וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבר שנפל, שהשפיע עלי כאדם וכמנהל

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 20:57

לכבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, פנינו לארבעה בכירים בענף ההייטק וביקשנו מהם לספר על חבר או קרוב משפחה שנפל, ועל הדרך שבה משפיע זיכרו על חייהם כבני אדם וכמנהלים

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תשפ"ב - 56 חללים נוספו בשנה החולפת למניין הנופלים 
28.4.22. לשכת העיתונות הממשלתית
החלקות הצבאיות בבתי העלמין מספרות לא מעט סיפורים אישיים. חלקם מעצב את דרכנו עד היום/לשכת העיתונות הממשלתית

עבור ישראלים רבים יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל אינו רק יום לאומי אלא גם יום שמעורר לא מעט רגשות וזיכרונות אישיים. רבים בקרבנו נמנים על מי שהמציאות הישראלית זימנה להם מפגש קרוב עם השכול, עךל אף שאינם מוגדרים "משפחות שכולות". זה יכול להיות חבר, דוד, מכר, עמית לעבודה או לעסקים ועוד, אבל זה תמיד יהיה מישהו ששמו יעורר זיכרון וגעגוע.

כשמדובר במנכ"לים ואנשי עסקים, אין כאן רק אלמנט של זיכרון, אלא גם של התוויית דרך, של חזון שמבקש להיות ראוי לזכרם.

לפיכך, ערב יום הזיכרון, ביקשנו ממנכ''לים ובכירים בהייטק הישראלי לספר לנו על על חבריהם שנפלו.

זיו אלול. טל שחר,
זיו אלול, מנכ"ל Pery/טל שחר

זיו אלול, מנכ"ל Pery על חברו, רס"ן מור יהודה אלרז ז"ל

"את מור יהודה אלרז ז"ל, שלימים יהפוך לרב סרן מור, הכרתי בכיתה ז' ובמהרה הפכנו לחברי נפש", מספר זיו אלול, מנכ"ל חברת הסטארטאפ Pery.

את האובדן של מור קשה לתאר במילים. המציאות החדשה, בלעדיו, בלי חבר הילדות שהיה חלק בלתי נפרד מחיי, היא מציאות שלא ניתן להתרגל אליה. את השיחה עם מור באותו הבוקר, לעולם לא אשכח. זו הייתה אמנם שיחה שגרתית, אך משהו בקולו היה שונה- היתה זו השיחה האחרונה שלנו. בדיעבד, התברר, שבאותו יום דיבר מור כמעט עם כל החברים. כמה ימים לאחר אותה שיחה, מור עדכן שהוא מוקפץ לאירוע, אותו אירוע אשר ממנו לא שב".

ביום ז' באדר תשס"ב (18.02.2002) נהרג מור בסמוך לציר כיסופים יחד עם הקשר שלו, אמיר מנצורי ז"ל. השניים הוקפצו לגזרה לאחר שמחבלים ירו לעבר הרכב בו נהגה אהובה אמרגי ז"ל. מור החל לירות לעבר המחבל יחד עם חייליו, המחבל נפגע ונפל לקרקע, ואז התפוצץ המטען שהיה על גופו. מור נפצע אנושות. כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ולאחר מכן העבירו אותו לסורוקה, שם נקבע מותו. בן 25 היה בנופלו.

זיו אלול: "השקעתי שעות רבות, יחד עם סגן עופר יהודאי, בפרויקט הנצחה למור. את עופר הכרתי אמנם לפני שמור נהרג כי שירתנו יחד באותה חטיבה, אך החברות ביננו נרקמה דרך השכול המשותף.
לימים, עופר ואני המשכנו לשמר את הקשר ושיתפנו זה את זה ברעיונות. יחד התחלנו בתהליך הפיתוח של הסטארטאפ אינראקטיב (innerActive). התמודדנו עם אתגרים לא פשוטים ומשברים רבים, אך העובדה שהיינו נחושים לא לוותר ולהצליח, הובילה לכך שהחברה שהקמנו הצליחה מעבר לכל הציפיות ונרכשה על ידי חברת Fyber הגרמנית.

כשנה לאחר מכן, מוניתי למנכ"ל החברה הרוכשת ועופר מונה לנשיא. אני חי כל יום בתחושת חובה כלפי מור, כי בלעדיו, לא הייתי מכיר את עופר, לא היינו חושבים על הרעיון להקמת החברה, ולא היינו איפה שאנחנו היום".

"ממור למדתי לדבר אל כל אדם בשפה שלו", משתף זיו. "להיות תמים וישר, להיות עם נתינה בלי סוף, אלו ערכים שכל אדם, חבר, בן, קצין, מנהל צריך שיהיה לו ולך מור היה מכל אלה ויותר. אין אדם אחד שלא זוכר אותו ומאוד לטובה, טוב שם משמן טוב, עליך נכתב המשפט. ממשיך ללמוד ממנו דרך כל מי שאני פוגש בדרך שהכיר את מור. הבחירה על להציל חיים לפני החיים שלו עצמו, לא מלמדים באף בית ספר לניהול ויזמות. שמו הולך לפניו, מתגעגע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלי בארנבוים. יח"צ,
אלי בארנבוים, מנהל מכירות מזרח תיכון ואפריקה בחברת העסקה הגלובלית Deel/יח"צ

אלי בארנבוים, מנהל המכירות של Deel על חברו, סרן אסף רמון ז"ל

אלי בארנבוים, מנהל מכירות מזרח תיכון ואפריקה בחברת העסקה הגלובלית Deel מספר על אובדן חברו מקורס הטיס:

"בחרתי לספר על אסף רמון ז"ל, טייס קרב שנהרג בתאונת אימונים ב-15 בספטמבר 2009. התגייסנו יחד לקורס טיס בשנת 2006, ממש בשלהי מלחמת לבנון השניה. שמו של אסף "הלך לפניו" משום שהחניכים הכירו כמובן את הסיפור הטרגי על אביו, אל"מ אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שנספה במעבורת החלל 'קולומביה'.

יחד עם זאת, אסף תמיד דאג לבלוט שלא בזכות הקשר המשפחתי שלו. הסיפור שלו ליווה אותו לכל מקום, והוא קיבל החלטה מודעת שהוא הולך להיות הכי טוב לא בגלל הרקע שלו אלא בגלל יכולות הביצוע שלו, המנהיגות השקטה, והחתירה הבלתי מתפשרת למצוינות. אלו רק מעט מתכונות האופי המוצלחות והכריזמטיות ביותר שנתקלתי בהן.

לא בכדי אסף סיים את הקורס כמצטיין המחזור. שאלתי אותו פעם במהלך הקורס איך הוא מתמודד עם הדעות הקדומות שחלק מהאנשים באים איתן והוא אמר שכמובן הוא מי שהוא אבל שצריך לדעת לכבות את רעשי הרקע ולהתרכז בלהיות הכי טוב שאני יכול להיות".

אסף נהרג בעת שהתרסק עם מטוס F-16 בדרום הר חברון, במהלך טיסת אימון.

"אסף היה ללא ספק אחד האנשים שלמדתי מהם צניעות וענווה מהי", מספר אלי, "התכונה העיקרית שלקחתי מאסף היא ש-Actions speak louder than words. בכל ארגון תמיד תהיה פוליטיקה ברמה כזאת או אחרת, והרבה עובדים ובמיוחד מנהלים ומנהלות מנסים לייצר השפעה על קבלת ההחלטות. מה שכל כך אהבתי באסף זה שהוא פשוט ידע לנטרל את המוניטין או התפיסה שהיתה לאנשים על מי הוא בגלל הסיפור שלו ופשוט לתת לביצועים לדבר.

ככה גם בתוך ארגון, לפעמים צריך לדעת לנטרל את הרעשים החיצוניים ולהתרכז בצורה המקסימלית להיות הכי טוב שאתה יכול בתפקיד שלך. ברגע שאתה מצליח לעשות את זה, יש יותר מיקוד בלהביא תוצאות - והן באות".

יפתי קרזנר. באדיבות קיסתרה,
יפתי קרזנר, יזם ומייסד Kissterra/באדיבות קיסתרה

יפתי קרזנר, יזם (מייסד Kissterra) על חברו, סרן תם פרקש ז"ל

יפתי קרזנר כותב על נפילת חברו תם פרקש: תם פרקש התגייס ב-2002 לקורס טיס. לאחר שסיים את הקורס בהצלחה שובץ כטייס מסוקי קרב. תם פרקש נפל בהתרסקות מסוקו בקרב בגבול הצפון במלחמת לבנון השנייה בכ"ח בתמוז תשס"ו (24.7.2006). בן עשרים ושלוש בנפלו. הוא הועלה לדרגת סרן והובא למנוחת עולמים בבית העלמין קיסריה-שדות ים. הותיר הורים ושתי אחיות.

''נפילתו של תם, חבר שלי, תפסה אותי בהיערכות לקראת אלבום בכורה, שמתוכו כבר יצא השיר 'בוא לים'. '' מספר יפתח (יפתי) קרזנר, שכתב את השיר מיליון כוכבים לזכרו של תם.

"במלחמת לבנון השנייה בני הגיל שלי היו מעורבים לראשונה בלחימה בעוד שאני עדיין לא גויסתי מסיבות רפואיות. בדיוק הייתי בדרך הביתה מעבודה באולפן כשתפסה אותי הידיעה על תם, שהיה חבר ושכן שלנו בקיסריה. כשבאתי לנחם את משפחתו, השיר כבר היה כתוב.

זו הייתה ההתמודדות שלי עם ההלם והכאב, משהו שלא הרגשתי בכל החיים שלי עד אז. כתבתי ספונטנית בלי לדעת מה ייעשה עם השיר ומי יבצע אותו, אבל מול עיניי הייתה עמית, אחותו של תם. המוות של תם תפס אותי בהלם מוחלט, כי באותו זמן חשבתי שמלחמות זה משהו שלומדים עליו בשיעור היסטוריה. מותו חידד לי שאסור לקחת את קיומם של האהובים שלנו כמובן מאליו".

יעקב דימינסקי. קרינה יערי גליקין,
יעקב דימינסקי ,מנהל טכנולוגי ראשי במרכז החדשנות Road2 Haifa/קרינה יערי גליקין

יעקב דימינסקי ,מנהל טכנולוגי ראשי במרכז החדשנות Road2 Haifa על דודו, סמל יעקב דימינסקי ז"ל, שעל שמו הוא נקרא

את יעקב דימינסקי, מנהל טכנולוגי ראשי במרכז החדשנות Road2 Haifa, מלווה השכול כבר מרגע לידתו. שמו ניתן לו על שם דודו, יעקב דימנסקי שנהרג במסגרת מלחמת יום הכיפורים, ביום כ"ה בתשרי תשל"ד (21.10.1973), בשעה שעמד עם קבוצת חיילים בעמדת תצפית בתל-קרין שברמת הגולן, נפגע בהפגזה ארטילרית ומת בתוך דקות.

יעקב מספר: "גדלתי בירושלים כבן בכור במשפחה של 4 אחים. אני קרוי על שם דודי שנפל במלחמת יום כיפור. יום לפני הפסקת האש, זמן קצר לאחר שהתחתן כשהיו לו כל כך הרבה חלומות שלא זכה להגשים.

מגיל צעיר הרגשתי שהזכות להיקרא על שמו שמה על כתפיי אחריות להגשים את החלומות שלי לא רק עבור עצמי, אלא גם עבור מי שלא יזכה לכך. כחייל קרבי בנח"ל לקחתי חלק במבצעים, מעצרים, קווים ארוכים ובמלחמת לבנון. בכל אותה תקופה חברים קרובים ורחוקים איבדו את חייהם. הם ועוד רבים שלא מימשו את ייעודם. חוויות אלו חיזקו את ההבנה שלי כי הגשמת חלומות היא זכות שלא כולם זוכים לה."

כיום, במסגרת תפקידו יעקב מקדם יזמים ומיזמים בתחילת דרכם ומלווה אותם ברמה העסקית והטכנולוגית על מנת להגשים איתם את החלום היזמי שלהם. "כשאני עובד עם אנשים וצועד איתם את ראשית דרכם אני כל העת זוכר שיש להם חוויות עבר, רצונות, מוטיבציות, אמונות וערכים אשר מניעים אותם והם מקור עוצמתם." מספר יעקב.

"כאשר אני מגייס עובדים אני מבין שעל מנת לרתום אותם ולאפשר להם צמיחה מיטבית, מחובתי להיות קשוב למוטיבציות ולרצונות שלהם, וכן, מתפקידי לייצר להם את המרחב ולתת להם את האחריות להגשים את החלומות שלהם. כל זה צריך להתבצע מתוך רעות, אכפתיות ועבודת צוות. ערכים שלמדתי היטב את חשיבותם בשירותי הצבאי. לצערי לא כל האנשים מגשימים את החלומות שלהם. אני רואה כחלק מתפקידי בחיים לעזור לאלו שמנסים. בשבילי, בשבילם ובשביל מי שלא יוכלו לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully