וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה בארה"ב נבלמה - וקרנות ההשתלמות שלנו חזרו להרוויח

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 6:32

האינפלציה בארה"ב נבלמה ועוררה את התקווה שעליות הרבית מאחורינו. המסכים נצבעו שוב בירוק של רווחים - וגם קרנות ההשתלמות שלנו חזרו להרוויח. הנה כל הפרטים

השור של וול סטריט. ShutterStock
השור חזר לדהור: עליות שערים יפות בוול סטריט, הובילו את קרנות ההשתלמות שלנו לרווחים/ShutterStock

כהומאז' ליהונתן גפן, שהסתלק מעמנו השבוע, נדמה שגם בשוק ההון העולמי שאלו השבוע "יכול להיות שזה נגמר?"

הכוונה היא כמובן לאינפלציה בארה"ב שלא רק שנבלמה אלא אף ירדה, ואווירת סיום מגמת העלאת הריבית שנלוותה אליה, הובילה את השווקים שוב אל המסכים הירוקים, ובראשם את הבורסות האמריקאיות שהגיבו בעליות חדות יחסית, לצד המשך תשואות חיוביות באג"ח כתוצאה מהריבית הגבוהה.

מדד נאסד"ק האמריקני, לדוגמא, עלה בכ-6.68% במהלך מרץ האחרון, ומדד ה-S&P500 עלה ב-3.5% באותו החודש, ויחד עם תשואות האג"ח החזירו את החיוך לפניהם של מנהלי קרנות ההשתלמות הישראליות.

קרנות ההשתלמות שלנו נכון לסוף מרץ 2023. ללא, מערכת וואלה!
חזרו למסלול הירוק. קרנות ההשתלמות בחודש מרץ ומתחילת שנת 2023/מערכת וואלה!, ללא

אלופת הרבעון הראשון

עשר הקרנות הישראליות הגדולות שנבחנו על ידנו (ראו טבלה) חזרו לתשואה חיובית, שעמדה בממוצע על כ-0.24% בחודש מרץ האחרון, והעמידה את התשואה הממוצעת מתחילת השנה על כ-0.92%.
קרן ההשתלמות שכיכבה במהלך החודש המסכם את הרבעון הראשון של 2023 הייתה זו של בית ההשקעות ילין לפידות, עם תשואה של 0.86%, שמעמידה גם את תשואת הקרן מתחילת השנה במקום הראשון - 1.86%.

תשואת ילין לפידות לחודש מרץ הייתה גבוהה בכ-0.32% מהתשואה הממוצעת של כלל עשרת הקרנות שנבחנו ובכ-1.12% מקרן ההשתלמות של חברת הביטוח והפנסיה הפניקס, החותמת את הטבלה מלמטה עם תשואה שלילית של 0.26%-.

הפניקס הייתה היחידה מבין קרנות ההשתלמות שנבחנו במסלול הכללי, שהניבה תשואה שלילית לחודש מרץ האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עומר דגני. עודד קרני, מעריב
עומר דגני סמנכ"ל שיווק ומכירות בבית ההשקעות ילין לפידות/מעריב, עודד קרני

עומר דגני סמנכ"ל שיווק ומכירות בבית ההשקעות ילין לפידות: "את הסיפור של תחילת 2023 אפשר וצריך לחלק לשני חלקים:

החלק הראשון הוא האלוקציה (ההחלטה איך לפזר את הכסף צ.ג) של תיק ההשקעות. בהקשר הזה התחלנו בילין לפידות את השנה בצורה חזקה שהביאה לידי ביטוי את החשיפה שלנו לחו"ל ולמט"ח, שהיא גבוהה ביחס לתעשייה. בנוסף סייעה לנו הבחירה הפרטנית שלנו באג"חים ובמניות.

החלק השני נוגע בשערוך הנכסים הלא סחירים (השקעות בחברות שאינן נסחרות בבורסות, ובעיקר סטארטאפים ונדל"ן), שאצלנו בילין לפידות נמצא בשיעור נמוך יחסית, בעוד בחלק מהגופים המוסדיים שיעור נכסים אלו מגיע לכשליש מתיק ההשקעות, וחלקם עדיין משקף את מחירי 2021.

לפיכך סביר כי ירידת שווי נכסים אלה שבאה לידי ביטוי ב-2022 תמשיך להשתקף במהלך החודשים הקרובים בקרב חלק זה בתיק ההשקעות, העשוי להיות משקולת כבדה על תשואות תיקי ההשקעות של אותם מוסדיים המחזיקים נתח נכבד מהם, בעוד בתיקי ההשקעות שלנו מגמה זו, כאמור, תסייע לתשואה.

להערכתי, הרכב התיק שלנו מהצד האחד והחשיפה הנמוכה לנכסים לא סחירים מהצד השני עשויים להעניק לנו יתרון תחרותי מובהק גם בהמשך השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully