וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פועלים לצמצום אי השוויון": המיזם שסייע למיליון ילדים בעשור האחרון

בשיתוף תנובה

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 14:33

תנובה והחברה למתנ"סים מציינות עשור להקמת "בתי לגדול טוב", המיזם החברתי שמאפשר לילדים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל הזדמנות שווה בתחום החינוך

ירדן ג'רבי, דליה כהן, קארין ברינג, ענת גרוס שון ונטע בן מנחם. שני כהן,
ירדן ג'רבי, דליה כהן, קארין ברינג, ענת גרוס שון ונטע בן מנחם/שני כהן

המיזם החברתי "בתי לגדול טוב" חגג בימים אלה את יום העצמאות ועשור להקמתו. מדובר בשיתוף פעולה בין חברת "תנובה" ו"החברה למתנ"סים הארצית", שמטרתו לאפשר לילדים לקבל הזדמנות שווה בתחום החינוך, וכלים להשתלבות מיטבית בחברה הישראלית.

הבית הראשון הוקם לפני עשור בעיר רחובות, כאשר כיום פועלים 9 "בתי לגדול טוב" ברחבי הארץ, בין היתר בקרית ביאליק, פתח תקווה, חיפה, טמרה, נוף הגליל, אופקים, באקה אל גרביה ועפולה, המשרתים כ-150 אלף ילדים והוריהם, מדי שנה. הבתים מהווים מרכזי פנאי והעשרה לילדים בגיל הרך מלידה עד 8 ולבני משפחותיהם, עם מגוון פעילויות חינמיות או בתשלום סימלי.

את חגיגות העשור ציינו בכירי תנובה ב"בית לגדול טוב בפתח תקווה", ולקחו בהן חלק ענת שון-גרוס, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה, דליה כהן מנהלת תוכניות חינוכיות ומנהלת היחידה להורות ומשפחה בחברה למתנ"סים הארצית, מיכל בצר, מנהלת השיווק של חטיבת החלב בתנובה, נטע בן מנחם מנהלת האחריות התאגידית של קבוצת תנובה, נוי קדם-מדמון, ראש מערך התקשורת של הקבוצה ומנהלות ומנהלים נוספים מתנובה. באירוע לקחה חלק גם ירדן ג'רבי, הספורטאית האולימפית, המשמשת כפרזנטורית של תנובה, שהגיעה להעביר לילדים את ערכי רוח הספורט וההשראה.

ענת שון-גרוס, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה: "מהותה של תנובה היא הבית הישראלי, ולגדול טוב בבית ישראלי הוליד את רעיון מיזם 'בתי לגדול טוב'. לתנובה יש למעלה מ-30 אתרים שמרביתם נמצאים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל, כאשר גם 75% מעובדי תנובה מגיעים מהפריפריה. תחת התפיסה שתנובה נטועה עמוק בחברה הישראלית ונמצאת בכל בית בישראל, החלטנו להקים את 'בתי לגדול טוב' שמאפשרים לילדים ובני משפחותיהם עתיד טוב יותר באמצעות צמצום אי השוויון והפערים בין הפריפריה למרכז".

לדבריה, "אנו פועלים לצמצום אי השוויון בין הפריפריה החברתית והגיאוגרפית במדינת ישראל לבין המרכז, כאשר מיזם 'בתי לגדול טוב' מאפשר לנו להיות חלק מעשיה זו. מאז הקמת המיזם עברו ב'בתי לגדול טוב' מעל מיליון ילדים אשר נהנו ממגוון רחב של חוגי העשרה ופעילויות מסובסדות. המיזם קם בשיתוף עם החברה למתנ"סים הארצית והרשויות המקומיות. "מעבר לתרומה לקהילה, יופיו של החיבור הוא בשילוב הרב מגזרי - בין חברה עסקית, גוף מקצועי, רשות מקומית והקהילה. גם עובדי תנובה נרתמים לעשייה ההתנדבותית ומקפידים במשך עשור להגיע ולהתנדב, להעניק מזמנם וליבם לילדים והמשפחות".

נטע בן מנחם מנהלת האחריות התאגידית בתנובה המובילה בין היתר את המיזם מספרת כי "בתי לגדול טוב", הפכו לחלק מהילדים ובני משפחותיהם לבית שני, והם מעניקים להם הזדמנויות חדשות להעשרת עולמם. "היעוד שלנו הוא לנסות ולאפשר לאותם ילדים ומשפחות התפתחות מיטבית באמצעות מתן כלים רלוונטיים שיאפשרו להם לגדול טוב. החזון הוא להמשיך ולהקים בתי לגדול טוב, להעמיק את העשייה ולוודא שאנחנו נותנים את המענה לילדים ולמשפחות תוך יצירת האימפקט המצופה". אומרת בן מנחם.

"אנו גאים לתמוך במיזם, ומודים לחברה למתנסים שמביאה עמה ידע מקצועי רב והיכרות עם הקהילה. התמיכה בפרויקטים חברתיים הכרחית ליצירת חוסן קהילתי וליצירת חברה בריאה, בעלת ערכים של התנדבות ונתינה". אמרה בן מנחם.

במפגש אמרה דליה כהן מנהלת תוכניות חינוכיות ומנהלת היחידה להורות ומשפחה בחברה למתנסים הארצית: "אנו מודים לחברת תנובה על תמיכתה ומחויבותה ארוכת השנים במיזם פורץ דרך זה. בתי לגדול טוב בכל הארץ מעניקים לילדים כלים לחיים, למשפחות רשת קהילתית תומכת, ומאפשר את חיזוק התא המשפחתי והשתלבות במעגל החברתי והכלכלי של מדינת ישראל. לאחר עשור של פעילות המיזם אנו רואים סיפורי הצלחה רבים, ואף ילדים שחזרו לבתי לגדול טוב כמדריכים".

בשיתוף תנובה
  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully