וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופכים את הכדור לירוק: המותגים שפועלים למען הסביבה

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 11:51

שמירה על כדור הארץ היא נושא שלא יורד מסדר היום ונדמה שרובנו מתאמצים ומאמצים התנהלות יומיומית מתחשבת בסביבה. אלא שהכוח האמיתי נמצא בעולם העסקי ולכן הכניסו חברות ומותגים את נושא הקיימות לאג'נדה הארגונית שלהם ופועלים נמרצות לקידומו

אילוסטרציה. ShutterStock
חברות, מותגים וארגונים, פועלים למען עתיד ירוק יותר על כדור הארץ/ShutterStock

יותר מאשר לאדם הפרטי, לארגונים וחברות בארץ ובעולם ישנה השפעת גדולה ומשמעותית בנושאי קיימות ושמירה על כדור הארץ ואיכות הסביבה.

יכולתם של ארגונים, קטנים כגדולים, להשפיע הן על לקוחות, הן על העובדים והן על התעשייה כולה, שמה על כתפיהם אחריות לקחת חלק בנושא הקיימות ולהטמיע הרגלים, מוצרים, משאבים, שירותים או כל אמצעי אחר שברשותם, כדי לסייע במשהו לשמירה על כדור הארץ, עבורנו ועבור הדורות הבאים.

פעילויות שמקדמים הארגונים וגיוס העובדים לאג'נדה שמקדמת קיימות, תוכל להשפיע יותר מכל אדם פרטי בודד שיעשה שינוי ויאמץ הרגלים לטובת העניין.

החברות והמותגים שסקרנו, כמו הרבה מאות אחרים, הכניסו את נושא הקיימות לאג'נדה הארגונית שלהם והם אף פועלים נמרצות לקידום מהלכים משמעותיים שמטיבים עם הסביבה.

לרגל יום כדור הארץ הבינלאומי שיצוין בשבת הקרובה (22.4) הבאנו מדגם מייצג של גופים שלקחו את הכדור לידיים.

קיימות. ShutterStock
בוחרים לסייע לשמירה על הכדור, המותגים והחברות שפועלים למענו/ShutterStock

מוצרי חשמל מקליפות ביצים

Beko, מותג מכשירי החשמל הבינלאומי, מחזיק בחזון שמקדם את נושא הקיימות והשמירה על כדור הארץ, אג'נדה שבאה לידי ביטוי בשימוש בחשמל ירוק, במי גשמים, ובפיתוח קו מוצרי חשמל אקולוגיים וחוסכי אנרגיה בעלי חלקים שעשויים מחומרים ממוחזרים - פעולות אלה הן חלק מהמהלכים שמחברים את Beko לטבע.

בליין המוצרים הממוחזרים של המותג ניתן למצוא מכונת כביסה ומייבש כביסה הכוללים חלקי פלסטיק ממוחזר, תנור שבייצורו נעשה שימוש בפסולת רשתות דיג, מקרר המכיל מגשי ביצים שעשויים מעודפי קליפות ביצים וביופלסטיק ואת מדיח הכלים AutoDose הממלא אוטומטית ובאופן מבוקר של חומר ניקוי הדרוש לפעולת ההדחה של הכלים, לחסכון מים ואנרגיה.

בתחילת השנה השיק המותג את טכנולוגיית SaveWater המתקדמת, הנמצאת במדיח הכלים, מכונת הכביסה ומייבש הכביסה. טכנולוגיה זו פותחה כדי להתמודד עם פסולת מים ביתית ולספק ניקוי מושלם, תוך סיוע למשקי בית לצרוך מים בצורה יעילה יותר.

טכנולוגיית משופרת זו במדיח הכלים אוגרת את מי השטיפה האחרונה במחזור ההדחה כדי להשתמש בהם בתחילת השטיפה הבאה. מדיח סטנדרטי משתמש ב-9.5 ליטרים בממוצע אולם בעזרת הטכנולוגיה החדשה המדיח משתמש רק ב- 6.9 ליטרים כך שבכל הדחה נחסכים 2.6 ליטרים מים.

במכונת הכביסה והמייבש הטכנולוגיה פועלת באופן בו יש להניח את המייבש על או לצד מכונת הכביסה. בצורה זו המייבש אוסף את המים שמצטברים מהייבוש ומשתמש בהם בכביסה הבאה.

"אנו ב-Beko מזהים התעניינות גוברת מצד צרכנים בכל רחבי העולם ובישראל, למוצרי חשמל ידידותיים לסביבה, מגמה שתמשיך גם בשנת 2023 ובפרט בחורף הקרוב. הצרכן מחפש מוצרים שמצד אחד מסייעים בשמירה על כדור הארץ ומצד שני מוזילים את הוצאותיו", אומר גיהן ישין מנכ"ל Beko ישראל.

"המותג Beko ימשיך להציב את ההתמודדות עם משבר האקלים כאג'נדה מרכזית וישקוד לפתח מוצרים טכנולוגיים ממוחזרים, מוצרים שלא מזהמים את הסביבה ואף חוסכים במים וחשמל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מדיח מייבש ומכונת כביסה בטכנולוגיית savewater. יחצ Beko,
מדיח מייבש ומכונת כביסה בטכנולוגיית savewater, של Beko/יחצ Beko

הפלגה מקיימת

חברת MSC Cruises דוגלת גם היא בשמירה על איכות הסביבה המציבה סטנדרטים גבוהים בתחום הקיימות.

ב-MSC Cruises שואפים להגיע לאפס פליטות מזהמים עד לשנת 2050 ודוגלים בשייט ידידותי לסביבה וכן, במסגרת תכנית השייט הירוק שלה, החברה מתדלקת את צי האוניות החדשות בדלק נקי יותר, LNG, מקדמת טיולים ידידותיים לסביבה, ומנהלת מדיניות ירוקה שכוללת צמצום שימוש בפלסטיק, מיחזור ושימוש חוזר בפסולת בכל ספינות החברה וייצור מי השתיה על הסיפון ישירות מהים.

בנוסף בחלק מהספינות מקיימים גידולים חקלאיים - משק חקלאי המשמש כחוות גידול לצמחי תבלין ועוד בסגנון Farm to Table.

כל בנייה של ספינה חדשה של MSC Cruises משולבות טכנולוגיות חדשות וירוקות יותר שמקרבות ליעד של אפס פליטות מזהמים ב- 25%-20% מדגם הספינה הקודם. "השקעות תעשיית הספנות בגז נוזלי טבעיLNG מאפשרות לנו להפחית משמעותית את פליטת המזהמים המקומיים כמו אפס פליטת גופרית, פליטת תחמוצת חנקן נמוכה ב- 85% וכמעט 100% פחות פליטת חלקיקים מזהמים", מסבירים בחברה.

שימוש בגז נוזלי טבעי מאפשר להתקדם לקראת שחרור פחמן ומציע הפחתה מיידית בפליטת גזי חממה של עד 20% בהשוואה לדלקים ימיים סטנדרטיים. אחוז פליטת גזי החממה ש-MSC Cruises חוסכת חוסכים בשימוש בגז נוזלי יגדל בקרוב בעזרת פתרונות חדשים. חסכון נוסף בפליטת מזהמים מושג בהפחתת צריכת הדלק.

הדרך היעילה ביותר לחסוך בדלק בשיוט היא על ידי הורדת החיכוך למים. MSC Cruises משתמשת בצבע נוגד עכירות ללא TBT על גבי כל הספינות שלה כדי למנוע שיבושים בגוף ולהפחית באופן משמעותי את הגרר.

מערכת תכנון וניטור ההפלגה מאפשרת ליישם ניתוח נתיב ולעקוב אחר כל אחת מהספינות. על ידי ניטור נתונים טכניים כגון כוח וצריכת דלק, מפחיתים את פליטת ה- CO2.

כלי השייט החדשים של החברה מצוידים ביכולות הטענה ישירות מהחוף מה שממזער את השימוש במנוע בזמן העגינה בנמלים ומבטל פליטות מזהמות. לפחות 66% מכל ספינות השייט שלנו יהיו מסוגלות להתחבר לחשמל מהחוף במשך 5 השנים הקרובות.

MSC Cruises הוא מותג השייט השלישי בגודלו בעולם והגדול ביותר באירופה, דרום אמריקה, אזור המפרץ ודרום אפריקה ובקיץ הקרוב החברה תפעיל את אוניית הפאר MSC MUSICA מידי יום חמישי מנמל חיפה לשייט באגן הים התיכון.

MSC World Europa. באדיבות MSC Cruises,
MSC World Europa - קיימות גם בתחום הפלגות הנופש והקרוזים/באדיבות MSC Cruises

כבוד למזון

גרונדיג מותג מוצרי מכשירי חשמל ביתיים מבית קונצרן ארצ'ליק (Arçelik) הוא אחד מהיצרנים המובילים בעולם של מוצרי אלקטרוניקה ומכשירי חשמל ביתיים. לאורך כל שנותיו גרונדיג נאמן לערכי התודעה האקולוגית ומציג סטנדרטים גבוהים ובקרת איכות בלתי מתפשרת לצד עיצוב ידידותי ואלגנטי.

בגרונדיג מאמינים שעתיד בר קיימא מתחיל בבית וכדי לתמוך בחזון זה, השיקה החברה את יוזמת 'Respect Food', שמטרתה לעודד את הצרכנים לאמץ אורך חיים בר קיימא ולעורר את מודעותם למניעת בזבוז מזון. גרונדיג ממלאת את אחריותה לפרקטיקה עסקית בת קיימא ומפתחת טכנולוגיות חדשניות ומוצרים חסכוניים באנרגיה מתוך גישה המתמקדת בכלכלה מעגלית.

החברה רואה עצמה אחראית לפיתוח מכשירים בני קיימא מבלי לפגוע בפונקציונאליות ובנוחות השימוש של הצרכנים. את האג'נדה הזו מיישמת גורנדיג על ידי עיצוב מוצרים באיכות גבוהה העומדים בסטנדרטים גבוהים ביותר של חיסכון באנרגיה, ומצמצמים את צריכת האנרגיה והמים למינימום.

מכשירי החשמל הביתיים הגדולים של המותג מציגים יעילות אנרגטית אופטימלית - הם גם שומרים על הסביבה וגם תורמים לשימוש נבון וחסכוני באנרגיה ובכסף. מהמטבח ועד חדר האמבטיה, המכשירים של גרונדיג העולמית עוזרים להפחית את טביעת הרגל האקולוגית של הצרכנים הודות לדירוג היעילות האנרגטית יוצאת הדופן שלהם, המושגת באמצעות טכנולוגיות חכמות ומתקדמות.

כך למשל מדיח כלים EcoChamp קיבל את דירוג היעילות האנרגטית הגבוהה ביותר בזכות הטכנולוגיה החדשנית שלו לחיסכון באנרגיה, בעזרתה הוא חוסך עד 2,600 ליטר מים בשנה בהשוואה למדיחי כלים קונבנציונליים אחרים.

גרונדיג מציגה גם מקררים שמשלבים את טכנולוגיית FullFresh שמספקת רמות לחות מבוקרות וזרימת אוויר משופרת כדי לשמור על טריות הפירות והירקות במקרר במשך יוצר זמן ועד 30 יום, זאת לצד מכונת כביסה בעלת טכנולוגיית Iron Touch - לבגדים שיוצאים 50% פחות מקומטים וחוסכים זמן וחשמל במהלך הגיהוץ.

ארצ'ליק, שהיא הבעלים של מותגי Beko ו-Grundig זכתה להכרה ב-Corporate Knights's 2023 Global 100 Index זו השנה השלישית ברציפות. ההכרה בארצ'ליק מגיעה לאחר שנה של השקעה טכנולוגית מתמשכת ועידוד קיימות.

גרונדיג מניעת בזבוז מזון. יחצ גרונדיג,
גרונדיג מעלה את מודעות הצרכנים למניעת בזבוז מזון/יחצ גרונדיג

התייעלות מתמדת באריזות מוצריה

את אסם נסטלה מכירים בכל בית ישראלי, חברת המזון היא מהמובילות בתחום הקיימות בתחומה. מחויבותה להשתמש באחריות במשאבי הטבע ולצמצם פסולת ופליטות, תוך חתירה לאפס השפעה על הסביבה.

המהלכים הללו שנוקטת אסם נסטלה, הם חלק מתוכנית רב שנתית של החברה, הנגזרת מיעדיה של חברת נסטלה העולמית, להפחתת ההשפעה הסביבתית של החברה, תוך הגדרת יעדים שאפתניים.

משבר הפלסטיק הוא אחד מהמשברים הגדולים בעולם, בעיקר בתחום האריזות ולכן זהו אחד הנושאים עליהם החברה שמה דגש. מלבד לשינויים בחומרי האריזה עצמם, דגש נוסף הוא על הפחתת כמות חומרי האריזה המשמשים לייצור אריזות מוצרי החברה.

הדבר כאמור, דורש תהליכי מחקר ופיתוח יעודים כדי למצוא את הפתרונות הנכונים על מנת שהאריזות ימשיכו לשמור על איכות וטריות המוצרים אך תהיה להן פחות השפעה מזיקה על הסביבה.

שיפור האריזות מהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה של היחידות העסקיות השונות של החברה הישראלית וחברת האם בשוויץ נסטלה. במסגרת עבודה זו, בין השנים 2018-2022 , אסם הצליחה להפחית 630 טון של חומרי אריזה והיעד לשנה הנוכחית עומד על צמצום של 100 טון נוספים.

לצורך השגת היעדים בנושא, בוחנים את השימוש הנוכחי בחומרי האריזה ובוחרים להשתמש בחומרים שניתן למחזר. כך, נמנעים משימוש באריזות מורכבות המקשות על תהליכי המחזור בסוף מעגל החיים של המוצר ואלו הופכות לאריזות בעלות השפעה סביבתית נמוכה יותר לאור מורכבותן מחומר אחד.

מטרת העל היא להצליח לסגור מעגל מושלם משלב עיבוד חומרי הגלם ועד לסוף חיי המוצר, ללא הטמנה בקרקע של חומרי גלם או אריזות.

עד כה נעשו שינויים במגוון מוצרים, במוצר הדגל לדוגמא, הבמבה. בחטיף נעשה קיצור אריזה של 1 מ"מ בלבד, ללא פגיעה במשקל המוצר. קיצור השקית הביא לצמצום השימוש בחומרי אריזה ופלסטיק ובסופו ל-7 טון פלסטיק ברמה השנתית. למעשה מדובר בשינוי קטן באריזה, אך שינוי שהינו משמעותי בצמצום הפגיעה בסביבה.

שינוי נוסף במוצר קלאסי הוא בחטיף הערגליות. האם אתם זוכרים שחטיף הערגליות היה פעם ארוז בקרטון? בערגליות נעשה מעבר מכוון מקרטון לשקית, השינוי בייצור אריזת החטיף הקלאסי, הביא לסך חיסכון של 35 טון קרטון ו-6 טון פלסטיק מן העולם.

בגזרת הקינוחים, החברה גם הסירה את עטיפות הצלופן מאריזות הפודינג והג'לי, וצעד זה צעד תרם להפחתה של מעל 12 טון פלסטיק בשנה.

את השינויים הללו עושים בחברה תוך שיתוף פעולה עם ארגונים תעשייתיים שונים ועם מרכזי הפיתוח של נסטלה ברחבי העולם כדי לחקור פתרונות אריזה חדשניים וצמצום השימוש בפלסטיק.

במבה אריזה מקורית לצד אריזה מקוצרת. סטודיו אסם,
במבה אריזה מקורית לצד אריזה מקוצרת/סטודיו אסם

בואו נצמצם

סודהסטרים ממשיכה במאבק לצמצום השימוש בבקבוקי פלסטיק ומשיקה קמפיין עולמי בו היא מכריזה: "בזכות צרכני סודהסטרים ברחבי העולם מנענו שימוש ב- 5 מיליארד בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים בשנת 2022!"

סודהסטרים, חברת המים המוגזים המובילה בעולם, משיקה היום, לרגל יום כדור הארץ, קמפיין עולמי ומכריזה: חסכנו שימוש ב- 5 מיליארד בקבוקי פלסטיק חד פעמיים במהלך 2022* על ידי צרכנים ברחבי העולם.

הקמפיין יעלה בדיגיטל ובערוצי הסושיאל של המותג בקריאה להצטרף לצרכנים שכבר חוסכים, ולהמשיך ליצור את השינוי ולסייע במאבק להפחתת פסולת בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים.

סודהסטרים בקמפיין יום כדור הארץ. יח"צ,
סודהסטרים בקמפיין יום כדור הארץ/יח"צ

מחויבות לכלכלה מעגלית

Etam הוא מותג צרפתי נחשק להלבשה תחתונה, מהמובילים בעולם, המייצג מודל של נשיות בטוחה בעצמה שמהווה השראה למותג במשך יותר ממאה שנה. החברה מפעילה 860 חנויות בכ-50 מדינות בעולם. בארץ נמכרים הפריטים של המותג בבלעדיות בסניפי המשביר.

המותג פועל בשנים האחרונות לשמירה על הסביבה, באמצעות אופנה אחראית ובת קיימא למען כדור הארץ. בשנת 2020, Etam חשף את תוכנית הקיימות שלו We Care, במסגרתה מתחייב המותג לא להשמיד או לזרוק מוצרים במצב טוב המאפשר למכור ולהשתמש בהם. מוצרים פגומים מועברים לידיים של נותני שירותים המתמחים בכלכלה מעגלית המקדמת תיקון מוצרים פגומים, שימוש חוזר ומיחזורם. מאז 2018, פעולות תיקון ומיחזור אלה החזירו לשימוש 18 טונות של בגדים.

בשנת 2021, השיק מותגEtam פעילות הכוללת איסוף ותיקון של חזיות יד שנייה וחלוקה שלהן בחינם לנשים הנמצאות במצוקה כלכלית וחברתית. בנוסף, הכריז המוג על שיתוף עם ארגון Canopy, במסגרתו הוא התחייב לבטל את כל אספקת סיבי הטקסטיל והנייר שמקורם ביערות שעומדים בפני סכנת הכחדה, ולאחרונה אף הודיע על מחויבותו לייצר 85% ממוצריו מסיבים ממוחזרים או אורגניים, עד 2025.

משביר, ETAM הלבשה תחתונה. יחצ ETAM,
משביר, מותג Etam - אופנה אחראית ובת קיימא למען כדור הארץ/יחצ ETAM

מיחדוש רהיטים וצביעה ידידותית

טמבור הוקמה ב-1936 והפכה במרוצת השנים למותג מוכר בכל בית. כיום היא החברה המובילה בישראל בתחום הצבע וחומרי גמר בניה. כמובילה בתחומה, טמבור מובילה גם את המגמה האקולוגית בענף הבניה, השיפוצים, הצבע ועיצוב הפנים.

טמבור היא חברת הצבע הראשונה בישראל שפיתחה צבע אקולוגי. לאחר פיתוח מעמיק וממושך, היא מציעה את סופרקריל אקו, הצבע הכי מוכר בישראל בגרסה ידידותית לסביבה, ללא VOC, המאפשר אוויר נקי יותר בבית.

טמבור סופרקריל אקו. יחצ טמבור,
טמבור סופרקריל אקו/יחצ טמבור

במקביל, החברה הפכה לחברת מוצרי הצבע והבנייה הראשונה בישראל שביצעה תהליך ארוך טווח של ניתוח מחזור חיים למוצרי הטיח הצמנטי שלה והודות לכך קיבלה את תקן ה-EPD הבינלאומי. מוצרים הרשומים במאגר ה-EPD הבינלאומי מקבלים ניקוד בתקן הבנייה הירוקה ומאפשרים לאנשי המקצוע לעמוד בדרישות החוק.

"טמבור גאה להוביל את מגמת הבנייה הירוקה בישראל ולהיות חברת מוצרי הצבע והבנייה הראשונה בישראל שמקבלת את תקן ה-EPD החשוב למוצריה. תהליך ניתוח מחזור חיים למוצרי הטיח שלנו הוא רק חלק אחד מתוך מגוון פעולות שאנו עושים, לצד פיתוח צבע ידידותי לסביבה, כמו סופרקריל אקו שאנו גאים בו מאוד ", מסבירה צביה קסן, סמנכ"לית השיווק של טמבור.

לצד פיתוח מוצרים אקולוגיים ומתחשבים בסביבה, בטמבור Academy, מרכז ההעשרה וההכשרה המקצועי של טמבור, לקחו את נושא המיחדוש (מיחזור ומיחדוש רהיטים) צעד אחד קדימה ומציעים סדנה מקצועית ומהנה המלמדת כיצד למחדש רהיטים צעד אחר צעד.

טמבור, סדנת מחדוש רהיטים. הדס דנון,
טמבור, סדנת מחדוש רהיטים/הדס דנון

ישנים בראש שקט שעשינו מה שיכולנו

מיום היווסדו מותג ההום סטיילינג TAKEANAP בשנת 2004 האג'נדה של המותג הינה אקולוגית המאמינה בחדשנות, איכות, טכנולוגיה מתקדמת תוך שמירה עלך איכות הסביבה.

החברה מתמחה בבדים ושמה דגש רב על איכות - החל מבחירת חומרי הגלם דרך תהליכי הייצור ועד המוצר המוגמר.

תהליכי הייצור מתחילים משלבי הסריגה, האריגה והאשפרה והתפירה נעשית בדגש על בקרת איכות וטיב המוצר והקפדה על שימוש בחוטי כותנה סרוקים.

שימוש בחומרים ובדים איכותיים. כמו כן, המותג הינו טבעוני ( ללא שימוש בנוצות , בדים סינתטיים ברמה הגבוה ביותר).

כחלק מערכי החברה המותג מאמין במחויבות חברתית וסחר הוגן ולכם המפעלים איתם עובדים העובדים מקבלים שכר מעל המינימום

סט מצעים take a nap החל מ 568 שקל. יח"צ,
סט מצעים, החל מ 568 שקל, take a nap/יח"צ

מריחים שזה טבעי

מותג הבישום 'CHLOE - מאז 1952, העיקרון המנחה של בית קלואה הוא רוח החופש והאנרגיה.

בית קלואה מצטיין בהומאניות, אומץ לב ופתיחות. זהו מותג מאחד שיצר תמיד קהילת נשים מגובשת והעניק להן קול ייחודי.

כיום, מעבר למחויבות המתמשכת לקידום נשים והכללה, בית קלואה מתמקד ביצירת שינוי חברתי וסביבתי חיובי.

מאופנה ועד לבשמים, בית קלואה פועל להפחתת ההשלכות השליליות על איכות סביבה של כל מוצריו. יצירתיות וערכים משתלבים יחד באופן הרמוני בדרכים חדשות ורבות משמעות.

לאחורנה השיקו את הבושם Eau de Parfum Naturelle , מצטרף לקולקציה המהווה את סימן ההיכר של בית קלואה ומשקף את גישתו לחיים.

הבושם המכיל 100% מרכיבים טבעיים פותח ממקורות אתיים* עם אריזה ידידותית לסביבה.

ניחוח הורד העצי המודרני של קלואה שב לפרוח במלוא עוצמתו, ובא לידי ביטוי באווירה השוררת כיום. או דה פרפיום החדש של קלואה מביע את השיבה לצורה טהורה וטבעית.

כיוון שהנוסחה המבוססת על מקורות טבעיים יכולה להכיל מגוון מוגבל בלבד של מרכיבים, ההרכב נחשב להישג של ממש.

הבושם Eau de Parfum Naturelle מבית קלואי הוא טבעוני ועשוי מחומרי ריח 100% טבעיים, אלכוהול טבעי ומים.

הבושם אינו מכיל מסננים או צבעים מלאכותיים - אלא רק חומרי גלם איכותיים שנבחרה בקפידה רבה.

מחיר 599 שח קלואה רוז אינטנס. יח"צ,
מחיר 599 שקל, קלואה רוז אינטנס/יח"צ

הולכים על איכות הסביבה

מותג נעלי האופנה והנוחות הישראלי, טבע נאות פועל מיום היווסדו, מתוך אחריות לסביבה, לטבע ולאדם.

בייצור הנעליים משתמשת החברה בחומרי גלם טבעיים כגון שעם טבעי המופק מקליפות עץ אלון ומלטקס טבעי, המופק מעץ הגומי. שימוש בחומרים מסוג זה מביאים לתהליך ייצור יעיל ונכון יותר בהיבטים רחבים של קיימות ושמירה על הסביבה.

בנוסף, נעלי טבע נאות מיוצרות בשילוב עבודת יד, וכך פוחת השימוש במכונות הצורכות אנרגיה בכמויות גבוהות ונמנעת פליטה של גזים מזהמים.

דגם שחר ויגן מחיר 399 שקלים. עידן מלכה,
דגם שחר ויגן מחיר 399 שקל, טבע נאות/עידן מלכה

שינוע מוצרים באמצעי תחבורה המגבילים פליטת CO2

מותג אופנת הילדים והתינוקות הצרפתי Okaïdi-Obaïbi הוא מותג צרפתי המציע אופנת ילדים מגיל NB עד 14, הנמכר בבלעדיות ברשת המשביר.

הערך החרוט על דגלו של המותג הוא: WE ACT FOR KIDS והוא מיושם במגוון אמצעים: עזרה לילדים נזקקים, פעולות למען זכויות הילד, עיצוב בגדים מבדים בריאים כגון כותנה אורגנית, עיצוב בגדים התורמים להתפתחות תינוקות ועוד.

בנוסף, המותג פועל למען שמירת כדור הארץ באמצעות ייצור קולקציות המציעות מגוון פריטים שעשויים מחומרים ממוחזרים כגון, מעילים ובגדי ים.

Okaïdi-Obaïbi מקדם שינוע של מוצרים באמצעי תחבורה המגבילים את פליטת CO2, כגון סירות או משאיות משלוחים, בעלות טכנולוגיה של אנרגיות מתחדשות. כמו כן, המותג מחויב לצמצם ולמחזר את נפח האריזות המשמשות להובלת מוצריו.

הטרנד המוביל בקולקציית הקיץ 2023, מעודד ילדים להתחבר מחדש לטבע, להעריך אותו ולשמור עליו באמצעות קולקציה שמתמקדת בארבעה אלמנטים עיקריים בכדור הארץ: אוויר - מסמל חיבור מחדש לחופש דמיון ואופטימיות לזמנים טובים יותר.

טרנד קיימות ואקולוגיה בא לידי ביטוי בקולקציה בצבעוניות של ירוק, בז, כתום וצהוב. מים - אלמנט מרכזי בכדור הארץ, שמירה על ניקיון הימים והאוקיינוסים וחיבור לחופש, המתבטא בקולקציה בצבעוניות של טורקיז, צהוב, תכלת, עם הדפסים קיציים ואופנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully