וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפנפים במחירים: איפה נמצא את סל המנגל המשתלם ביותר?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:42

שתי מגמות סותרות מלוות את המנגלים המסורתיים של יום העצמאות השנה: צריכה של בשר איכותי ויקר, לצד צריכה גוברת של תחליפי בשר. הרכבנו סל שנותן מענה גם לקרניבורים וגם לצמחוניים - ויצאנו אל רשתות השיווק כדי לראות היכן נקבל יותר ונשלם פחות

מנגל. ShutterStock
שיפודי הפרגית הן עדיין הפופולריים ביותר, אבל העניין הקולינרי והצרכני עובר אט אט לנתחים מובחרים של בקר/ShutterStock

מיד לאחר שיעלה עשן המשואות מעל הר הרצל ותחושת המועקה של יום הזיכרון תתפוצץ כזיקוק בשמי העיר, יעלה מעל הגגות, המרפסות - ולמחרת היום, גם בפארקים, עשן המנגלים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשתי מגמות עיקריות סביב המנגל של יום העצמאות, ואולי באופן סימבולי לרוח הימים האלה, מדובר בשתי מגמות סותרות:

אמנם הפרגיות, שהשנה צפוי בהן חוסר (כמו בכל העופות) בשל סמיכות המועדים בין עיד אל פיטר ויום העצמאות, שהביאה לסגירת המשחטות, הן עדיין הכוכבות הבלתי מעורערות של הגריל הישראלי, כשמיד אחריהם מגיעים הקבבים והנקניקיות, אבל עם התחזקות הטרנד הקולינרי, אנו עדים בעלייה בביקוש לבשר שפעם כונה בפשטות "אדום".

כתף (נתח מספר 5), שייטל (נתח קצבים), דנבר-קאט (שהפך לפופולרי מאוד בישראל בשנים האחרונות) וכמובן הסינטה (הדלה יחסית בשומן) ומעל כולם - האנטרקוט (שנחשב למוצלח ביותר "על האש" בשל השיוש השומני המובנה בו).

אנטרקוט השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
אנטרקוט או לא להיות - השוואת מחירים/דניאל מאלאחובסקי

כל אלה - ועוד רבים אחרים - הפכו לשגורים בפי חובבי הבשר בישראל ואם פעם נחשבו לנחלתם של יודעי דבר בלבד, הרי שעתה הם פופולריים ומבוקשים הרבה יותר, למרות מחירם הגבוה - מחיר שלעיתים עולה על 150 שקל לקילו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שייטל, השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי, דוברות הכנסת
שייטל - השוואת מחירים/דוברות הכנסת, דניאל מאלאחובסקי

מולם, בצד האחר של המתרס או אולי של המנגל, ניצבים הטבעונים והצמחוניים, שחלקם באוכלוסייה מוערך ב-10% (ואל הנתון הזה יש להוסיף גם את "המפחיתנים", שמספרם אינו יודע, שאמנם לא הפכו לצמחוניים ממש, אבל הפחיתו למינימום את צריכת הבשר שלהם).

וונדרס השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
נקניקיות בסגנון צ'וריסו מהצומח - השוואת מחירים/דניאל מאלאחובסקי

בשנים עברו היה המגזר הזה מודר מאירועי יום העצמאות ונאלץ להסתפק בשיפודי ירקות על הגריל ובסלטים הרבים שמלווים את הבשר הצלוי, אבל בשנים האחרונות מתחרים יצרני המזון על תשומת ליבו, טעמו וכספו, עם שורה של תחליפי בשר:

ויילר השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
שניצל טופו בטעם עוף - השוואת מחירים/דניאל מאלאחובסקי

מקפיאי רשתות השיווק מלאים במגוון עצום ופתרונות רחבים לקהל הטבעוניים והצמחוניים, "בשר" טחון, המבורגר, נקניקיות, שווארמה, חזה עוף, שניצלים וקציצות. לא זו בלבד, אלא שהרשת מלאה במתכונים רבים ומגוונים לפתרונות טבעוניים להכנה ביתית של מוצרים חליפיים - מטופו, סאיטן, עדשים ועוד.

טירת צבי השוואת מחירים. דניאל מאלאחובסקי,
נקניקיות עוף פשוטות: עם כל הכבוד לבשרים המובחרים, עדיין אחד המוצרים הפופולריים בחגיגות העצמאות/דניאל מאלאחובסקי

השנה הרכבנו את האחדות הישראלית סביב המנגל עם 50 מוצרים שייתן פתרונות לרוב העם, החל מנתח אנטרקוט טרי "על העצם", שייטל, פרגית, לבבות, כנפיים, נקניקיות וקבב בשר טרי, ועד למוצרים מן הצומח: טחון, המבורגר, נקניקיות, שניצל, קציצות סויה ועוד.

השוואת מחירים צבר. דניאל מאלאחובסקי,
הנה משהו שיהיה מקובל גם על הקרניבורים וגם על הצמחונים - סלט מטבוחה/דניאל מאלאחובסקי

אל אלה הוספנו שתייה קלה, בירה שחורה, חטיפים, סלטים וירקות. ועם הרשימה הזו בחנו שש רשתות שיווק ארציות ובדקנו היכן נמצא את הסל המשתלם ביותר ואילו פערים נגלה.

את הסל הזול ביותר מצאנו ברשת ויקטורי, עם סל בערך של 1,174 שקלים מול הסל היקר בסקר בערך של 1,328 שקלים ברשת מחסני השוק - הפרש של 154 שקלים שהם פער של 13%.

גרף מחירי בשר יום העצמאות 2023. דניאל מאלאחובסקי,
סל המנגל - השוואה בין שש רשתות קמעונאיות/דניאל מאלאחובסקי

יש לציין כי כאשר מדובר בבשר טרי (בניגוד למוצרים ארוזים) הבדל במחיר עשוי להצביע גם על הבדלי איכות, אך אין זה אומר שדווקא הזול יותר הוא הפחות מובחר - ולהפך.

מבוסס על דיווחי רשתות השיווק לאתר משרד הכלכלה והמעובדים באמצעות אתר פרייסז לתאריך 17/04/2023 ט.ל.ח

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully