וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן בוטיצ'לי הקפיאה פעילות והחזירה כסף למשקיעים

עודד חרמוני

5.3.2003 / 9:22

בוטיצ'לי, שגייסה 30 מ' ד' והשקיעה כ-4 מ' ד' בשני סטארט אפים, החזירה 25 מ' ד'; זה המקרה הראשון שבו קרן ישראלית מחזירה כסף * ג'רוזלם גלובל ונצ'רס קיצצה הקרן ל-156 מ' ד' והורידה דמי הניהול * בקרנות המקומיות חוששים מ"מרד המשקיעים"





כישלון הרפתקת הדוט.קום של בוטיצ'לי היה ברור כמעט מיום לידתה. הקרן השלימה את הסגירה הראשונה שלה חודש וחצי בלבד לאחר תחילת מפולת מניות האינטרנט בנאסד"ק, במארס 2000, כשהמשקיעים עדיין לא הפנימו את עומק המשבר. ב-2001 כבר היה ברור שהקרן, עם כיוון ההשקעות הייחודי שלה במגזר האינטרנט והמדיה, לא תצליח לשרוד. כשהחיפושים שערכה ב-2002 אחר מיזוג עם קרן אחרת כשלו, היה ברור שסגירתה היא רק עניין של זמן.



בוטיצ'לי אינה הקרן היחידה שנסגרה בישראל בשנה האחרונה והחזירה את הכסף למשקיעים. לפני כשנה נסגרה קרן ההון סיכון Runway, שהקים יזם חברת פינג'אן שלמה טובול עם חברת ציוד התקשורת אלקטל בהיקף 14 מיליון דולר. הקרן, ששילבה מסגרת של חממה וקרן הון סיכון, נבנתה במודל שרק ב-2000, כשחברות הונפקו במיליארדי דולרים 18 חודש לאחר שהוקמו, יכול היה להישמע הגיוני.



כך לדוגמה, במנדט הקרן נאסר עליה להשקיע בחברות מעבר לשלב הסיד. משמעות ההחלטה, שנראית היום בלתי סבירה, היא שהקרן לא יכלה להמשיך ולשמור על האחוזים שלה בחברות שהזדקקו ליותר מסבב גיוס הון אחד, ודילול מניותיה בחברות היה בלתי נמנע. ב-2002 החליט טובול שאין טעם להמשיך ולהפעיל את הקרן והחזיר לאלקטל, שסבלה משיאו של המשבר בענף הטלקום, את יתרת ההון שנותר בקרן, כ-11 מיליון דולר על פי הערכות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully