וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL-טיים וורנר מתכננת הנפקה ראשונה לחטיבת הכבלים ברבעון השני כדי לקצץ חובות של 27 מיליארד דולר

דפנה מאור

5.3.2003 / 9:15

מתכננת לגייס 2-4 מיליארד דולר ממכירת נכסים, בהם הוצאת הספרים וקבוצות ספורט



AOL-טיים וורנר מתכננת להנפיק את חטיבת הכבלים שלה לציבור ברבעון השני או עד סוף הקיץ, כך אמר מנכ"ל החברה. בנוסף מתכננת החברה למכור נכסים בשווי של 2-4 מיליארד דולר. צעדים אלו נועדו לקצץ את חובותיה של החברה, שתפחו ל-27 מיליארד דולר.



בין הנכסים שמתכננת החברה למכור נמצאות חטיבת הוצאה לאור, קבוצות ספורט והחזקות בערוצי כבלים. הוצאת הספרים של AOL-טיים וורנר כוללת את וורנר בוקס וליטל בראון, וכבר הוצעה למכירה, העשויה להניב 400 מיליון דולר.



בשנה האחרונה עברה AOL טלטלה קשה לאחר שסבלה מנסיגה קשה בעסקיה, והנהלתה עברה שינוי חסר תקדים, שכלל את פרישתו של היו"ר סטיב קייס, שיזם את המיזוג בין אמריקה אונליין וטיים וורנר שנתיים קודם לכן. בסיכום 2002, רשמה AOL הפסד של 98.7 מיליארד דולר בשל מחיקה כפולה מהצפוי של מוניטין ברבעון הרביעי, סך 45.5 מיליארד דולר, שהצטרפה למחיקה של 54 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה. באופן סמלי, דומה ההפסד בגודלו לשווי שנמחק עם נפילת מנייתה של AOL בשנתיים האחרונות, ולמחיר ששילמה אמריקה אונליין עבור רכישתה של טיים וורנר בינואר 2001.



ההפרשה היתה כה גדולה עד ש-AOL היתה בסכנה של הפרת ההתחייבויות שלה לנושיה הבנקאיים, אולם לדברי סמנכ"ל הכספים, וויין פייס, שיכנעה החברה את הבנקים לשנות את תנאי האשראי שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully