וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הקנייה החכמה: טכנולוגיות כחול-לבן שישדרגו את חוויית הצריכה

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 16:47

בעודה מדינת ישראל חוגגת 75 שנים לקיומה, פועלים בה למעלה מ-150 סטארטאפים בתחום הריטייל-טק (קמעונאות טכנולוגית). מטרתם של הפיתוחים בתחום הזה היא משותפת: להפוך את מה שמיושן - לחדשני בכל מה שקשור לחוויית הקנייה שלנו

trax. יח"צ,
טכנולוגיות כחול לבן: הפיתוחים שאחראים על מהפכת הקנייה החכמה בישראל, Trax/יח"צ

הקמעונאות עומדת בפני אתגרים גדולים ומשנה את פניה בשל כניסתן המטלטלת של טכנולוגיות חדשות לזירה העסקית.

כיום חברות נדרשות לשרת דור צעיר ודיגיטלי יותר ולהתמודד עם המעבר לסחר מקוון וכן להטמיע כלים חדשים כגון בינה מלאכותית, רובוטיקה מתקדמת, הדפסה תלת ממד, חיישנים ו-IoT - כל זאת כדי להתאים את עצמן לעידן של היום, להשתלב בתוך מציאות טכנולוגית יותר, להתעדכן כדי לשרוד.

לכבוד יום ההולדת ה-75 למדינה, יצאנו להכיר חברות סטארטאפ תוצרת ישראל, 'כחול-לבן' מה שנקרא, שפיתחו טכנולוגיות בולטות בתחום במטרה להפוך את הצרכנות היומיומית לחדשנית יותר, לשדרג את חוויית הקנייה בסופר עבור הצרכן ולשפר את יכולות השירות והניהול של הקמעונאים - כך שכל הצדדים ירוויחו.

הכירו את הטכנולוגיות המתקדמות שאחראיות למהפכת הקנייה החכמה בישראל.

TREX. יח"צ,
Trax, מתמונת מדף לתובנה עסקית/יח"צ

מתמונת מדף לתובנה עסקית

‏Trax היא ספקית מובילה של פתרונות ראייה ממוחשבת וניתוחי מידע עבור קמעונאים.

ראייה ממוחשבת חדשנית, לצד למידת מכונה ופלטפורמה המופעלת באמצעות Internet of Things הופכת תמונות מדף יומיומיות לתובנות עסקיות בזמן אמת, המוצעות ללקוחות החברה לייעול אסטרטגיית המכירה שלהם בחנות וניהול זמינות מוצריהם. החברה פועלת במטרה להפוך את עולם הקמעונאות הפיזי לדיגיטלי.

רבות מחברות ה- CPG והקמעונאים המובילים בעולם משתמשים בפתרונות שמציעה Trax הנמנים על ניהול סחורה באופן דינמי, חקר שוק, ניתוח וניטור מדפים בקנה מידה רחב, על מנת לייצר חווית רכישה נעימה עבור הצרכן ולפתח הזדמנויות רכישה בנקודת המכירה.

החברה נוסדה בשנת 2010 ע"י יואל בר-אל ודרור פלדהיים ולה משרדים מרכזיים בישראל, בסינגפור ובסן פרנסיסקו והיא מספקת פתרונות ללקוחותיה ביותר מ -70 מדינות ברחבי העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ehouse. בועז ארד,
שקיפות ושליטה מלאה על הצד האחורי של החנות, ehouse/בועז ארד

שקיפות ושליטה מלאה על הצד האחורי של החנות

ehouse אי-האוס מפתחת את התשתית האופרטיבית האופטימלית לעסקי האיקומרס, באמצעות פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת המאפשרת לסוחרים להתמקד בצמיחת העסק שלהם, ולא רק בניהולו.

למשתמשי הפלטפורמה נגישים חללי אחסון גמישים במיקומים אורבניים ברחבי העולם, פתרונות לוגיסטיים מקיפים ומרקט פלייס לכל השירותים הדרושים לניהול עסק.

פתרונות אחסון גמישים, אריזה, שילוח, שיווק וקהילה חזקה שתצמיח את העסק והכל מנוהל בפלטפורמה טכנולוגית מתקדמת, המאפשרת לסוחרים לקבל שליטה מלאה ושקיפות על הצד האחורי של החנות שלהם.

ehouse. יח"צ,
ehouse/יח"צ

פתרונות גמישים ליעילות מירבית ופינוי זמן

אלעד גולדנברג מנכ"ל משותף ומייסד משותף ב- ehouse מסר כי "באקלים הנוכחי של אתגרים בכלכלה העולמית ואתגרים באי-קומרס זה קריטי לעסקים קטנים כגדולים, לעבוד ביעילות מירבית".

המשאב הכי יקר שיש ליזמי אי-קומרס ויזמים בכלל הוא זמן וככל שהם ישקיעו אותו בביצוע במקום באסטרטגיה ותכנון, פוטנציאל המימוש שלהם פוחת עד כדי סכנה ממשית לקיום לעסק.

ehouse אי-האוס מאפשרת ליזמים אלו מגוון פתרונות גמישים המאפשרים יעילות מירבית ומפנה להם זמן להתרכז בעיקר.

אלעד גולדנברd. אור קפלן,
אלעד גולדנברג מנכ"ל משותף ומייסד משותף ב- ehouse/אור קפלן

מקלים על בעיית התורים לקופה

הפתרון של חברת סופרסמארט מבטל את בעיית התורים ברשתות השיווק.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה כוללת עמדות אימות פיזיות ואלגוריתמי תוכנה (שמוטמעים באפליקציה) ומפחיתים את הסיכון להונאה או שגיאות ואובדנים שיקטינו את רווחי הקמעונאי, וזאת תוך שיפור חוויית הלקוח בזכות ביטול הצורך להמתנה בתור.

הלקוח סורק את המוצרים באמצעות אפליקציה שהוריד לנייד או באמצעות אקדח סריקה, נחשף למחירים לסכום המצטבר של הקנייה בכל רגע ולמבצעים שהחנות מציעה. עם סיום הקנייה הלקוחות עוברים עם העגלה במתקן סריקה של סופרסמארט שבו מתבצע תהליך אימות של תוכן העגלה והסריקה שערך הלקוח.

הטכנולוגיה מאמתת את תוכן העגלה בשלוש שניות, עורכת את החשבון ומאפשרת ללקוח לשלם באפליקציה או בעמדות תשלום ייעודיות לקבל חשבונית ישירות לנייד, ולסיים בכך את תהליך הקנייה.

סופרסמארט. יח"צ,
מקלים על בעיית התורים לקופה, סופרסמארט/יח"צ

מביאים טכנולוגיות מחו"ל ו"מגיירים" אותן

RAS - ראס מפתחת ומשווקת טכנולוגיות בתחום הריטייל-טק לקמעונאים ומי שאחראית במידה רבה על מהפכת הקנייה החכמה בישראל.

החברה מהווה אינטגרטור, כלומר, מביאים טכנולוגיות מחו"ל ו"מגיירים" אותן, מתאימים ומטמיעים בישראל.

בין היתר גם פיתחו מוצר טכנולוגי שנקרא "ריטייל Pass" (תוצרת כחול לבן) שמטרתו התממשקות לכל הטכנולוגיות החכמות של קמעונאיות ושליטה עליהן ממקום אחד.

המוצר שקיים כבר עשר שנים, מהראשונים שאחראים על הפיכתה של ישראל לחכמה טכנולוגית בתחום הקמעונאות, בין המוצרים שהם מטמיעים: צגים דיגיטליים חכמים, שקילה חכמה, עגלות חכמות, זיהוי מוצרים ועוד.

עגלה חכמה. יח"צ,
עגלה חכמה, קסטיומט/יח"צ

כמה ארוכה הדרך מפה ועד היישום בפועל?

עוד פתרון שמציע לשלם מבלי לעמוד בתור לקופה, מציעה החברה הישראלית Cust2Mate שנועדה לשרת לקוחות מרגע הכניסה לחנות ועד ליציאה, כולל תשלום בעגלה, תוך כדי שקיפות מלאה על גבי מסך מגע גדול ואבטחת תשלום ברמה גבוהה.

ניראה שההווה עושה צעדים גדולים לעבר העתיד אבל בכל מה שקשור לקמעונאות, הוא צועד לאט. את הטכנולוגיות המתקדמות בתחום, אלו שהבאנו ועוד הרבה אחרות שלא, עוד לא ממש רואים בסופר, ומה שכן רואים כעת, הם רק ניצנים של ניסיונות נחמדים וכוונות טובות.

האם נוכל בקרוב ליהנות בפועל מקנייה חכמה בכל סופר שניכנס אליו? כמה מהר יוטמעו הטכנולוגיות שמבטיחות לשדרג את חוויית הקנייה? ניראה שלא מהר מספיק בהשוואה לתחומי החיים האחרים, נידמה כי תחום הקמעונאות הוא מבין האחרונים לרצות להתקדם, לאמץ, להטמיע, ליישם ולהנגיש טכנולוגיות מתקדמות - הרבה אחרי שוק המזון, הסלולר, החשמל ואפילו תעשיית היופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully