וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדשים ביטוח רכב? תתכוננו לשלם הרבה יותר

19.4.2023 / 12:35

כמו בשאר התחומים, גם ענף הביטוח התייקר, כשמחירי הביטוח המקיף עלו בעשרות אחוזים. האם יש לבוא בטענות לחברות המבטחות? אל תהיו בטוחים

תאונת דרכים. ShutterStock
בנוסף להתייקרות, הפרמיה עולה - עוד סיבה שעדיף פשוט לא לעשות תאונות/ShutterStock

יוקר המחיה במשק לא פסח על שוק הביטוח. בתוך כשנה נרשמה עליה ממוצעת בשיעור של 27% בעלות פרמיה לביטוח מקיף לרכב - כך עולה מסקירת פורום הביטוח, שמתפרסמת בבלעדיות בוואלה! כסף. על פי הסקירה ההשוואתית, שמתייחסת לתקופה שבין אפריל 2022 למרץ 2023, ישנם רכבים שהזינוק במחיר הביטוח שלהם חצה אף את רף 30%.

"שותים לנו את הדם עם כפית, אכלו לנו את כל הכסף, בכל מקום התייקרות: בסופר, בחנויות הבגדים, במחירי חופשות, די - אני כבר לא נושם", אומר לנו אבנר כהן, בעלים של רכב, והוא כמובן לא לבד: בחודשים האחרונים יותר ויותר פוסטים זועמים שעוסקים במחירי הביטוח עולים בזה אחר זה בפייסבוק. הציבור שנאנק תחת עול יוקר המחייה בישראל, זועם: " הבטיחו לנו שיטפלו ביוקר המחיה, אז הבטיחו - בינתיים הכול עולה. חרפה", נכתב בפוסט. ההתייקרויות - רוחביות, ולא מתייחסות רק לרכבים יקרים, אלא גם לדגמים עממיים כדוגמת יונדאי I10, קאיה פיקנטו ושברולט ספארק.

" אין ספק שמדובר על מכה כואבת בכיס, אולם לא מדובר על מהלך שנועד להעשיר את בעלי המניות של חברות הביטוח, אלא פועל יוצא של מציאות עגומה אליה נקלעות מבטחות הרכב בישראל", מציין גורם בכיר בענף ביטוח הרכב. לדבריו, "החברות מתמודדות עם שתי בעיות דרמטיות: עליה מופרעת בשיעור של 100% בהיקף גניבות הרכב וכן התייקרות משמעותית של חלקי החילוף". על פי דוח של חברת איתוראן, ברבעון הראשון של 2023 נרשם גידול של 39 אחוז בגניבות רכב לעומת הרבעון המקביל אשתקד ולא פחות, שימו לב, מ-202 אחוז מהרבעון המקביל ב-2021.

למעשה, מסביר הגורם, פרמיית ביטוח מחושבת על בסיס אקטוארי, כלומר, בהתאם לנתוני ושכיחות גניבות הרכבים ומספר תאונות הדרכים ועלויות התיקון שנגזרות מהן " אנחנו לא זוכרים תקופה בה נגנבו כל כך הרבה רכבים בישראל. זו קטסטרופה".

רכבו של אליניב ברדה. איתוראן,
הרכבים נגנבים, המבוטחים מכסים את הנזקים. רכבו של מאמן הכדורגל אליניב ברדה שנגנב ואותר על ידי איתוראן מוקדם יותר השנה/איתוראן

עו"ד אסף ורשה, מבכירי עוה"ד בישראל בתחום הביטוח מציין כי עלות של כל רכב גנוב עומדת על 85-90 אלף שקל, כך שהתשלום של חברות הביטוח בגין גנבת רכבים בקצב הנוכחי עומד על 110 מיליון שקל בחודש, שהם יותר מ-1.3 מיליארד שקל בשנה, ויש המעריכים כי מדובר בסכום המתקרב ל-1.5 מיליארד".

ואכן, שנת 2022 היוותה כאחת מהשנים הגרועות בתולדות ענף הביטוח בישראל. על פי נתוני החברות שני הגורמים מרכזים חברו יחד והביאו לתוצאה העוגמה: שחיקה ברווחי שוק ההון והשחיקה החיתומית ברכב ורכוש. בכל הנוגע לשחיקה ברווחי השקעות, מדובר על מעבר מרווח של כשני מיליארד שקלים בשנת 2021 להפסד של כ -350 מיליון שקלים השנה.בנוסף, הפסד כבד ביותר הוסב להם בתת ענף ביטוח המקיף לרכב, בו דיממו המבטחות בישראל בתשעת החודשים האחרונים סכום עתק של כמיליארד ומאתיים מיליון שקלים. ברבעון האחרון של 2022 רשמו החברות הפסד מצרפי של 343 מיליון שקל בתחום רכב רכוש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עו"ד אסף ורשה. שחר כלב,
הסכום מתקרב ל-1.5 מיליארד שקל. עו"ד ורשה/שחר כלב

"דרך נוספת להתבונן על השינוי עימו מתמודדות חברות הביטוח: בימים כתיקונם, עמד שיעור גניבות הרכב מכלל הרכבים המבוטחים על כ - 0.2%, אולם בשנתיים האחרונות, הנתון טיפס לכ-0.4%", מציין בפנינו גורם בכיר בענף הביטוח בישראל. לדבריו " חברות הביטוח זה לא עמותה ללא כוונת רווח, ואין להן שום עניין להפסיד כסף. ישנם סוגים מסוימים של כלי רכב, בהם שיעור הגניבות עומד על 1.5% מכלל הרכבים המבוטחים. אז ההתייקרות הזו מתבקשת, אפילו הכרחית".

ובינתיים, בעודנו מבכים על ההתייקרות בגובה הפרמיה, מתרבים המקרים בהם הגנבים לא חוששים, אלא מעלים לטיקטוק או לפייסבוק, צילומים של הרכבים הגנובים. "חשבון טיקטוק בו בעליו מתגאה בסט הרחב של כלי הרכב הגנובים מישראל שיש בידיו. בדקתי מספר לוחיות, כולן גנובות", נכתב בקבוצת הפייסבוק "נגנב לי". הבנאדם מג'נין מפרסם רכבים גנובים (לפחות חלק מהם). להיזהר חברים", כתב מישהו אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully