וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס המשואות של המשקיעים: לתפארת העסקים בישראל

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 19:05

עם כל הכבוד לטקס בטקס המרכזי בהר הרצל, גם אנחנו בחרנו ארבעה משיאי משואות: ארבעה משקיעים, שמהם ביקשנו להדליק את הלפיד לכבוד חברה ישראלית שראוי להשקיע בה, אחרי שנה שבה לא התברכנו ביותר מדי משקיעים והשקעות

לפיד. ShutterStock
תעלה המשואה! ארבעה משקיעים בוחרים ארבע חברות שראוי להשיא לכבודן משואה/ShutterStock

הרבעון הראשון של 2023 החזיר את גיוסי ההון בתעשיית ההייטק הישראלית כ-4 שנים לאחור, אך החברות הישראליות ממשיכות לדהור קדימה וממשיכות להוות יחד כקטר מוביל במשק הישראלי.

על פי דו"ח חברת המחקר IVC ולאומיטק ההשקעות בחברות אלו עמד על כ-1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2023, נמוך מכל הרבעונים הראשוניים בשלוש השנים האחרונות, אך גבוה מזה של הרבעון הראשון 2019, אז גייס ההייטק הישראלי כ-1.5 מיליארד דולר.

כשליש מסכום הגיוס, יש לציין, גוייס על ידי 3 חברות בלבד: ווייז, ויה, ואי-טורו, המורידים עוד יותר את סכום הגיוס של יתר החברות - ומורידים את כמות סבבי הגיוס לכ-103, מספר שדוחף את גיוסי ההייטק אף יותר אחורה אל הרבעון הראשון של 2018 מבחינת כספי הגיוס (בניכוי שלושת החברות) ולרבעון הראשון של 2017, שעמד על כ-104 סבבי גיוס.

אלא שעם כל הדאגה נוכח האיטיות שבה מתנהל לאחרונה הקטר של הכלכלה הישראלית, החלטנו ב'וואלה! כסף' להביט בחצי המלא של הכוס ובדקנו עם ארבעה משקיעים מקומיים אילו חברות הזנק מסמלות עבורם את הייחודיות ה'ישראלית' שהובילה להשקעתם בה, ומדוע בחרו דווקא בה כמשואה לכיוון השקעתם;

יהל זילכה 10-D. עומר הכהן,
יהל זילקה, שותף מנהל בקרן 10-D/עומר הכהן

משואת שיפור עולמות הנדל"ן והתשתיות

מדליק המשואה מטעם המשקיעים: יהל זילקה, שותף מנהל בקרן 10-D

שם החברה, שנבחרה על ידו כראויה למשואה: Exodigo

פעילות החברה: מפתחת טכנולוגיה למיפוי תת קרקעי בפרויקטים של בניה ותשתיות.

מתי נוסדה: 2021

כמה כסף גייסה מאז הוקמה: 41 מיליון דולר

גיוס כספים אחרון: ינואר 2023

מדוע היא ראויה למשואה? "מייסדי אקסודיגו וצוות החברה הם אחת הדוגמאות המדהימות להקמת חברה שיצאה מישראל בכ-30 שנות הייטק מקומי, כדוגמת צ'ק פוינט בשנות ה90.

אקסודיגו יצרו יש מאין טכנולוגיה חדשה, עמוקה ופורצת דרך ופתחו שוק חדש שלא היה קיים עד לטכנולוגיה שלהם, המאפשרת לראות ולמפות במדויק את התת הקרקע והשטח, ומשנה לחלוטין את תחום התשתיות, התכנון והבנייה.

צוות היזמים מייצג את הפסיפס החברתי-גיאוגרפי במדינת ישראל, לצד המצויינות הישראלית. כולם בוגרי תוכנית העתודה האקדמאית ובעלי ניסיון בחזית הטכנולוגיה העולמית ביחידות כ81 ו8200. חבורת מצוינים שזכו בפרסי בטחון ישראל, האות הטכנולוגי של הרמטכ"ל ואחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליאור ליטבק, שותף ומנהל "גלילות". בן יצחקי,
ליאור ליטבק, שותף מנהל בקרן Glilot Capital/בן יצחקי

משואת ההנגשה

מדליק המשואה מטעם המשקיעים: ליאור ליטבק, שותף מנהל בקרן Glilot Capital

שם החברה, שנבחרה על ידו כראויה למשואה: accessiBe

פעילות החברה: מפתחת פתרונות להנגשת אתרי אינטרנט, מדיה ומוצרי תוכנה לאנשים עם צרכים מיוחדים באמצעות בינה מלאכותית.

מתי נוסדה: 2019

כמה כסף גייסה מאז הוקמה: 58 מיליון דולר

גיוס כספים אחרון: מחצית 2022

מדוע היא ראויה למשואה? "רשת האינטרנט שינתה את עולמנו, אך עד לפני מספר שנים הודרו ממנה רוב בעלי קשיים ומוגבלויות. אקססיבי היא מחלוצות תחום הנגישות הדיגיטלית והביאה לשוק פתרון שהוא קל למימוש ולהטמעה באתרים ובמוצרי תוכנה.

אנשי החברה שמו להם כמטרה לחנך את השוק לצורך בהכלה ובהנגשה של העולם הדיגיטלי, ומוכיחים יום-יום שמוצרים טכנולוגיים ואתרי אינטרנט מונגשים מיטיבים לא רק עם המשתמשים בהם, אלא גם עם ביצועיהם העסקיים, כך שמדובר בצורך עסקי מהותי".

שי גרינפלד, גרינפילד פרטנרס. גרינפילד פרטנרס,
שי גרינפלד, שותף-מייסד בקרן Greenfield Partners/גרינפילד פרטנרס

משואת ניטור המערכות

מדליק המשואה מטעם המשקיעים: שי גרינפלד, שותף-מייסד בקרן Greenfield Partners

שם החברה, שנבחרה על ידו כראויה למשואה: Coralogix

פעילות החברה: מפתחת פלטפורמה לזיהוי תקלות תוכנה בזמן אמת והתרעה עם מציאתם, על ידי ניתוח קובצי לוג (של מערכות תוכנה) באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה

מתי נוסדה: 2014

כמה כסף גייסה מאז הוקמה: 238 מיליון דולר

גיוס כספים אחרון: יוני 2022

מדוע היא ראויה למשואה? "קורלוג'יקס מייצגת את רוח החדשנות ופתרון הבעיות הישראלי. פלטפורמת הניטור הייחודית המופעלת על יד בינה מלאכותית יוצרת מהפכה בדרך ניהול הלוגים והנתונים של החברות, מאפשרת להן לזהות ולפתור במהירות ובקלות בעיות.

היכולת שפיתחה החברה לנתח דאטה בלי לאחסן אותה יוצרת חיסכון משמעותי לעומת השיטות המסורתיות ומאפשרת לחברה להתחרות בהצלחה עם ענקיות בתחומה. עם צוות חזק וצמיחה מרשימה, אנחנו מאמינים שלקורלוגיקס יש הפוטנציאל להפוך למובילה גלובלית בתחום הנתונים והניטור."

איתן בק קרן פרטנרס. אריק סולטן,
איתן בק, שותף-מייסד בקרן TLV Partners/אריק סולטן

משואת העיר החכמה

מדליק המשואה מטעם המשקיעים: איתן בק, שותף-מייסד בקרן TLV Partners

שם החברה, שנבחרה על ידו כראויה למשואה: Zencity

פעילות החברה: ניתוח סנטימנט, סקרים דיגיטליים ועוד, באמצעות בינה מלאכותית, עבור רשויות ממשלתיות ומקומיות להבנת מידת שביעות רצון התושבים וסיוע בקבלת החלטות על ניווט תקציבים ומדיניות.

מתי נוסדה: 2015

כמה כסף גייסה מאז הוקמה: 51.2 מיליון דולר

גיוס כספים אחרון: יוני 2021

מדוע היא ראויה למשואה? "מייסדי זנסיטי ועובדיה הופכים את העולם שבו אנחנו חיים לטוב יותר. זנסיטי משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות של ביג דאטה, בינה מלאכותית ואמצעים נוספים לשיפור השיח בין הרשויות לבין התושבים.

בתקופת הקורונה החברה הגיבה מהר והשכילה למנף את התקופה המאתגרת, שבה רשויות מקומיות ברחבי העולם חיפשו דרכים להדק את מערכת היחסים ההדדית עם התושבים, כדי לרשום צמיחה משמעותית.

בשנה האחרונה התרחבה החברה באמצעות רכישות של חברות בארה"ב ובקנדה, וכיום מנהלת חלק גדול מהפעילות שלה מצפון אמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully