וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזגן ומקרר לשימוש חוזר: אלקטרה משיקה מפעל מיחזור לפסולת אלקטרונית

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 10:13

תרבות צריכת מוצרי החשמל בישראל הגיעה לממדים קיצוניים שהפכו אותם לאויב הסביבתי הגדול ביותר שאחראי ל-70% מהפסולת הרעילה. בסמוך ליום כדור הארץ ובמטרה לצמצם את הנזק שנגרם לו, הוקם מפעל המיחזור למקררים ומזגנים בהתאם לתקינה האירופאית ובהשקעה של 30 מיליון שקל

המפעל 'אלקטרה מיחזור' למקררים ומזגנים שהוקם בשדרות

מפעל 'אלקטרה מיחזור' למקררים ומזגנים שהוקם בשדרות/יח"צ

ההתחממות הגלובלית משנה באופן בלתי הפיך את הסביבה ומאיימת על הקיימות ואיכות האוויר בעולמנו. ההכרה במצב ובגורמים המזיקים לכדור הארץ אומנם הולכת ומתעצמת עם השנים אך עדיין לא נמצאו פתרונות שיפחיתו את הפגיעה באופן משמעותי.

פסולת רעילה היא מבין הגורמים העיקריים ש"תורמים" לתופעה המדאיגה, כאשר בישראל, כ-70% ממנה תופסת 'הפסולת האלקטרונית' שמקורה בסוללות ובמוצרי חשמל ונזקיה מהווים איום סביבתי משמעותי וסכנה לאנושות כולה.

הטיפול בפסולת אלקטרונית נחשב למורכב ובעייתי: כששורפים אותה היא פולטת לסביבה חומרים מסוכנים שמהווים סכנה לאנושות ומצד שני כשטומנים אותה היא גורמת לנזק סביבתי אדיר.

בישראל לבדה, מיוצרים בשנה כ-165 אלף טון של פסולת אלקטרונית, מספר שמשקף גדילה משמעותית בהיקפים שהכרנו משנים עברו - היקף שאסור להתעלם ממנו ומצריך שינוי צרכני מהותי לצד מימוש פתרונות שיסייעו לצמצום הנזקים.

צרכנים מעטים יודעים למשל שמזגנים ומקררים למשל, שאינם ממוחזרים כראוי מובילים לנזקים סביבתיים אדירים - לשם הבהרה, מקרר אחד שאינו ממוחזר שווה בנזקו הסביבתי לפליטת גזי חממה, כמו נסיעה של 100,000 ק"מ נסיעה ברכב פרטי.

מפעל 'אלקטרה מיחזור' למקררים ומזגנים שהוקם בשדרות. יח"צ,
מפעל 'אלקטרה מיחזור' יקיים את עקרונות הכלכלה המעגלית/יח"צ

כלכלה מעגלית: כל חלק ממוחזר יהפוך לחלק במוצר חדש

הדאגה העולמית מההתחממות הגלובלית הובילה עד לכדי שינוי התקינה באירופה, שמחייבת את היצרניות להמיר את מוצריהן במוצרים מתקדמים, חסכוניים, מתחשבים וידידותיים יותר לסביבה.

מדינות מובילות בעולם, ביניהן גם ישראל, חתמו על אמנה רגולטורית המתחייבת להפחית את פליטת גזי החממה ב- 30% עד שנת 2030 וב-70% עד שנת 2050, זאת באמצעות מגוון יוזמות שיקדמו את צמצום השימוש בחומרים מזיקים וכן עידוד והעלאת המודעות לתהליכי מיחזור.

עד היום, לא היה בישראל הליך מחזור מתאים ומוסדר למזגנים ומקרים והראשונים שהרימו את הכפפה ליישור קו עם הסטנדרטים החדשים בניסיון לסייע בהפחתת הנזק שגורמת הפסולת האלקטרונית, ובמסגרת האסטרטגיה הירוקה של החברה, הייתה 'אלקטרה מוצרי צריכה' שהקימה, יחד עם תאגיד המיחזור מ.א.י שפועל מטעם המשרד להגנת הסביבה, את 'אלקטרה מיחזור' - המפעל הראשון מסוגו בישראל, והמתקדם ביותר בעולם למיחזור מזגנים ומקררים.

מפעל המיחזור למקררים ומזגנים הוקם במטרה להגשים את חזון הכלכלה המעגלית, כך שכל חלק ממוחזר יהפוך לחלק במוצר חדש, שלבסוף יגיע לצרכן.

על פי ההערכות בחברה, בתוך עשור ימחזרו כ-50% מכל הפסולת האלקטרונית בישראל, ויפחיתו פליטה של כמיליון טון! גזי חממה מדי שנה ובהמשך, ירחיב המפעל את פעילותו לכלל מוצרי החשמל בישראל, בהתאם לתקינה אירופאית מחמירה, ויאפשר ליצרנים ויבואנים למלא את חובת המחזור של רכיבים אלקטרוניים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

המפעל הראשון מסוגו בישראל והמתקדם בעולם למיחזור מקררים ומזגנים

"החברות המסחריות פועלות לשינוי התפיסה הסביבתית"

מפעל המיחזור למקררים ומזגנים שהוקם בעיר שדרות, בעלות השקעה של כ-30 מיליון שקל, מיועד לטפל בכ-100 אלף מזגנים ומקררים מידי שנה, מהם ימוחזרו גזי הקירור המזיקים (CFC/HFC) ויופקו חומרי גלם איכותיים לייצור מזגנים ומוצרים חדשים.

לדברי דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י: "השותפות בין הצדדים במיזם, מציגה לראשונה בישראל פתרון סביבתי מלא וייחודי של כלכלה מעגלית, החל משלב יצור המזגן, שיווקו לבית הלקוח והחזרת המוצר הישן למיחזור סביבתי, המניב לבסוף חומרי גלם החוזרים לתחילת המעגל".

שחר פרי, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה באלקטרה מוצרי צריכה: "היוזמה להקמת מפעל מיחזור למקררים ומזגנים, מהווה דוגמא לחברה מסחרית הלוקחת אחריות מלאה על מיחזור וטיפול סביבתי בקצה שרשרת האספקה שלה. החברות המסחריות לוקחות חלק אקטיבי בשינוי התפיסה הסביבתית המשפיעה באופן מיידי ומשמעותי בצמצום הפליטות וההתחממות הגלובאלית".

משה ארדר. יח"צ,
משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר/יח"צ

"הפסולת האלקטרונית אמורה להטריד את כולנו"

משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר: "אלקטרה מיזוג אוויר חרטה על דגלה אג'נדה ירוקה, וכיוצא בזה, הציבה לעצמה יעדים רבים בתחום האקלים והאנרגיה. הקמת מפעל המיחזור מהווה ציון דרך מרכזי במהלכים לצמצום הנזקים באיכות הסביבה, אשר את השלכותיהם ניתן לראות כבר כיום".

"בעיית מחזור הפסולת האלקטרונית אמורה להטריד את כולנו. הקמת המפעל מאפשרת לנו להגיע למצב בו פליטת גזי החממה והחומרים המסוכנים יופחתו משמעותית, ומאפשרת לנו לייצר איזון בין הפסולת המזהמת לשטחים הנקיים".

מפעל 'אלקטרה מיחזור' למקררים ומזגנים שהוקם בשדרות. יח"צ,
אלקטרה מקימה את מפעל המיחזור למקררים ומזגנים בהשקעה של כ-30 מיליון שקל/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully