וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות להשתלב בתחום הדאטה: התכנית החדשה של פרקטיקום

23.4.2023 / 10:15

פרקטיקום משיקה תכנית התמחות ראשונה בתחום דאטה אנליסט בשת"פ עם ArborKnot. התכנית מעניקה לבוגרים הזדמנות להשתלב בעבודה, לצבור ידע מקצועי ולהתנסות גם בתהליכי מיון וגיוס

תומר קצב, אנה חלמייזר, מאי מנחם. אילן שנקר,
תומר קצב, אנה חלמייזר, מאי מנחם/אילן שנקר

פרקטיקום, חברת EdTech בינלאומית, המנהלת תכניות הכשרה (בוטקאמפ) באונליין להסבה למקצועות הטכנולוגיה, משיקה תכנית התמחות ייעודית לבוגרים, בשת"פ עם חברות אשר נזקקות לעובדים ועובדות טכנולוגיים לתקופה פרויקטאלית. התכנית מאפשרת לבוגרים ולבוגרות בסיום הלימודים להשתלב בעבודה לתקופה של 3-9 חודשים בתשלום, לצבור ניסיון ולהעמיק את הידע המקצועי. בסיום תקופת ההתמחות ישנה אפשרות להמשך העסקה בחברה.

תכנית ההתמחות הראשונה בתחום ניתוח נתונים יצאה לדרך החודש בשת"פ עם חברת ArborKnot היא חברת פינטק שמטרתה לשחרר אנשים מהחובות שלהם כדי שיוכלו לחיות חיים טובים יותר וזאת באמצעות חדשנות טכנולוגית ומודל עסקי ייחודי בשוק.
החברות בנו תהליך קבלה ייעודי אשר איפשר לבוגרים ולבוגרות ההכשרה להגיש מועמדות לפרויקט ספציפי בו היה צורך לשלב דאטה אנליסטים לתקופת זמן מוגבלת, ותקופה זו משמשת כהתמחות מעשית.

אילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום ישראל אמר: "תכנית ההתמחות היא WIN-WIN לכל הצדדים, החברות נהנות מגיוס עובדים מקצועיים שהוכשרו על ידינו לביצוע הפרויקטים ברמה ובכלים דומים לשלהם, כך שאנחנו מקצרים משמעותית את משך ועלות ההכשרות לחברות. בנוסף, החברות נחשפות לעובדים ועובדות פוטנציאלים מוכשרים, אך ככל הנראה לא היו עוברים את תהליך הסינון המסורתי ולהתנסות בעבודה משותפת באופן נקודתי בהתאם לעומסי עבודה משתנים".

"הבוגרות והבוגרים שלנו מקבלים אפשרות לצבור ידע מקצועי וניסיון משמעותי מחוץ למסגרת הלימודים, ואנחנו כחברה מייצרים אימפקט חברתי לשמו הוקמנו: לפתור את המחסור בעובדים במקצועות טכנולוגים באמצעות תהליך הסבה תעסוקתית (reskilling) שכולל הכשרה והכוונה עד למציאת משרה ראשונה", מוסיף אילן שנקר.

תומר קצב, ראש תחום דאטה ב ArborKnot אמר: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם פרקטיקום שמאפשר לנו להגיע לעובדות ועובדים מצויינים, בזמן קצר ולשלב אותם במהירות בפרויקטים רלוונטים. זוהי התכנית הראשונה שאנו מפעילים עם פרקטיקום ואני צופה המשך עבודה משותפת הן לקליטת מתמחים והן לקליטת עובדים ועובדות בחברה".

אילן שנקר ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום. שני אגזנוב,
אילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום/שני אגזנוב

אנה חלמייזר, בוגרת הכשרת ניתוח נתונים (דאטה אנליסט) בפרקטיקום ומשתתפת בתכנית ההתמחות החדשה. אנה היא עולה חדשה אשר עבדה למעלה מעשור בחברות ייעוץ Big 4, והובילה פרויקטים בתחום ביקורת, מיזוגים ורכישות. "ניסיון העבודה שלי כולל עיבוד וניתוח כמויות ניכרות של נתונים פיננסיים וחשבונאיים מסובכים, אך הוא היה מאוד לוקאלי: הוא דרש ידע בחוקי המס ברוסיה, עקרונות חשבונאות ותוכנות הנהלת חשבונות. בישראל, קיבלתי החלטה לעבור לתחום ורסטילי יותר של ניתוח נתונים ולרכוש מיומנות ב-Python, SQL ו-Tableau שסייעו לי בשינוי הקריירה להייטק. ההשתתפות בתכנית ההתמחות מהווה עבורי הזדמנות ליישם את הידע שרכשתי במהלך הלימודים ולפתוח הזדמנויות נוספות להתפתחות המקצועית שלי. התכנית נותנת לי הזדמנות להתנסות, ללמוד ולצבור ניסיון מעשי עם כלים וטכנולוגיות המשמשים בתעשיית ההיי-טק".

לדברי אנה תעשיית ההייטק היא מאוד דינמית ותחרותית, לכן חשוב להישאר פתוחים להזדמנויות חדשות ולהמשיך להרחיב את הידע המקצועי. לדבריה, בתהליך חיפוש העבודה והמיונים למשרה חיוני מאוד למנף את כל ניסיון העבודה הקודם. "תהליך חיפוש העבודה עוסק לא רק בבחירה בין מועמדים אלא גם בבחירת האפשרות המתאימה ביותר. באופן אידיאלי, התאמה מושלמת תשלב את הניסיון הקודם שלך עם ידע חדש, וכתוצאה מכך תיווצר סינרגיה עבורך ועבור המעסיקים שלך. בנוסף, התמיכה והפתיחות של קהילת ההיי-טק המקצועית בישראל היא גורם מרכזי נוסף המסייע במציאת עבודה. אנשים רבים מוכנים לעזור, לשתף מהידע והניסיון שלהם ולהעניק תמיכה אמיתית".

מאי מנחם, גם היא בוגרת ההכשרה ומשתתפת בתכנית ההתמחות, בעלת תואר שני מהפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון שאותו סיימה בהצטיינות יתרה ובמהלכו ביצעה תזה שכללה מחקר סטטיסטי. כמו כן, היא הייתה עוזרת הוראה וגם לימדה באופן פרטי שיטות מחקר וסטטיסטיקה במשך שלוש שנים. "החלטתי לעשות את הקורס במטרה לשנות את אופי העבודה שלי, להשתלב בחברת הייטק ולעבוד בצוות. המטרה שלי הייתה להמשיך לעסוק בניתוח נתונים ובפרט בניתוח סטטיסטי בתוך מסגרת שונה ממה שעסקתי בה עד כה. הקורס דרש השקעה רבה של זמן אבל הוא בהחלט מומלץ. בזכות הקורס ותוכנית ההתמחות אני צוברת ניסיון בשימוש בשפות SQL ו- Python ובכלים כמו Git, Pycharm, MixPanel ו- Tableau. כאשר הודיעו על תכנית ההתמחות הגשתי מועמדות, עברתי מיונים ותוך זמן קצר קיבלתי הודעה שהתקבלתי".

למרות שלא כל מי שהגיש מועמדות התקבל, מאי מדגישה את היתרונות שלו לכלל המועמדים "התהליך נתן לנו תמונת מצב לגבי מה שחברות מחפשות, איך תהליך מיון מתנהל ומה צריך ללמוד כדי להתקבל לעבודה בחברת הייטק. בעיני גם מי שלא התקבל בסוף להתמחות הרוויח מההשתתפות בתהליך".

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully