וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם הַקְשֵׁב - מעגל גברים ביום הזיכרון

24.4.2023 / 9:17

לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, מיזם חדש מזמין גברים מכל רחבי הארץ להשתתף במעגלי שיח שנערכים ברחבי הארץ: "המטרה לחלוק רגשות, לא ליצור שיח פוליטי"

מיזם הקשב. יחצ,
מיזם הקשב/יחצ

לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, מיזם חדש מזמין גברים מכל רחבי הארץ להשתתף במעגלי שיח שנערכים ברחבי הארץ. מעגלי שיח אלו יספקו מרחב בטוח ומיכל עבור גברים המעוניינים לשתף ברגשותיהם ובנסיונותיהם הקשורים ליום הזיכרון.

שמו של המיזם החדש הוא "הַקְשֵׁב". במסגרתו ייערכו מעגלי שיח לגברים בישובים: חיפה, ירושלים, ראש העין, הכפר הירוק, הרי ירושלים (שורש), כפר אוריה, קריית שמונה, קיבוץ כברי, חדרה, גן יבנה, מודיעין, הוד השרון, טבריה, ירוחם, פרדס חנה, יער ירושלים, מזכרת בתיה, רמת ישי, כליל, מצפה טל-אל, אונליין ודרמסאלה (הודו).

המטרה היא לאפשר לגברים לבטא את עצמם באופן רגשי ואישי ביחס ליום הזיכרון, ולשמוע את החוויות האישיות שלהם שנוגעות ליום הזיכרון. "מטרת מיזם הקשב היא ליצור מרחב בטוח לשיתוף עבור גברים, כך שכל אחד יוכל לבוא, לשתף ולומר את אשר על לבו בכל הקשור ליום הזיכרון", מסביר גיא גרימלנד, מנחה אחד המעגלים בראש העין. "המטרה היא לא ליצור שיח פוליטי אלא לאפשר לכל אחד שמעוניין לחלוק את רגשותיו ולקבל תמיכה והבנה מגברים שעוברים דברים דומים במסגרת שיח שנערך באופן אינטימי במרחב מעגלי".

כל מעגל שיח מורכב ממספר אינטימי ולא גדול של גברים משתתפים, כך שכל חבר במעגל יכול להרגיש נוח לפתוח את ליבו ולשתף בנסיונותיו האישיים. גיא גרימלנד אומר כי מנחי המעגלים עברו מפגשי הכנה כיצד להתכונן לתכנים שצפויים לעלות במעגלי השיח, וכי המנחים נבחרו על פי ניסיונם בהנחייה והכשרתם המקצועית. "נקפיד על דיסקרטיות וכבוד לכל משתתף, כך שכל אחד יוכל להרגיש בטוח ונוח לשתף בחוויותיו האישיות", הוא אומר. "אני מקווה שדרך צורת השיח הזאת, גברים רבים יוכלו למצוא מקום להביע את עצמם ורגשותיהם הקשורים ליום הזיכרון, ובכך לסייע למי שזקוק לכך לשקם את נפשו, או פשוט לפרוק לו מעט מהלב. אני מאמין שהמעגלים יכולים לחזק את הקשרים בין גברים מקהילות שונות, ולהעמיק את ההבנה הגברית למכלול הרגשות הקשורים לאובדן ולזיכרון", אומר גיא גרימלנד.
זאת השנה השניה שהמיזם פועל. הוא נולד בשנה שעברה על ידי שני אנשים: אסף שוורצמן ומיכאל קרן. שביקשו לאפשר לגברים לפרוק ולשתף במיוחד ביום הזיכרון, יום טעון במיוחד ברגשות ובתחושות. המיזם יצא לדרך בחיפה וכעת הוא מגיע לעשרות ישובים.

"מקום ומילים לדברים הכואבים בחיים"

אסף שוורצמן אומר: "מיזם הקשב הוקם לפני שנתיים כשאיציק סעידיאן שרף את עצמו. המקרה גרם לי לחשוב שלי יש צורך בדבר נוסף ביום הזיכרון, והוא לדבר על התחושות והרגשות שהיום הזה מביא ומעלה עימו. לגברים שהיו בצבא, השתתפו במלחמה, איבדו קרובים להם ואפילו חוו את הצבא כתקופה קשה, יום הזיכרון נחווה כיום שתמיד מעורר תחושות מאוד מורכבות וקשות, ובן רגע האבל והכאב מתחלף בשמחה של יום העצמאות".

אסף שוורצמן אומר כי למעגלי השיח לגברים ביום הזיכרון יש משמעות יחודית במדינה שבא התרבות מכוונת את הגברים לשתיקה. הוא יוצא בקריאה לכל גבר להגיע למעגל היום (ב') ומחר (ג'). "מיזם הקשב מציע מקום ומילים לדברים הכואבים ביותר בחיים, ומאפשר לגברים לדבר את עצמם. אם יום הזיכרון הוא אירוע כואב עבורכם, והייתם רוצים מקום להניח בו את הכאב, אני מזמין אתכם לאחד המעגלים שבאזור מגוריכם", אומר אסף שוורצמן.

"בתקופה שבה רבים מאיתנו מרגישים את הכאב והאובדן של יום הזיכרון, מיזם הקשב מזמין אתכם להיפגש ולשתף פעולה במקום תומך ומלא הבנה. זאת הזדמנות, למצוא תיקון וליצור שיח אמיתי בין גברים", הוא מסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • מיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully