וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפארת מדינת ישראל: מנכ"לים בוחרים את משיאי המשואות שלהם

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 16:16

את 12 המשואות בהר הרצל כבר הדליקו, אבל לו הייתה הבחירה ניתנת למנכ"לים, את מי הם היו בוחרים להשיא משואה?

דגל ישראל. ShutterStock
דגל ישראל/ShutterStock

יום העצמאות כבר מאחורינו, כולל טקס הפתיחה שלו, זה שבו הושאו 12 המשואות על ידי מי שנבחרו לכך - מילדה שעברה חרם בבית הספר ועד לגיבור שעצר את הסורים במלחמת יום הכיפורים. אבל אם הבחירה הייתה בידיכם, את מי הייתם בוחרים לתפקיד החשוב.

רגע לפני יום העצמאות, שאלנו שישה מנכ"לים מיהן הדמויות המרכזיות בציבור הישראלי הראויות לדעתם להשיא משואה? ולא פחות חשוב: מה בהם מייצג את ישראל היפה, הטובה, האיכותית, זו שהיינו רוצים לשבח ולזכור לדורות?

הנה הבחירה של שבעה מנכ"לים, לא כולן מתחום העסקים - ובואפן מפתיע, שתיים מהן מגיעות מתחות ההתעמלות:

ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי. Matthias Hangst, GettyImages
ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, מזכיר לנו מהי מהותה של המדינה/GettyImages, Matthias Hangst

דבקות במטרה, שאפתנות והגשמה

עופר איתני, יו"ר שטיחי כרמל בוחר במתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט

"הבחירה בארטיום וההצלחה הפנומנלית חרף הקשיים והאתגרים שעמדו בדרכו. הוא מצליח להמחיש לכל אחד ואחת מאיתנו מהי ארץ ישראל היפה. בחור צעיר ומוכשר שעלה ארצה מעליה המופלאה, יוצא ברית המועצות, ללא ידע מוקדם בעברית, עם הקשיים המלווים כל עולה חדש, ואיחד את כולנו לרגע אחד ומיוחד.

רגע הזכייה המרגש של ארטיום כאלוף אולימפי מלמד אותנו שנחישות, התמדה וכוח רצון יכולים להוביל אותנו להישגים יוצאי דופן, למרות הקשיים הפיזיים והמנטליים יותר מזה, ריגש אותי הרגע שאחרי הזכייה. הרגע בו ארטיום מודה בדמעות לאביו הנרגש. אביו, שלא החסיר יום עבודה כדי לאפשר לבנו לצמוח לגבהים. הרגע ההוא ששניהם התרפקו זה על כתפו של זה, ריגש אותי ומילא אותי געגועים לאבא שלי. זה היה רגע אמיתי ושחדר ללבבות של כולנו.

האימונים, ההתמדה והזכיות בתחרויות, מהקטנות ועד זו האולימפית, לצד זו האחרונה במדליית הכסף חרף הפציעה איתה התמודד, מהוות השראה עצומה, ממחישות מהי דבקות במטרה ומחזקות את תחושת השאפתנות וההגשמה אצל בני נוער ומבוגרים כאחד. ארטיום הוא הישראלי היפה, שמזכיר לנו מהי מהותה של מדינת ישראל - כור היתוך של יהודים מכל העולם ששבו הביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זוכת פרס נובל לכימיה עדה יונת. רויטרס
עדה יונת, זוכת פרס נובל לכימיה, דוגמה ומופת לאישה שבחרה ללכת אחרי צו ליבה/רויטרס

ירון גולן, מנכ"ל קבוצת אניטה וגלידה גולדה בוחר בפרופ' עדה יונת

"הבחירה בפרופ' יונת פוגשת אותי במקום האישי ביותר, כאבא לשלוש בנות, שחיות בעידן שבו האינסטגרם והטיקטוק שולטים במרחב. דווקא בעידן זה חשוב במיוחד להבליט נשים חזקות, עוצמתיות, מעוררות השראה, ששינו את פני האנושות כולה.

"עדה יונת היא אחת כזאת, אישה שבחרה לעסוק בתחום שעל פניו נחשב אפור וגברי, והוכיחה לכולנו שבעזרת נחישות והתמדה, השמיים הם הגבול. יונת עבדה לילות כימים עד אשר הגיעה לפריצת דרך משמעותית שבסופה הביאה אותה עד לקבלת פרס נובל.

זוהי דוגמה ומופת לאישה שבחרה ללכת אחרי צו ליבה, עשתה את אשר עניין אותה, לא נתנה למגבלות ולאילוצים לנהל אותה ולבסוף, באמצעות העשייה החשובה שלה, תרמה תרומה יוצאת דופן לחברה הישראלית".

לינוי אשרם. גבע טלמור,
לינוי אשרם מייצגת הישגיות, שאיפה למצוינות ודרך לא מתפשרת/גבע טלמור

הישגיות, שאיפה למצוינות ודרך לא מתפשרת

ליאב פלד, מנכ"ל מרס ריגלי ישראל בחר בלינוי אשרם.

"לפני שנתיים קרה כאן נס. אישה צעירה אחת, ביום אחד, הצליחה לאחד מדינה שלמה. לכמה רגעים, לא היו בישראל ימין ושמאל, דתיים וחילונים, בעד או נגד. באותו יום, התאחדנו כולנו למענה ובזכותה ועבור הערכים אותם היא מייצגת - ארץ ישראל היפה.

כמי שמגיע מתחום הספורט, אני מתחבר לערכים של הישגיות, שאיפה למצוינות שלא מתפשרת על דרך ארץ והודיה. לינוי, אותה אישה צעירה, היא דוגמא ומופת לעבודה קשה, ליכולת לבלוט מעל כולם, להתגאות בדגל המדינה, לאחד ולעורר גאווה בכל עבר. היא ההוכחה שלפעמים, צריך לשים חילוקי דעות בצד ולזכור את היעד הנכסף אליו אנו שואפים - לעורר גאווה אצל קודמנו ולהוות דוגמא לדורות הבאים אחרינו תוך שמירה על ביטחוננו. דווקא מהמקום הגבוה ביותר, לינוי לא שכחה לחזק ולהעצים את הדור הבא של הספורטאים כולם, של החולמים והשואפים. כאב לשני ילדים, אני לא יכול להפריז בחשיבות המסר שהיא מעבירה, שאם כל ילדה ונער יאמינו בעצם, יעבדו קשה ויישארו מחוברים לשורשים, הם יוכלו להגיע לכל מקום ולהגשים כל חלום.

ישי לפידות. אביב חופי
ישי לפידות, את הערכים שראויים לשבח לא מזכירים בויקיפדיה/אביב חופי

העתיד של הקפיטליזם ככח חיובי בעולם

יובל סמט -מנכ"ל רייזאפ בחר בסר רונאלד כהן.

"סר רונאלד כהן הוא הבחירה הכי טבעית שיש למעמד הזה. אחרי שהיגר בתור ילד יהודי ממצרים לאנגליה והקים במו ידיו את תעשיית ההון סיכון בממלכה המאוחדת, היום הוא חי בישראל ומוביל מכאן את תנועת ה"סושיאל-אימפקט" העולמית, שמעודדת עשרות אלפי יזמים ומשקיעים למדוד את העסקים שלהם לפי פרמטרים כלכליים ושל השפעה לטובה על העולם.

הוא מייצג את העתיד של הקפיטליזם ככח חיובי בעולם, ויבוא יום שנוכל לספר בגאווה שהמהפכה התחילה אצלנו.

סר רונלד כהן 7. ראובן קסטרו
סר רונאלד כהן, מייצג את העתיד של הקפיטליזם ככח חיובי בעולם/ראובן קסטרו

הערכים שראויים לשבח לא מוזכרים בויקיפדיה

חיים ארנטל, יו"ר ומייסד עמותת זיכרון מנחם: "אם מחפשים בערך ויקיפדיה את ישי לפידות, מוצאים כי מדובר בזמר, מלחין, שדרן, מנחה, פובליציסט ואיש תקשורת חרדי־מודרני. מה שלא תמצאו תחת אותו הערך הוא העשייה שלא רואים, זו שלא מתפרסמת בעיתונים או בתכניות, למרות שראוי שיהיו בתקשורת, שיפתחו מהדורות. העשייה היפה של אנשים טובים.

מאז שהכרנו, לפני למעלה מעשרים שנים, ישי הוא אורח קבוע בפעילויות של עמותת זיכרון מנחם אותה הקמתי עם רעייתי למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. למעשה, אני צריך לתקן עצמי. הוא אינו אורח קבוע כי אם מתנדב קבוע. אין כמעט מחנה נופש, בארץ או בחו"ל בקיץ או בחורף שישי לא הצטרף אליו. אין כמעט ילד שלא חיבק או חיוך של ילדה שהוא לא נלחם עד להפצעתו. אין אוטובוס שהוא לא הלהיב את כולם בשירתו, אין סיום יום במלון בלי שיישא על כתפיו את אחד הילדים ואין, אין כמו ישי לפידות.

בלי יח"צ, בלי בקשת תמורה הוא מגיע ושר בכל הסגנונות כדי שכל הילדים ייהנו. אספר לכם שאת הילדים הוא מלווה גם בהמשך דרכם, גם הרבה אחרי שעזבו את החיבוק של זיכרון מנחם. הוא ביקר בברי ובנות מצווה ושימח חתנים וכלות של צעירים שפעם נישק בקרחת.

ואם כל זה לא מספיק על מנת להשיא משואה ביום חגנו זה, אז השירים של אותו זמר חרדי הם כמו גשר בלתי נראה בין כל סוגי האוכלוסייה המגוונת בחברה הישראלית. שירי מסורת שמתקבלים באהבה על ידי כולם. זמר בחסד שמשתמש בכלים שהשם נתן לו לקרב ולאחד. אדם שראוי לכל מילה טובה, ולתפארת מדינת ישראל.

יובל וגנר וקארין אלהרר. רונן טופלברג,
יובל וגנר וקארין אלהרר/רונן טופלברג

טייס שנפצע למען אנשים עם מוגבלויות

ניצן שקל, מנכ"ל Goodlife: "בחרתי ביובל וגנר, פעיל חברתי למען אנשים עם מוגבלויות, מייסד ויו"ר עמותת נגישות ישראל וקצין לשעבר בחיל האוויר הישראלי, על השינוי הגדול אשר עשה בתחום הנגישות והשינוי בהתייחסות האזרחים לאיסור החניה בחניות הנכים, ועל פועלו ומאמציו לקידום העברת החוק של הקצאת מקומות חניה לנכים בכל בית עסק.

וגנר פועל מתוך מקום שהוא מאמין בו וחווה באופן אישי. בעברו שימש כטייס בחיל האוויר ונפצע בתאונת אימונים שהותירה אותו משותק, לכן מצליח לסחוף אחריו גם מנכ"לים של חברות גדולות ומקבלי החלטות.

כמי שעוסק באופן יומיומי במוצרים לבני הגיל השלישי ולבעלי מוגבלויות, שמאפשרים הנגשה, ניידות ועצמאות, אני מעריך כל אדם שפועל למענם ומצליח להביא לשינוי.

היזמית הישראלית שכבשה את העולם

קירה רדינסקי. ראובן קסטרו
קירה רדינסקי/ראובן קסטרו

סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל: "בחרתי בקירה רדינסקי. קירה היא אחת המדעניות והיזמות המצליחות ביותר בעולם, דוקטור למדעי המחשב המתמחה בכריית מידע ובינה מלאכותית. קשה מאוד שלא להתפעל מההישגים האדירים של המדענית המוכשרת הזו, אשר הוכיחה לעצמה ולכולנו שעם כישורים, עבודה קשה ורצון, אפשר להשיג כל מטרה, גם כשאת עולה למדינה חדשה כילדה ומתמודדת עם קשיי שפה ותרבות.

"רדינסקי מובילה חדשנות בתחום החיזוי הרפואי, ופועלת רבות על מנת לשנות את פני הביורוקטיה הרפואית שנוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו, לטובת עתיד טוב יותר, תוך קידום מערכות דיגיטליות מתאימות שנועדו להפוך את החיים של המטופלים לקלים ונוחים יותר. הדרך של קירה מעוררת השראה ומראה לכולנו כמה אפשר להזיז הרים, לפרוץ גבולות, להעז וגם להצליח, חרף כל האתגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully