וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפל או סטייק - מה הישראלים אוהבים לאכול יותר?

26.4.2023 / 18:55

לכבוד יום העצמאות ה-75, קבלו תמונת מצב רחבה ומרתקת על הרגלי האכילה של ישראלים בבית ובחוץ: 42% לא צורכים ירקות על בסיס יומיומי ו-76% רוצים להוריד במשקל, אך רק 43% באמת עושים דיאטה, כך ועוד ב-"סקר המזון הגדול של ישראל", שפרסמה השבוע תנובה

צעירים אוכלים חמאת בוטנים. ShutterStock
ככה אוכלים פה: תנובה חושפת את הרגלי האכילה של הישראלים/ShutterStock

ערב יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, מציגה תנובה את "סקר המזון הגדול של ישראל" שהציג תמונת מצב רחבה ומרתקת של ההתנהגות הצרכנית והרגלי האכילה של הישראלים בבית ובחוץ.

2 מכל 3 ישראלים מקפידים לאכול לפחות שתי ארוחות ביום, 42% לא משלבים ירקות בארוחות על בסיס יומיומי ו-76% רוצים להוריד במשקל, אך רק 43% באמת עשו דיאטה בשנתיים האחרונות, כך עולה מ"סקר המזון הגדול של ישראל", כך עולה מסקר שפרסמה השבוע חברת תנובה.

המחקר שהובילה תנובה בשיתוף מכון המחקר KANTAR, הוא הגדול והמקיף ביותר מסוגו שבוחן לראשונה את הרגלי האכילה והתזונה של הציבור בישראל. הסקר נערך בסוף חודש מרץ לפני חג הפסח במדגם מייצג של מעל 1,000 ישראלים בוגרים (מעל 18), המייצגים את המגזר היהודי. סקר דומה יערך בקרב המגזר הערבי לאחר חודש הרמדאן ויפורסם בקרוב.

אסי וירדנה קרדיט. תנובה,
אסיישראלוף ובתו ירדנה בפרסומת לתנובה/תנובה

52% אוכלים ארוחת שישי בקרב המשפחה הגרעינית

אוכלים לפחות שתי ארוחות ביום - מחצית מהישראלים מדלגים על ארוחת הבוקר. הישראלים אוכלים מסודר. שניים מכל שלושה ישראלים מקפידים לאכול לפחות שתי ארוחות ביום, כאשר כשליש אוכלים שתי ארוחות ועוד כשליש אפילו שלוש ארוחות ביום.

עם זאת, שיעור גבוה יחסית של 42% לא משלבים ירקות בארוחות על בסיס יומיומי. הארוחה הכי פחות פופולארית: מחצית מדלגים על ארוחת הבוקר.

מה תשתו? מים - מרבית השתייה הקרה של הישראלים (78% מהשתייה הקרה) היא מים. יתרה מזאת, 36.5% מהישראלים שותים רק מים ביום ממוצע. 41% ישלבו במהלך היום שתיה ממותקת בסוכר.

אוכלים עם המשפחה אבל מול המסכים - 90% אוכלים ארוחות משותפות עם כל בני המשפחה לפחות פעם בשבוע וכ-60% מצליחים לאכול יחד לפחות פעמיים בשבוע. את ארוחת שישי, מעל חצי אוכלים במסגרת המשפחה הגרעינית (52.6%) וכשליש עם המשפחה המורחבת (32%).

הטלוויזיה והטלפון הפכו לאורחים קבועים בארוחות של רבים, כאשר רבע מאיתנו אוכלים מול הטלוויזיה (25.7%) וכשליש משתמשים בטלפון בזמן הארוחה (32.4%).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תנובה עמק. תנובה,
אוכלים עם המשפחה אבל גם מול המסכים/תנובה

43% אוכלים בחוץ לפחות פעם בשבוע

אוהבים לבשל, אבל גם לאכול בחוץ - הישראלים בהחלט אוהבים לבשל, כאשר 89% מהנשים העידו על עצמן שהן מבשלות לפחות פעם בשבוע לעומת 64% מהגברים. כאשר מדובר בבישול מדי יום רק 15% מהנשים ו-8% מהגברים מבשלים בתדירות כל-כך גבוהה.

הישראלים לא רק מבשלים אלא גם אוכלים בחוץ והרבה. 43% מהציבור אוכלים בחוץ לפחות פעם בשבוע. 23% מהישראלים מזמינים טייק אווי ממסעדות לפחות פעם בשבוע.

רוצים להוריד במשקל: 35% רוצים להוריד עד 5 ק"ג, רבע מהישראלים רוצים להוריד יותר מ-10 ק"ג
76% מאיתנו רוצים לרדת במשקל, כאשר 35% היו רוצים להוריד 1-5 קילו; כ-19% רוצים להוריד 6-10 ק"ג וכחמישית רוצים להוריד מעל 10 ק"ג.

בפועל, רק 43% העידו שעשו דיאטה בשנתיים האחרונות, כאשר 32% תנסו לפחות באחת מהדיאטות הטרנדיות (ללא פחמימות, צום לסירוגין כגון 16/8, ללא גלוטן או פליאו/קטוגני)

פלאפל חומוס. ShutterStock
פלאפל הוא המאכל הכי ישראלי, אבל סטייק הוא המאכל הנחשק ביותר/ShutterStock

המטבח המרוקאי הוא האהוב ביותר

פלאפל הוא המאכל הכי ישראלי, אבל סטייק הוא המאכל הנחשק ביותר - הפלאפל הוא המאכל שנתפס הכי ישראלי (40.6%), אחריו, בפער גדול חומוס ובמבה (13.5%, 10% בהתאמה).

לעומת זאת, המאכל הנחשק ביותר על-ידי הגברים הישראלים, בהינתן שאין הגבלה של קלוריות או בריאות, הוא דווקא הסטייק (כ-24%) ואחריו שווארמה (20% מהגברים).

אצל הנשים הכמיהה לסטייק ושווארמה נמוכה יותר, אם כי בולטת (12% מהנשים כל אחד) ומתווספת אליהם גם כמיהה לפיצה (10% מהנשים) ןמאפים מתוקים (10%)

המטבחים האהובים ביותר על הישראלים הם המטבח הישראלי (כ-29%) והאיטלקי (כ-28%). ובהתייחס למאכלי עדות, המאכלים המזרחיים מובילים עם המטבח המרוקאי האהוב ביותר (50.4%) ואחריו המטבח העיראקי (32%).

מיכל בצר. רמי זרנגר,
מיכל בצר, ראש אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה/רמי זרנגר

מיכל בצר, ראש אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה אמרה "תנובה היא חברת המזון הגדולה בישראל הקיימת קרוב ל-100 שנה, וכזו היא מהווה חלק משמעותי מהתזונה היומיומית ומביטחון המזון של הציבור בישראל. מדי יום משווקים כ-4 מיליון מוצרי תנובה, בעשרות אלפי נקודות מכירה. מגוון המותגים בקבוצת תנובה מאפשר לנו להגיע למקרר של כל תושב במדינת ישראל, ולהכיר מקרוב את טעמו של הצרכן הישראלי".

"מטרת הסקר הייתה לזהות התנהגויות מרכזיות בצריכת מזון של הצרכן הישראלי, אשר יאפשרו לאנשי מקצוע ולציבור הרחב להבין איך אנחנו אוכלים. כחברת המזון הלאומית, שעוקבת אחר מגמות בתחום המזון והקולינריה, ומלווה את הצרכנים בישראל מאז קום המדינה, בחרנו לפרסם את הסקר ערב יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, ולהציג תמונת מצב רחבה ומרתקת של ההתנהגות הצרכנית והרגלי האכילה של הישראלים בבית ומחוצה לו", אמרה בצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully