וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר קרס לשער של 1.098 דולר ליורו - שפל של ארבע שנים

יהודה שויצר

5.3.2003 / 11:27

הדולר נפל לאחר ששר האוצר האמריקאי אמר כי אינו מודאג ממגמת ההחלשות של המטבע האמריקאי, לאחר שזה נפל ביותר מ-20% בשנה האחרונה ביחס ליורו



הדולר האמריקאי קרס ביחס ליורו לשפל חדש בן ארבע שנים לאחר ששר האוצר האמריקאי אמר כי אינו מודאג ממגמת ההחלשות של המטבע. הדולר נפל לשער של 1.098 דולר ליורו, לעומת שער של 1.0925 אמש. ביחס לין נחלש הדולר במעט לשער של 117.25 ין לדולר, משער של 117.65 ין אתמול.



שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, גרם לטלטלה במסחר במט"ח אמש לאחר שאמר כי אינו מודאג ממגמת ההחלשות של המטבע האמריקאי, לאחר שזה נפל ביותר מ-20% בשנה האחרונה ביחס ליורו. סנואו אף אמר כי סביר שהדולר "יעלה וייפול" בתקופה הקרובה.



במשרד האוצר מיהרו הפקידים לנסות ולכבות את הלהבה שהצית סנואו בהתבטאות ואמרו כי הוא דוגל במדיניות הדולר החזק. למרות דבריהם, בחינה של התבטאויות הסטוריות של השר החדש מצביעות על תפיסה הפוכה לגמרי. סנואו, שכיהן כיו"ר חברת הרכבות CSX, טען בעבר כי בתקופות שפל נחוץ דולר חלש על מנת לסייע לענפי היצוא ולתעשיינים.



ראוי לציין כי למרות תרומתו של סנואו לחולשה האחרונה המטבע האמריקאי מאבד גובה בעיקר על רקע ההחרפה במתיחות בין עיראק לארה"ב. ההערכה הגוברת היא כי מלחמה במפרץ הפרסי תגרום לבריחה נוספת של השקעות מארה"ב לשווקים אחרים. כן, יציאה למלחמה ללא גיבוי בינלאומי רחב עלולה להטיל על ארה"ב את מרבית עלויות המערכה והשיקום של המשק האמריקאי, בשעה שכלכלת ארה"ב ממשיכה להתאושש בקצב איטי ומגומגם מהמיתון שפקד אותה ב-2002.



בינתיים ארה"ב ממשיכה לרכז כוחות במפרץ הפרסי. הפנטגון הודיע כי 60 אלף חיילים נוספים הוצבו באזור המפרץ הפרסי וכעת עומד כוח המשימה האמריקאי על 310 אלף חיילים. בכירים בממשל אותתו על כוונתם להגיש למועצת הביטחון להצבעה החלטה הנותנת אור ירוק למתקפה על עיראק. ארה"ב כבר הבהירה כי בכוונתה לצאת למתקפה גם אם ההחלטה באו"ם תסוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully