וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת MRI לרכב? הסטרט אפ הישראלי שמאתר ליקויי בטיחות

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 10:13

סריקה שעבר עם רכבו בכניסה למתקן בטחוני רגיש, שכנעה את אמיר חבר שמוכרחה להיות דרך יעילה יותר לאתר מטענים. ביחד עם אחיו אוהד הם יסדו את UVeye, שנתנה בהתחלה מענה לצרכי ביטחון, אבל התרחבה גם לתחום הבטיחות. בין המשקיעים בחברה, כמה מענקיות תעשיית הרכב

תאונת דרכים. ShutterStock
אובדן של חיים ונזק אדיר לרכוש בגלל כשלים טכנים שמתגלים ברכב תוך כדי הנסיעה/ShutterStock

יבוד הבלמים במכונית תמיד מצליח ללכוד את צופי סרטי האקשן במתח, אך עבור אלפי בני אדם בשנה מדובר במציאות מחרידה ולעתים אף קטלנית.

אחת הדוגמאות המוכרות בישראל היא זו של הורים ו-6 ילדיהם שנהרגו, לפני כמה שנים, לאחר שאיבדו את השליטה על הבלמים בדרכם בכביש היורד לטבריה ורכבם הדרדר לתוך הוואדי ועלה באש.

כשל מכני בכלי רכב הוא הרבה יותר נפוץ ממה שנהוג לחשוב ואיבוד הבלמים הוא אחד מהחמורים בכשלים שנהגים מסביב לעולם חווים ברמה היום-יומית. מעבר לאובדן חיים, מדובר כמובן גם בנזק כספי אדיר שבו נושאות הן יצרניות הרכב והן חברות הביטוח השונות.

מייסדי UVeye אמיר ואוהד חבר. שגב אורלב,
מייסדי UVeye, האחים אמיר ואוהד חבר/שגב אורלב

מנתוני המנהל הפדרלי לבטיחות בכבישים המהירים בארה"ב עולה כי כ-1 מיליון תאונות דרכים המוגדרות כ'חמורות' מתרחשות מדי שנה ברחבי ארה"ב לבדה, כתוצאה מכשל מכני של כלי רכב, וכי כ-45 אלף מהן היו יכולות להימנע על ידי תחזוקה נכונה של כלי רהכב. עלות התאונות הללו ברכוש, חיי אדם ואובדן תוצר נאמדות במאות מיליארדי דולרים בשנה.

חברה ישראלית אחת החליטה כי כשלים מכניים בכלי רכב אמורים להיות נחלת העבר, והחלה להוביל את מהפכת הבטיחות של עולם הרכב, עם התגייסות ענקיות רכב מארה"ב, יפן וקוריאה, כלקוחות ואף כמשקיעות.

לחברה קוראים 'יו וי איי' (UVeye), וראשיתה בבדיקה שעבר אמיר חבר, אחד היזמים, מתחת לרכבו, עת היה בדרכו למתקן ממשלתי רגיש.

הבדיקה הארכאית שעבר לא נתנה לחבר מנוח, ויחד עם אחיו אוהד, פיתחו השניים מכונה מבוססת בינה מלאכותית הסורקת את כלי הרכב מבחוץ ומהווה מעין מכונת MRI לאיתור פצצות, הברחות של חומרים אסורים ועוד.

החברה החלה את דרכה כפתרון סריקה לגחון הרכב בשוק הביטחוני, בתחום אבטחת דרכי גישה למתקנים רגישים כגון שגרירויות, נמלי ים ותעופה, בנקים, משרדים ממשלתיים ועוד, אך עקב קבלת דרישה מהשוק, הם החלו לנתב את הטכנולוגיה גם למציאת תקלות מכניות מתחת ומסביב לכלי רכב.

החברה פועלת בתחום האוטומוטיב, ובעיקר בשוק בדיקות הרכב, שעל פי נתוני חברת מחקרי השוק Allied Market Research הבריטית עמד על כ-40.7 מיליארד דולר בשנת 2020, וצפוי לעמוד על כ-109.84 מיליארד דולר בשנת 2030, נתון המבטא קצב צמיחה של כ-10.5% שנה אחר שנה.


יו וי איי משרתת כיום חברות השכרה, לוגיסטיקה וביטוח, סוכנויות רכבֿ, מוסכי שירות, מרכזי מכרזי רכב, ציי רכב של תאגידים שונים ויצרניות רכב מרחבי העולם, ובדגש על ארה"ב

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יו וי איי (UVeye), תעודת זהות

תחום פעילות: בדיקות רכב (Automotive Test), בינה מלאכותית (AI)

תאריך הקמה: יולי 2016

מייסדים: אמיר חבר (38) המשמש כמנכ"ל החברה, ואוהד חבר (40) סמנכ"ל התפעול.

חזון: למגר את תופעת תקלות הרכב ונזקי הנפש והרכוש הנלווים להם, ולהפוך לחברת בדיקות הרכבים הגדולה בעולם.

עובדים: 180. מהם 120 בתל אביב, וכ-60 נוספים בניו ג'רזי ואוהיו, ארה"ב.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: כ-100 מיליון דולר.

בין המשקיעים: טויוטה, יונדאי, ג'נרל מוטורס, וולוו, Carmax, חברת ההשקעות מנורה, ובתי ההשקעות מיטב דש ומור.

בין לקוחות החברה: ג'נרל מוטורס האמריקאית, וולוו העולמית, Carmax, טויוטה ויונדאי.

חברות נוספות הפועלות בתחום: Tractable, Hunter.

דבר המנכ"ל: "UVeye פועלת ליצירת סטנדרט גלובאלי חדש ואחיד לצורה בה בודקים רכב, בעזרת בינה מלאכותית, וגאים על התרומה שלנו לבטיחות כלי הרכב על הכביש והעבודה עם שחקני עולם הרכב המובילים בעולם.

אנו שמים דגש על שקיפות ואמינות הבדיקות שלנו לטובת הצרכנים, יצרניות הרכב ומספקי שירותים בעולם האוטומוטיב, ופועלים כל העת לשפר את חווית המשתמש בכל שלב מחזור החיים של הרכב: החל מהייצור, דרך השינוע ועד לרכישה, השירות והמכירה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully