל (חנויות פיזיות ואתרי אונליין)/ShutterStock

הישראלים שילמו יותר על חופשות בחו"ל

ישראכרט בחנה את הענפים השונים בהם צרכו הישראלים במהלך תקופת החג והשבוע שקדם לו וגילתה כי ההוצאות של הישראלים גדלו משמעותית בלא מעט מהם:

בענף התיירות והנופש חל גידול של 16% במחזור הכולל וגידול בסכום הממוצע לעסקה (1,450 שקל השנה לעומת 1,360 שקל ב-2022).

גידול משמעותי של 45% ניכר בענף המרת מט"ח בהשוואה לפסח 2022 וגידול בעסקת המרה ממוצעת (1,536 שקל לעומת 1,422 שקל בשנה שעברה).

עוד נתון שנכנס תחת קטגוריית התיירות והנופש וממשיך באותה מגמה הוא גידול של 20% בכמות העסקאות בענף השכרת הרכב בבתי עסק בחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חופשה משפחתית. ShutterStock
שילמו יותר על תיירות ונופש: גידול במספר העסקאות ובמחזור העסקאות/ShutterStock

העלייה בהוצאות ניכרת בענפים רבים

ענפים נוספים בהם השקיעו הישראלים השנה והגדילו להם את סך ההוצאות לקראת החג הם:

ביגוד והנעלה - הישראלים קנו פחות בארץ ויותר בחו"ל. ניתן לראות ירידה של 10% במחזור ובכמות עסקאות בענפי הלבשה והנעלה. בחו"ל לעומת זאת (פיזי +אונליין), חלה עלייה של 16% במחזור ענף הנעלה עלייה של 11% בעסקה הממוצעת), ו10% עליה במחזור ענף הביגוד.

מזון - חלה עליה של 19% במחזור בענפי קמעונאות המזון (מכולות, סופרים ומעדניות). בתי קפה ומסעדות מראים גידול של 12% במחזור ועלייה במספר העסקאות לעומת פסח קודם.

בתחום הבידור - גידול של 13% הוצאות על אמנות, תרבות ובידור, גידול של 13% במחזור בבתי הקולנוע ועלייה של כמעט 10% במספר העסקאות. סכום העסקה הממוצעות עלה בענף זה ב- 3%. בתיאטרון חל גידול של 17% במחזור ו-21% במספר העסקאות. בקטגוריית הספרים חל גידול של 19% במחזור ו-21% במספר העסקאות.

אישה קונה אלכוהול בסופרמקרט. ShutterStock
עלייה של 19% בקניות מזון ברשתות הקמעונאות (מכולות, מעדניות וסופרמרקטים)/ShutterStock

יותר ויותר הוצאות לקראת החג

עיצוב וחידוש הבית - אם מנתחים את הנתונים מתקופת ההכנות שקדמה לחג ולקראת פסח, ניכר כי הישראלים התרכזו בעיקר בחידוש הבית.

בהשוואה לשנת 2022, ראינו השנה גידול של 13% בהוצאות על ענף בניה ושיפוצים במרץ השנה לעומת מרץ שנה שעברה וגידול של 13% בענף המשתלות.

עוד זוהו גידולים בהוצאות נוספות לקראת החג, בהשוואה לחודש שקדם למרץ השנה (פברואר 2023 שמאפיין חודש שגרתי) כאשר הישראלים הוציאו 26% יותר בענף רהיטים, 20% יותר על בגדים ומתנות לקראת החג, 16% יותר בענף כלים ואביזרים לבית ו-12% יותר ברכישות מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully